tevékenység a könyvtárban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A szponzorálás.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Az Iskolai Könyvtári Világnap Dömsödy Andrea Seresné Barta Ibolya.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Marketing a könyvtárban
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Public Affairs – Issues management
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
DPR kommunikáció alapelvei
InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában MIBE 8. konferenciája Pr az információszolgáltatásokban Budapest, Trófea Grill Étterem Újbuda, 2008.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR.
Minőségmenedzsment alapelvek
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Reklám.
Közönségkapcsolatok (PR)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 1.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti szemlélet.
Corporate Identity a szállodaiparban
A könyvtár marketing stratégiája
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Marketing a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Vállalati arculat.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
DPR kommunikáció lehetőségei
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Balaton régió turizmusában

Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
tevékenység a könyvtárban
Előadás másolata:

tevékenység a könyvtárban Public relations tevékenység a könyvtárban Pr a könyvtárban BLK

A pr „szomszédai” Pr a könyvtárban BLK

Fogalmak, meghatározások Public relations = közönség kapcsolatok, propaganda, kapcsolatszervezés, reklám ? Kulcsfogalmai: hírnév, megértés, bizalom, megkülönböztetés, befolyásolás, együttműködési készség Meghatározása:menedzseri funkció, célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti - kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolatok kialakítsa. Pr a könyvtárban BLK

A pr feladata A szervezet és a környezete közötti kommunikációs kapcsolatok tervezése, létrehozása, kivitelezése, értékelése és folyamatos karbantartása. Pr a könyvtárban BLK

Imázs (ki)alakítása Valóság Önimázs Arculat (Arculati kézikönyv) (Corporate Identity CI – pecsétnyomó) Imázs (képmás – lenyomat) Arculat = Kép x (Komm Tettek Fizikai megj) x (Struktúra + Kultúra) Pr a könyvtárban BLK

☺ A public relations tevékenység lényege a a pozitív imázs kialakítása. ☺ Pr a könyvtárban BLK

Pr szakterületei (Szeles Péter nyomán) Pr a könyvtárban BLK

Nonprofit public relations Hasznosság, a nélkülözhetetlenség benyomásának keltése Fontos kapcsolat a fenntartóval – néha túlzó ?! Pr és a reklám keveredik Pr a könyvtárban BLK

Reklám Public relations Tevékenysége piacot épít társadalmi környezetet épít és tart meg Célja gazdasági érdekből fogyasztói igényeket elégít ki ismertség, bizalom és együttműködés megteremtése Célcsoport fogyasztó a szervezet minden célcsoportja Hatás piacorientálttá tesz közvélemény -orientálttá tesz Iránya egyoldadú fontos a visszacsatolás Pr a könyvtárban BLK

Public relations funkciói Információs funkció – információk a megértő magatartás elérésére Image-alakító funkció – egy kép felépítése, megváltoztatása Vezetési funkció – közvélemény befolyásolása Kommunikációs funkció – kapcsolatok létrehozása Egzisztencia-megtartási funkció – a ráutaltság bemutatása Pr a könyvtárban BLK

Belső public relations (Internal) A szervezet és az alkalmazottak közötti kölcsönös előnyökön nyugvó kommunikációs kapcsolat, melyen keresztül az alkalmazottak összehangoltan cselekedve azonosulnak a szervezet céljaival. A munkatársakat szegmensekre osztják (régi-új; magasan – alacsonyan képzett, fizikai-szellemi stb) Pr a könyvtárban BLK

Belső pr célja A munkavállalók informálása Motiválás Elkötelezettség fokozása Fluktuáció csökkentése Szervezeti hatékonyság növelése Vezetési feladatok, a döntések támogatottságának növelése Együttműködés segítése A belső és a külső pr összehangolása Pr a könyvtárban BLK

Belső pr eszközei Kommunikációs csatornák létrehozása: intranet, email, hírlevél, faliújság,VIR Vezetői tájékoztatók Munka megbeszélések Belső továbbképzések, előadás Belső nyílt nap Bemutató újonnan érkezőknek, kézikönyv Szervezeti szabadidős tevékenységek Évfordulók, névnapok ünneplése Kitüntetések, anyagi és erkölcsi juttatások Pr a könyvtárban BLK

Külső public relations (external) Kapcsolat a környezettel Célcsoportok: Felhasználók – szegmensekre osztva Fenntartó Társintézmények: Könyvtárak, művelődési központok, múzeum Oktatási intézmények Szakmai szervezetek Helyi vállalatok, gyárak Tömegtájékoztatás, média Pr a könyvtárban BLK

Pr tevékenység eszközei 1. Korszerű informatikai eszközök (internet, intranet, email,honlap,cd-rom, stb) Pr filmek (belső, oktató, image-filmek) News release (sajtó közlemény) Rendezvények, programok – „Összefogás a könyvtárakért”, megbocsátás hete, könyv vagy polc örökbefogadás, Szakmai konferenciák Nyomtatványok Pr a könyvtárban BLK

Pr tevékenység eszközei 2. Sajtótalálkozók, sajtótájékoztató Sajtómonitoring/figyelés Road-show Prezentáció Televízios és rádiós produkció Szponzorálás Mecenatúra Pr a könyvtárban BLK

Szponzorálás Szponzorálás: pénz vagy más formájú befektetés, melynek célja az üzletileg kihasználható potenciál. Kétoldalú üzleti kapcsolat előnyökkel és elvárásokkal. Más kommunikációs csatornák. A könyvtár általában, mint alany Pr a könyvtárban BLK

Mecenatúra A szervezet a támogatott fél számára átadott forrásokért nem kap/kér ellentételezést. Nincsenek milliók, de van: helyiségek, munkatársak ideje, berendezések. Pr a könyvtárban BLK

Szponzorálás és mecenatúra célja és eszközei Szolgáltatás és termékimázs építése Forgalom növelése Referencia lehetőség Média megjelenés Sajtófigyelés a helyi önkormányzatnak, szemét ill. parlagfű szedés, internet használat iskolai vetélkedő győztesének, terem ill. infrastruktúra a helyi egyesületek programjaihoz, számítógép tanfolyamokhoz Gyerekek szponzorálása ill. mecénási feladatok Pr a könyvtárban BLK

Ajánlott irodalom Szeles Péter:Public relations tevékenység a gyakorlatban. Bp.:Geomédia Szakkönyvek, 1999. Pelejtei Tibor: Public relations 2.kiad, Bp.:Informatikai és Könyvtári Szövetség, 1998. Mikulás Gábor: Az információs és könyvtári szolgáltatás pr-je.In: Könyvtárosok kézikönyve 4.Bp.:Osiris, 2002. 9.fejezet p.397-428. Mónus Ágnes:Public realtions:A bizalomépítés művészete. Bp.:Edge 2000.Kft, 2003. Al és Laura Ries: A pr tündöklése , a reklám bukása. Bp.:Geomédia, 2005. Pr a könyvtárban BLK