kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér) 2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata társadalmi színtér kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér) csatorna és eszköz piaci szereplő
1. Társadalmi színtér(1.) a nyilvánosság dimenziói és szerveződése a média társadalmi szerepe (MacBride jelentés) a közvélemény szerkezete és dinamikája a pluralizmus ignoranciája
1. Társadalmi színtér (2.) A csoportképzés kritériumai pszichológiai (attitűdök, viselkedés) szociológiai (társadalmi helyzet) kulturális antropológiai (értékek, hiedelmek, kontextusok) kommunikációelméleti (információcsere)
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(2.) A rendszer elemei: forrás/küldő kommunikátor/média csatorna üzenet befogadó
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(4.) Az üzenet megkötései framek, fragmentálás dekontextualizálás formátum műfaj, nyelv, stílus
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(5.) A csatorna megkötései média-swot elemzés médiafogyasztás (OTS, F, GRP stb.) lefedettség (hatókör) közszolgálati-kereskedelmi a média-törvény és az ORTT digitalizáció
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (6.) A befogadói oldal vizsgálata dekódolás pluralizmusa befogadói attitűdök (érzelmek, hiedelmek) az információ beépülési folyamata a motiváció és a cselekvés kapcsolata médiafogyasztási szokások
3. Környezeti dimenziók (1.) Hazleton modell
4. Célcsoportok (1.) Grunig célcsoport tipológiája all-issue publics az apatikus közvélemény az single-issue / pressure groups involving-issue-only publics / hot-issue-publics
4. Célcsoportok (2.) Signitzer célcsoport tipológiája "Nem"célcsoport Látens célcsoport Tudatos célcsoport Aktív célcsoport
5. A média mint csatorna és eszköz (1.) Információ ismeretközvetítés Ismeretek- véleményformálás Vélemények meggyőződés Meggyőződés bizalomépítés Bizalom egyetértés Egyetértés együttműködés
6. A média mint piaci szereplő A média mint kettős piac termék fogyasztó/vásárló termelő/szolgáltató konkurencia mint profit és non profit vállalkozás