EUROPASS Kerekes Gábor Nemzeti Europass Központ – Educatio Kht.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Europass önéletrajz.
Advertisements

EUROPASS – Útlevél Európába
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Európai munkavállalás és az Europass dokumentumok az álláskeresésben
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Mobilitás az Európai Unióban
Europass dokumentumok az álláskeresésben és a munkaerő-kiválasztásban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az elismerést segítő információforrások Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Dr. Mészáros Gábor október 20. A szakmai képesítések elismeréséről szóló 2005/36 EK irányelv Dr. Mészáros Gábor október 20. Magyar Ekvivalencia.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs,
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
Pedagógus oklevelek elismerése
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM EURÓPAI ÖNKÉNTES SZOLGÁLAT LOVÁSZI ATTILA.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
EUROPASS.
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. 2 A Fiatalok Lendületben Program számokban Az Európai Bizottság programja Időtartam: Költségvetés:
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
Bizonyítványok és oklevelek elismerése Magyarországon és külföldön, elsősorban az Európai Unióban Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Europass dokumentumok az álláskeresésben és a munkaerő-kiválasztásban
A felsőoktatási felvételi eljárás
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
A szaktudás dokumentálása – Europass
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Europass dokumentumok az álláskeresésben és a munkaerő-kiválasztásban
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő,
Előadás másolata:

EUROPASS Kerekes Gábor Nemzeti Europass Központ – Educatio Kht.

EUROPASS - előzmények Eszköz: növelni kell a munkavállalói mobilitást Cél: 2010-re az EU a világ legversenyképesebb régiója Eszköz: növelni kell a munkavállalói mobilitást Feladat: a mobilitás akadályainak elhárítása Informális akadály: Az egységes Európa tagállamainak oktatási rendszerei különböznek egymástól. A végzettségek és a hozzájuk kapcsolódó gyakorlati tudás mást és mást takar. A munkáltató bizalmatlan a másik országból érkező jelölttel.

EUROPASS – a megoldás Formális megoldás: a képzések és végzettségek egységesítése és kölcsönös elfogadása egész Európában – lényegében kivitelezhetetlen és lassú folyamat Informális megoldás: a képzettségek és végzettségek átláthatóságának, megértésének a javítása - Europass

EUROPASS – Útlevél Európába Európai Bizottság javaslata: 2003. december 17. A kompetenciák és képzettségek átláthatósága, összehasonlíthatósága Egységes európai keretrendszer létrehozása Cél a mobilitás elősegítése külföldi tanulás vagy munkavállalás esetén

Europass portfólió Europass Önéletrajz Europass Nyelvi útlevél Europass Oklevélmelléklet Europass Bizonyítvány-kiegészítő Europass Mobilitási Igazolvány

Jogi háttér 2004. május 27-28. – Az oktatási tanács elfogadja a javaslat módosított verzióját 2004. november 15-18. – Az EP plenáris ülése formálisan is megkapja 2004. november – EU munkaügyi és kulturális bizottság megtárgyalja 2004. december 15. – Az EP elfogadja az Europass javaslatot 2005. január 1. – Tényleges hatályba lépés – a végrehajtás megkezdése

Europass Önéletrajz Az Europass portfolió alapját képezi, az összes többi dokumentum ehhez kapcsolható hozzá. Az Európai Önéletrajzot felváltó dokumentum. A felhasználó önkéntes kitöltésével jön létre. Célja: a felhasználót érintő oktatásról, képzésről, munkahelyi tapasztalatokról, egyéni készségekről és képességekről, nyelvi kompetenciákról való tájékoztatás.

