7. Előadás Termék stratégia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Összefoglaló kérdések
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Termék és márka.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
(3) Termékpolitika elemzése
Szolgáltatás marketing
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
A vállalkozások környezete
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Termékkategóriák a marketingben Készítette: Árendás Veronika Forrás: Törőcsik Mária-Jakopánecz Eszter: A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek – egy.
Csomagolástechnológia 1.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Marketing alapok Kopcsay László.
Marketing mix elemei, jellemzői, stratégiai döntések
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Marketing VI. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
TERMÉKPOLITIKA.
Előadás másolata:

7. Előadás Termék stratégia

Ismétlés a tudás anyja Mit jelent a termékéletciklus? Milyen versenytársakat különböztetünk meg? Melyek a piacvezető versenytársak stratégiái?

Tartalom A termék Termékvonal és termékválaszték karbantartás Márkadöntések Csomagolás és címkézés marketingeszközként

Termékstratégia A marketingmix első és legfontosabb eleme Összehangolt döntéseket kell hozni a termékmix-vel, a termékvonallal, a márkákkal, a csomagolással, és a címkézéssel kapcsolatban

A termék öt szintje “Termék- mag” Potenciális Kiterjesztett Elvárt Generikus “Termék- mag”

A marketing termékfelfogása Fizikai és szimbolikus fogyasztás Érthető, funkcionális fogyasztás  Problémamegoldás (kényelem, olcsóság, „low-involvement” termék haszonképződés fogyasztás funkcionális problémamegoldás

2. Érthetetlen, szimbolikus fogyasztás (érzelemfogyasztás) Önmegnyugtató fogyasztás Jutalmazás, kényeztetés, védelem, megnyugtatás, örömszerzés, személyes involvement termék fogyasztás haszonképződés A fogyasztóban kiváltott érzelmek

Termékhierarchia Szükségleti csoport Termékcsoport Termékosztály Termékvonal Terméktípus Márka Termékegység

Termék osztályzás Tartósság és tárgyiasultság Fogyasztási javak Napi cikkek (Alapszükségleti cikk, impulzuscikk, szükségleti cikk ) Tartós fogyasztási cikkek (homogének vagy heterogének) Luxuscikkek

Termelési javak osztályzása Anyagok és Alkatrészek (nyersanyagok) Alkotórészek (felszerelés, eszközök) Segédanyagok és üzleti szolgáltatások (gyártási segédanyagok, üzleti szolgáltatások)

Termék mix Adott vállalat több terméket ad el Termékmix: szélesség, hosszúság, konzisztencia, mélység Termékvonalak stratégiája Termékvonal értékesítés, nyereségesség, profil

Marketing mix megváltoztatása Termékvonal bővítéssel Lefelé, fölfelé, mindkét irányba Termékvonal kiegészítésével Termék korszerűsítésével Egyes termékek megfelelő szerepeltetésével Termék csökkentésével

Üzleti szempontból a jövő üzleti hasznának biztonsága Márkateremtés A márka egy védjegy (TRADEMARK) kézzelfogható és elvonatkoztatott, szimbolikus jellemzőinek keveréke, mely, ha helyesen menedzselt, értéket és befolyást hoz létre. Fogyasztói szempontból egy tapasztalati jelenség, élmény ígérete és előadásmódja. Üzleti szempontból a jövő üzleti hasznának biztonsága

Márkateremtés Márka költséges Márkának eszmei értéke van Termelői vagy forgalmazói márka Milyen márkanév Márka, multimárka, új márka, társmárka Legjobb márkanév (felismerhető, megkülönböztethető, kimondható, no negative image)

Márkaidentitás és márkapiramis Doyle A márka DNS-e A márka magja A márka háttere és értékei Kultúra a márka stílusa Ahogy a vevő látja magát, ha a márkát használja A márka jelleme Személyiség Énkép A célcsoport imázsa, ahogy a kommunikációban vissza-tükröződik márkatéma Anyagi tulajdonságok Vissza-tükröződés A márka fizikai megjelenése Kapcsolat Ahogy a vevőhöz viszonyul

Miért buknak meg a márkák? Elavul a termék (új szokások, divat) Elavul a márkatéma (frissítés, új üzenet) Eltűnik a piac (radikális újrapozícionálás) A márka felszámolása Fokozatos felszámolás Gyors elpusztítás Márkatársítás (co-branding)

Csomagolás és címkézés Kényelmi érték a fogyasztó felé Promóciós érték termelő felé „5 perces” reklám hatással ér fel Kitűzött célok teljesítése, összeegyeztethetőség a közfelfogással, társadalmi felelőséggel Tárgyiasult termékek címkézése azonosítás céljából, termékösztönzés, osztályba sorolás Törvény a fogyasztó védelemre