Vállalati piaci orientációk (koncepciók)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
A tevékenységalapú költségkalkuláció (Activity-Based Costing)
Alapfogalmak.
CRM Customer Relationship Management –
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaizen költségszámítás
7. Előadás Termék stratégia
Stratégiai menedzsment
Marketing alapismeret
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Marketing alapfogalmak
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Munkavédelem és controlling
Stratégia célrendszer
A marketingkörnyezet elemzése
Marketing alapfogalmak
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Motiváció.
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
az Akasztói Szikiponty
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
Kaizen költségszámítás
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalati felelősségvállalás
Előadás másolata:

Vállalati piaci orientációk (koncepciók) Marketing Vállalati piaci orientációk (koncepciók)

M E N Ü M E N Ü  Meghatározása  Termelési koncepció  Termékkoncepció  Értékesítési koncepció  Marketingkoncepció  Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü M E N Ü

Meghatározása Azok a főbb szempontok amelyek alapján megszervezik egy vállalat működését. Manapság többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmaz marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M A R K E T I N G orientáció = irány, irányzat koncepció = felfogásmód vissza a menübe

Termelési koncepció Nagy forgalom  kis haszon Fő hangsúly: Magas termelékenység Alacsony önköltség Alacsony ár Nagy forgalom Széleskörű elosztás M A R K E T I N G Fontos, hogy az olcsó termék nem feltétlenül rossz hanem korszerű technikával előállított tömegáru. A marketing célja az árleszállítás mert így a vállalat növelni tudja a piaci részesedését. vissza a menübe

Termékkoncepció A fogyasztó a legjobb minőségű, legnagyobb teljesítményű és kiváló tulajdonságú, egyedi termékeket részesíti előnyben. A vezetőség szerint a fogyasztók szívesen áldoznak az elvárásaiknak megfelelő termékekre/szolgáltatásokra. A fő hangsúly ezeknek a kiváló minőségű termékeknek/és szolgáltatásoknak az előállításán, és azok tökéletesítésén van. A marketing célja ugyanez. Ez esetben létrejöhet a „marketing rövidlátás”, mely során a vállalat nem törődik a fogyasztók szükségleteinek változásával valamint a piaci igények követésével, mert annyira elégedett a termékével. M A R K E T I N G vissza a menübe

Értékesítési koncepció A vállalat úgy véli, hogy a fogyasztó nem tud egyedül dönteni, a kínálatból nem helyesen választ (vagyis nem vesz eleget a vállalkozás termékeiből) pedig ezek lennének a legkedvezőbbek. A vállalat ezért rámenősen segíti a fogyasztót, hogy a számára legmegfelelőbb terméket válassza. Azt akarják eladni amit előállítanak, és nem azt állítják elő amit el tudnának adni (amire igény van). A marketing célja a hatékony értékesítési reklámtevékenység. M A R K E T I N G vissza a menübe

Marketingkoncepció Piacközpontúság A vállalkozás csak akkor érheti el a céljait, ha a célpiacok szükségleteit és igényeit meghatározza, és ezeket a versenytársainál hatásosabban és hatékonyabban elégíti ki. A vezetés szerint olyan termékeket és szolgáltatásokat amiket a fogyasztók keresnek. A marketingkoncepció négy alappillére: M A R K E T I N G Piacközpontúság A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit, és azt a lehető legpontosabban kielégíteni. Ki kell választania azt a fogyasztói csoportot, amelynek szükségleteit termékeivel ki tudja elégíteni. Vevőorientáció A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása a fogyasztó szemszögéből  vevő fejével való gondolkodás Koordinált marketing Egyrészt a marketingfeladatok összehangolása a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztáspolitikával és a reklámmal, másrészt a marketingfeladatokat a vállalat más részlegeivel is összhangba hozása. Profit elérése Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. vissza a menübe

Társadalomközpontú marketingkoncepció Egy célcsoport befolyásolása annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket  szolgálva az egyének vagy egy társadalmi egység javát. Tehát ezzel a koncepcióval a vállalat viselkedésváltozást ad el. Négy nagy területen működik: Egészségügy pl.: rákmegelőzés Biztonság pl.:gondatlanságból okozott balesetek csökkentésére Környezetvédelem pl.: hulladékkezelés Közösségi aktivitás pl.: önkormányzati választások M A R K E T I N G vissza a menübe

Készítette: Kókai Kitti Köszönöm a figyelmet! Készítette: Kókai Kitti