Europass Önéletrajz Fénykép helye (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Személyi adatok Vezetéknév/Utónév Vezetéknév Utónév Cím Házszám, utca, irányítószám, város (község), ország Telefonszám Vezetékes: (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Mobil: (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Fax (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) E-mail Állampolgárság (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Születési dátum Neme

Betölteni kívánt munkakör / Foglalkozási terület (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Szakmai tapasztalat Időtartam Külön tüntessen fel minden – a pályázat szempontjából fontos – betöltött állást, a legutóbbitól kezdve és visszafelé haladva. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Foglalkozás/beosztás Főbb tevékenységek és feladatkörök A munkáltató neve és címe Tevékenység típusa, ágazat Tanulmányok Időtartam Külön tüntesse fel – a pályázat szempontjából fontos – tanulmányait, a legutóbbitól kezdve és visszafelé haladva. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Végzettség/képesítés Főbb tárgyak/gyakorlati képzés Oktatást/képzést nyújtó intézmény neve és típusa Országos/nemzetközi besorolás (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.)

Egyéni készségek és kompetenciák Anyanyelv(ek) Nevezze meg anyanyelvét (ha több van, mindet sorolja fel, ld.: kitöltési útmutató.) Egyéb nyelv(ek)   Önértékelés Szövegértés Beszéd Írás Európai szint (*) Hallás utáni értés Olvasás Társalgás Folyamatos beszéd Nyelv Társas készségek és kompetenciák Ismertesse ezeket a kompetenciákat és jelezze, hol sajátította el őket. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Szervezési készségek és kompetenciák Ismertesse ezeket a kompetenciákat és jelezze, hol sajátította el őket. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Műszaki készségek és kompetenciák Ismertesse ezeket a kompetenciákat és jelezze, hol sajátította el őket. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák Ismertesse ezeket a kompetenciákat és jelezze, hol sajátította el őket. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Művészi készségek és kompetenciák Ismertesse ezeket a kompetenciákat és jelezze, hol sajátította el őket. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.) Járművezetői engedély(ek) Itt tüntesse fel, rendelkezik-e járművezetői engedéllyel, és ha igen, nevezze meg a kategóriáját. (Törölje a rovatot, ha nem szükséges, ld.: kitöltési útmutató.)

Europass Nyelvi útlevél Az Európa Tanács kezdeményezésére kifejlesztett, három részből álló Európai Nyelvtanulási napló központi eleme. A felhasználó önállóan tölti ki. Részletesen dokumentálja az idők során megszerzett nyelvi kompetenciákat, nyelvi tapasztalatokat. Egységes önértékelési táblázat biztosítja a nyelvi kompetenciák megértését és összehasonlíthatóságát.

Europass Nyelvi útlevél az Európa Tanács által kidolgozott Európai Nyelvtanulási napló része Vezetéknév Utónév Születési dátum (*) Anyanyelv(ek) Egyéb/beszélt nyelv(ek) Nyelv Önértékelés (**) Szövegértés Beszéd Írás Hallás utáni értés Olvasás Társalgás Folyamatos beszéd Európai szint (***) Oklevel(ek)/bizonyítványok (*) Megnevezés Kibocsátó szerv Év Nyelvi tapasztalat(ok) (*)

S z ö v e g é r t s A1 A2 B1 B2 C1 C2 Hallás utáni értés Olva-sás Megértem a személyemre, a családomra, a közvetlen környezetemre vonatkozó, gyakran használt, egyszerű szavakat és szókapcsolatokat, ha lassan és tagoltan beszélnek hozzám. Megértem a személyemhez közvetlenül kapcsolódó, gyakran használt szavakat és kifejezéseket (pl. személyes adataim, családom, vásárlások, szűk környezet, tanulás, munka). Megértem a világos, mindennapi beszéd lényegét, ha olyan témákról esik szó, mint a munka, a tanulás, a szabadidő, stb. Megértem a hosszabb beszédeket és előadásokat, illetve még a bonyolultabb érveléseket is követni tudom, amennyiben a téma számomra elég ismert. Még a nem világosan szerkesztett és rejtett jelentéstartalmú, hosszú szöveget is megértem. Szinte erőfeszítés nélkül értem meg a tévéműsorokat. Minden nehézség nélkül megértem az élőben hallott, médián keresztül sugárzott, vagy gyors tempójú beszédet, ha van időm megszokni az akcentust. Olva-sás Megértem a nagyon egyszerű mondatokat, például hirdetésekben, plakátokon vagy katalógusokban az ismert nevek vagy szavak segítségével. El tudok olvasni rövid, nagyon egyszerű szövegeket. Megtalálom a várható, konkrét információt a mindennapi, egyszerű szövegekben és megértem a rövid, egyszerű magánleveleket. Megértem a főként köznyelven, vagy a munkámhoz közvetlenül kapcsolódó szaknyelven megírt szövegeket. El tudom olvasni azokat a cikkeket és beszámolókat, amelyek jelenkori problémákkal foglalkoznak, és szerzőjük véleményét, nézetét fejtik ki. Megértem a kortárs irodalmi prózát. Megértem a hosszú, összetett, tényszerű és irodalmi szövegeket; érzékelem bennük a különböző stílusjegyeket. Könnyedén elolvasok bármilyen tartalmú vagy formájú elvont, bonyolult szöveget, például kézikönyvet, szakcikket, irodalmi művet.

