Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.
Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
TeleBus bemutató.
Célcsoportok és marketing
A direkt marketing fogalma
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Kísérlet.
Reklámpszichológia Kutatási területek.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
ATL - mit hirdessünk és hol?
7. Előadás Termék stratégia
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Kvantitatív módszerek
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
A piackutatás alapjai E-Learning.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Gazsó Tibor Századvég Alapítvány
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közösségi marketingstratégia és az etnocentrikus fogyasztói magatartás
Marketing információs
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A reklám centruma.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
MAGNE B6 – A NAGYY STRESSZ TESZT Uniomedia Zrt.. A PROJEKT CÉLJA A Magne B6 ismertségének támogatása, valamint az eladási volumen növelése, branded megjelenések.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Integrált marketingkommunikáció Prof. Dr. Józsa László.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
HAJLÉKTALANSÁG ÉS DROGHASZNÁLAT
Az online marketing legújabb generációja
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
A civil szervezetek hatásméréséről
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Kutatási problémák megoldása

Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé imázsát fiatalosabb, dinamikusabb irányba mozdítsa el. A reklámanyagok már készen vannak, a kampány két hét múlva indul. Szeretnénk mérni azt, hogy a kampány mennyire volt hatékony: elérte-e a célközönséget és eredményt ért-e el az imázs átalakítása terén?

Kampányhatás-vizsgálat Magyarázó jellegű kutatás Kvantitatív standard kérdőíves, személyes lekérdezéssel Célcsoport: kávéfogyasztók (18+) »Háziasszonyok Mintavétel két hullámban 1.kampány előtt (0. fázis) 2.kampány után Mintavétel módja: településtípus és megyék szerinti rétegzéssel véletlen sétás eljárással a háztartáson belül a célcsoport tagjai körében születésnapi kulccsal Mintanagyság: 500 fő

Konceptualizáció A termék/márka ismertségére A termék/márka kedveltségére, vásárlási hajlandóságra A termék/márka imázsára (minőségpercepció, különböző imázselemek) A termék/márka pozícionálására A terméktípussal kapcsolatos attitűdökre A termék/márka tényleges vásárlására

Feladat „B” Kutatási problémánk a következő: a Helia-D gyártója szeretné felmérni termékei imázsát. Első lépésben azt szeretnénk megtudni, hogy egyáltalán milyen szempontok játszanak szerepet termékimázs kialakulásában a kozmetikai cikkek a piacán.

Kvalitatív imázs-vizsgálat Feltáró jellegű kutatás Kvalitatív fókuszcsoportos adatfelvétel Célcsoport: –30-50 éves nők –használnak hasonló árfekvésű arckrémet és testápolót –Helia-D használók vs. versenytárs használók Mintavétel: tudatos, kvóta szerinti kiválasztás

Operacionalizáció Imázsvizsgálat –Megszemélyesítés –Mi lenne ha …? –Tulajdonságlista –Brand Party –Márka háza, márka országa –stb.

Feladat „C” Kutatási problémánk a következő: mosogatószerünk termékracionalizációját tervezzük. A költséghatékonyság érdekében kevesebb kézvédő adalékot teszünk a mosogatószerbe. Mielőtt a megváltoztatott termékkel piacra lépnénk azt szeretnénk megtudni, hogy a fogyasztók észreveszik-e a változást.

Termékteszt Magyarázó jellegű kutatás Kvantitatív standard kérdőíves, személyes lekérdezéssel Szekvenciális monadikus termékteszt Otthoni kihelyezés 3 látogatás: –Szűrés, általános szokások +1. Termékkihelyezés –Kérdezés az 1. termékről + 2. termék kihelyezése –Kérdezés a 2. termékről + összehasonlítás Termékkihelyezés rotáltan Célcsoport: háziasszonyok (25-49) Mintavétel módja: településtípus és megyék szerinti rétegzéssel véletlen sétás eljárással Mintanagyság: 300 fő

Feladat „D” Kutatási problémánk a következő: a Budmil sportruházati termékek reklámkampányához (TV-spot + óriásplakát) három különböző reklámügynökséggel készíttettünk anyagokat. Most azt szeretnénk megtudni, hogy a három közül melyiket válasszuk. A kutatáshoz három animatic és három óriásplakát-terv áll rendelkezésünkre. A kutatás céljai közé tartozik az is, hogy a TV-spotok megvalósításának részleteihez a kutatási eredmények segítséget nyújtsanak.

Kvalitatív imázs-vizsgálat Magyarázó jellegű kutatás Kvalitatív fókuszcsoportos adatfelvétel Célcsoport: –20-50 éves férfiak és nők –Sportolnak, testmozgást végeznek –Budmil használók vs. versenytárs használók Mintavétel: tudatos, kvóta szerinti kiválasztás

A reklámtesztelés szempontjai (konceptualizáció) Tetszés (összességében illetve a megjelenítés különböző elemeire vonatkozóan) Figyelemfelkeltő hatás, emlékezetesség Hitelesség Egyediség Üzenetátvitel –az üzenet érthetősége –az üzenet hitelessége –az üzenet relevanciája (pozícionálás) –az üzenet újdonsága –az üzenet megkülönböztető jellege Márkázás –a márkázás egyértelműsége –a reklám illeszkedése a márkához