A kommunikáció Az emlékezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Számítógépes vírusok.
4. Az idegrendszer fejlődése
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A verbális kommunikáció
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Informatikai alapfogalmak
A fonológia alapfogalmai
Egészségtan tizenéveseknek
Képességszintek.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
érzékelés-észlelés, figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás.
A kutatási program rövid bemutatása
A tanulás idegrendszeri alapjai
EMLÉKEZÉS.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A munka világával kapcsolatos tudás
 A kongresszusi részvételt a Janssen Cilag Kft támogatja.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Központi feldolgozó egység (CPU)
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Kompetencia/(hozzáértés)
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Az emberi tanulás.
A motiváció.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
Emlékezés, tanulás, felejtés, butulás
Magasabbrendű idegtevékenység
Speciális tanulási nehézségek
Kérdések a második zh-hoz
Az alkohol Készítették Csébi Reni Ferenczi Maxim Gelléri Peti
A szomatikus marker feltevés
Az Alzheimer-kór filozófiája
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
Az emberi magatartást kialakító tényezők
Optikai csalódások.
A pszichikumról általában
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
2. óra Kognitív folyamatok
Bemutatkozik a CPL JOBS. Eredmények számokban  1989 óta Európa egyik vezet ő toborzó ügynöksége és HR - szolgáltatója  Európában 8 országban jelenlév.
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
(Iskolán belüli elmozdulások)
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
Pszichológiai Ismeretek
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Egészséges életmód Élj így!.
A figyelem általános értelmezése Készítette: Karakó Miklós.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
Értékesítési technikák
Készítették: Turai Krisztina és Csaja Eszter Natália 9.a
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
Magasabb rendű idegtevékenység
TAPASZTALATAINK Az egészségügyi világszervezet (WHO) KÜLDETÉSÜNK Az egészségügyi világszervezet (WHO) definíciója szerint:
KÖRNYÉKI IDEGRENDSZER, ÉRZŐMŰKÖDÉS
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
A vásárlási döntés folyamata
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

A kommunikáció Az emlékezet Az emberi tanulás A kommunikáció Az emlékezet

A tanulás Az agy tapasztalatszerző folyamatainak összessége, amely változatos formában valósulhat meg. Az emberi tanulás mechanizmusa sokkal bonyolultabb, mint az állatoké.

A tanulási folyamatok fajtái Ezeket a fajtákat az alapján is megkülönböztethetjük, hogy a tanulás milyen viselkedésben eredményez változást: Mozgástanulás Érzéki tanulás Szóbeli tanulás

De a tanulást végző egyén szándékát tekintve is megkülönböztethetjük. szándékos: akarati erőfeszítést igényel nem szándékos: nem igényel különösebb akarati erőfeszítést

A kommunikáció A kommunikációnak fontos szerepe van a tanulás folyamatában. A beszédkészség egyedülállóan emberi tulajdonság.

Tudatos értelmi működéseink vezérlője a homloklebeny, mely kiterjedt kapcsolatban van az agy többi területével.

Az emlékezet Az emléknyomok a társításos tanulás révén keletkeznek és különböző időtartamúak. Rövid távú(pár perces) Középtávú(hetek,hónapok) Hosszú távú(évek,élettartam)

Az emlékezet kódolása, bevésése Az emléknyomok kialakulásának nagyon fontos feltétele, hogy a beérkező ingereket olyan formává alakítsuk, amelyet a memória elfogad, ez a kódolás. A bevésés folyamata több tényező által befolyásolt. az ismétlések számától a szervezetünk és idegrendszerünk állapotától személyes sajátosságainktól együttes érzékszervi hatásoktól előzetes ismeretektől, tapasztalatoktól

Az emlékezet tárolása, előhívása A tárolás feladata a bevésett információ tárolása és megőrzése. Az előhívásnak két formája van: a felismerés a felidézés

Készítette: Juhász Zsanett 10/b