Europass Bizonyítvány-kiegészítő Részletesen leírja egy adott szakképesítés megszerzője által folytatott és sikeresen lezárt tanulmányok jellegét, szintjét és tartalmát. Hozzájárul a képesítések átláthatóságához és megalapozott elismeréséhez. Önmagában véve nincs jogi hatálya, a szakképzést igazoló dokumentummal együtt érvényes. A dokumentumot az adott vizsga szervezője kérésre bocsátja a hallgató rendelkezésére a bizonyítvány megszerzésével egybekötötten.

Europass Oklevélmelléklet Az Európa Tanács és az Unesco kezdeményezésére kifejlesztett dokumentum. Az eredeti képesítés, illetve oklevél mellékleteként leírja a képesítés megszerzője által folytatott és sikeresen lezárt tanulmányok jellegét, szintjét, tartalmát. A dokumentumot a felsőoktatási intézmények állítják ki és bocsátják a hallgató rendelkezésére térítésmentesen az adott képesítés, oklevél megszerzésével egybekötötten. Külföldi felhasználásra, kérelem alapján és a hallgató költségére idegen nyelvű oklevélmelléklet is kiadható.

Europass Mobilitási Igazolvány Az Europass Szakképzés (Europass Training) dokumentum továbbfejlesztett változata. (Eltérések: elektronikus és papírformátum, A/4-es méret, kibővült célcsoport, magyarul is rendelkezésre áll.) Külföldi mobilitási programok (szakmai gyakorlat, csereprogram stb.) igazolására alkalmas „útlevél”. Tartalmazza azokat a tanulási és képzési periódusokat, amelyeket a kedvezményezett valamelyik uniós tagállamban, vagy a három EFTA ország (Norvégia, Izland, Liechtenstein) egyikében teljesített. A dokumentum kiállítója a küldő (legtöbbször anyaországbeli képzőintézmény) és a fogadó szervezet, akik szerződésben állapodnak meg a mobilitási programról.

Nemzeti Europass Központ (NEK) Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. – Országos Felsőoktatási Felvételi Iroda A működés hivatalos kezdete: 2005 május 1. 50%-os EU finanszírozás a NEK működéséhez Feladatok: Koordináció Promóció Informatikai támogatás Együttműködés Európai hálózat

Promóció - közös rendezvények szervezése, előadások megtartása, - szóróanyagok biztosítása, terjesztése, kapcsolatfelvétel és együttműködés EU projektekben érintett (hazai) szervezetekkel, - hivatalos bevezető konferencia és médiakampány: 2005. szeptember.

Jelenlegi helyzet - A CV és a Nyelvi Útlevél már elérhető és kitölthető a www.europass.hu –n keresztül. - A Bizonyítvány-kiegészítő kiállításához szükséges honlap és szoftver 2005. július 1-től válik elérhetővé az NSZI kezelésében. A dokumentumok kiállítása megkezdődik. Az Oklevélmelléklet kiállítását segítő szoftver már a felsőoktatási intézményekben van. A dokumentumok kiállítása megkezdődik. A Mobilitási Igazolványok kiállítása megkezdődik 2005. július 1-től.

Nemzeti Europass Központ Tájékozódási lehetőségek: Telefon: +36 (1) 477-3150 E-mail: info@europass.hu Web: www.europass.hu