Kutatási problémák megoldása
Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé imázsát fiatalosabb, dinamikusabb irányba mozdítsa el. A reklámanyagok már készen vannak, a kampány két hét múlva indul. Szeretnénk mérni azt, hogy a kampány mennyire volt hatékony: elérte-e a célközönséget és eredményt ért-e el az imázs átalakítása terén?
Kampányhatás-vizsgálat Magyarázó jellegű kutatás Kvantitatív standard kérdőíves, személyes lekérdezéssel Célcsoport: kávéfogyasztók (18+) »Háziasszonyok Mintavétel két hullámban 1.kampány előtt (0. fázis) 2.kampány után Mintavétel módja: településtípus és megyék szerinti rétegzéssel véletlen sétás eljárással a háztartáson belül a célcsoport tagjai körében születésnapi kulccsal Mintanagyság: 500 fő
Konceptualizáció A termék/márka ismertségére A termék/márka kedveltségére, vásárlási hajlandóságra A termék/márka imázsára (minőségpercepció, különböző imázselemek) A termék/márka pozícionálására A terméktípussal kapcsolatos attitűdökre A termék/márka tényleges vásárlására
Feladat „B” Kutatási problémánk a következő: a Helia-D gyártója szeretné felmérni termékei imázsát. Első lépésben azt szeretnénk megtudni, hogy egyáltalán milyen szempontok játszanak szerepet termékimázs kialakulásában a kozmetikai cikkek a piacán.
Kvalitatív imázs-vizsgálat Feltáró jellegű kutatás Kvalitatív fókuszcsoportos adatfelvétel Célcsoport: –30-50 éves nők –használnak hasonló árfekvésű arckrémet és testápolót –Helia-D használók vs. versenytárs használók Mintavétel: tudatos, kvóta szerinti kiválasztás
Operacionalizáció Imázsvizsgálat –Megszemélyesítés –Mi lenne ha …? –Tulajdonságlista –Brand Party –Márka háza, márka országa –stb.
Feladat „C” Kutatási problémánk a következő: mosogatószerünk termékracionalizációját tervezzük. A költséghatékonyság érdekében kevesebb kézvédő adalékot teszünk a mosogatószerbe. Mielőtt a megváltoztatott termékkel piacra lépnénk azt szeretnénk megtudni, hogy a fogyasztók észreveszik-e a változást.
Termékteszt Magyarázó jellegű kutatás Kvantitatív standard kérdőíves, személyes lekérdezéssel Szekvenciális monadikus termékteszt Otthoni kihelyezés 3 látogatás: –Szűrés, általános szokások +1. Termékkihelyezés –Kérdezés az 1. termékről + 2. termék kihelyezése –Kérdezés a 2. termékről + összehasonlítás Termékkihelyezés rotáltan Célcsoport: háziasszonyok (25-49) Mintavétel módja: településtípus és megyék szerinti rétegzéssel véletlen sétás eljárással Mintanagyság: 300 fő
Feladat „D” Kutatási problémánk a következő: a Budmil sportruházati termékek reklámkampányához (TV-spot + óriásplakát) három különböző reklámügynökséggel készíttettünk anyagokat. Most azt szeretnénk megtudni, hogy a három közül melyiket válasszuk. A kutatáshoz három animatic és három óriásplakát-terv áll rendelkezésünkre. A kutatás céljai közé tartozik az is, hogy a TV-spotok megvalósításának részleteihez a kutatási eredmények segítséget nyújtsanak.
Kvalitatív imázs-vizsgálat Magyarázó jellegű kutatás Kvalitatív fókuszcsoportos adatfelvétel Célcsoport: –20-50 éves férfiak és nők –Sportolnak, testmozgást végeznek –Budmil használók vs. versenytárs használók Mintavétel: tudatos, kvóta szerinti kiválasztás
A reklámtesztelés szempontjai (konceptualizáció) Tetszés (összességében illetve a megjelenítés különböző elemeire vonatkozóan) Figyelemfelkeltő hatás, emlékezetesség Hitelesség Egyediség Üzenetátvitel –az üzenet érthetősége –az üzenet hitelessége –az üzenet relevanciája (pozícionálás) –az üzenet újdonsága –az üzenet megkülönböztető jellege Márkázás –a márkázás egyértelműsége –a reklám illeszkedése a márkához