Soft skills.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Advertisements

KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
Csoport munka.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Egy lépés a munkahely megszerzéséig képzési projekt az aktív munkakeresés témakörében fiatalok számára IFJÚSÁG, IFJÚSÁGPOLITIKA - ÚJ KIHÍVÁSOK előadó:
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Önismeret Horváth Renáta.
Szervezeti formák.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Emberi erőforrás menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
A Grafobúvár ünnepi kínálata. Hogyan hat Rád a négy őselem? Tűz, víz, levegő és föld: Az ember személyiségét ez a négy alapelem határozza meg. A négy.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Érzelmi intelligencia
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Tervezési folyamat.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Szociális kompetencia
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Soft skills

Soft skills kompetencia kutatás - a kilencvenes évek emberi erőforrás menedzsment vívmánya szociális kompetenciák (soft skillek) munkahelyi viselkedésben betöltött szerepet, amelyek előrejelzik és meghatározzák a dolgozó kapcsolatainak minőséget, sőt egyenesen a munkateljesítményt

Kompetencia kialakulásában szerepet játszik öröklött tulajdonságok a családi neveltetés, a számunkra fontos, referencia személyek visszajelzései Belső kontrollos attitűd kialakulása ÁLTALÁNOS MENEDZSMENT

A kompetencia a munkahelyi szocializáció során alakul ki Részben öröklött – részben a környezet alakítja

A jó teljesítmény ezek kombinációjából ered. Soft skills Hard skills Feladatorientált kompetenciák Objektív, könnyebben mérhető, Specifikusak, nehéz transzformálni egyik helyzetről a másikra Érzelmi alapú kompetenciák Szubjektívebbek, nehéz megragadni, mérni, definiálni Az emberi érintkezésben, kommunikációban, interakciókban figyelhető meg A jó teljesítmény ezek kombinációjából ered.

Munkakör elemzés Megközelítések Munka-orientált – a feladatkör a kiindulópont Dolgozó-orientált – a dolgozó a kiindulópont

A kompetencia fogalmának megközelítései Racionális megközelítés – Top-down megközelítés Magyarázó (interpretatív) megközelítés – bottom-up megközelítés – tacit tudás értékelése

Soft skills csoportosítása Goleman – Érzelmi intelligencia – az EQ fejleszthető Személyes kompetenciák – önismeret, önkontroll, motiváció Szociális kompetenciák – empátia, társas készségek – befolyásolás, kommunikáció, konfliktuskezelés, vezetés, együttműködés, csapatszellem

„A soft skillelek úgy működnek a viselkedéseinkben mint más készségek, azaz nem birtokoljuk egyszerre magas szinten mindet, illetve nem érezhetjük hiányát.” Juhász Márta: A soft skillek szerepe a munkahelyi viselkedésben URL: http://erg.bme.hu/juhaszm/download/download.php?doc=13

Soft skills csoportosítása Tudatosítás szerepe – őszinte értékelés Mester fok Majdnem mesterfok Még nem mester fok A munkatársak visszajelzései

Viselkedés alapú interjú Folyamatos tanulás Önmenedzselés Csapatmunka Interperszonális készségek Célorientáltság Empátia

Kompetencia Hogyan követed nyomon a szakmádban történő folyamatos változásokat? Milyen szakmai folyóiratot vagy könyvet olvastál az utóbbi időben? Mit csinálsz, ha nem tudsz jól megoldani egy problémát?

Önmenedzselés Általában össze tudod egyeztetni a családi életet és a munkát?

Csapatmunka Szerinted,mitől függ a hatékony csoportmunka? Írd le a helyzetet, amikor nagyon sok problémád volt a csoport tagokkal? Meséld el melyik csoportteljesítménybe adtál bele a legtöbbet.

Interperszonális készségek Kivel volt a legnehezebb munkakapcsolatot kialakítani és miért? Mit teszel azért, hogy kapcsolataidat javítsd? Jellemezd azokat az embereket, akikkel szívesen vagy, miért?

Célorientáltság Milyen szakmai célokat tűztél ki, amelyeket el is értél? Hogyan érted el? Közben milyen akadályokba ütköztél? Milyen további szakmai céljaid vannak?

Empátia Meséld el, mikor azonosultál valakinek a nehézségeivel, problémájával a munkahelyeden? Mit tudtál tenni érte? Mikor érezted úgy, hogy a szervezet politikája sértette az embereket? Próbáltad enyhíteni az emberekben felmerült negatív érzéseket? Előfordult már, hogy letértél az általadd kijelölt útról azért , hogy másokon segíts? Mikor? Mi lett a vége?

Ajánlott olvasmányok JUHÁSZ MÁRTA: A „SOFT SKILLEK” SZEREPE A MUNKAHELYI VISELKEDÉSBEN. In: Munkaügyi Szemle. 2004. 11. sz. 8-12. p. Stephens, Michael: Essential Soft Skills http://lj.libraryjournal.com/2013/02/opinion/michael-stephens/essential-soft-skills/ Soft skills for librarians http://library-profession.blogspot.hu/2008/12/soft-skills-for-librarians.html