Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Weboldalak észlelése és a bannervakság jelensége
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Matematika és módszertana
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Az MDF és az issue-voting A tematikus szavazás a 2010-es kampányban Készítette: Fehér Zsolt Pénzváltó Tamás Reich Jenő Stipkovits Péter Varga Szabolcs.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Személyiséglélektan I.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Készítette: Magyar Orsolya
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Hallgató: Sinkovics Norbert Mentor: Dr. Györe Zoltán.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
A szakértők lehetséges szerepe a helyi fejlesztésben A részvételi akciókutatásban rejlő lehetőségek Bajmócy Zoltán – Málovics György Szegedi Tudományegyetem.
Az árrugalmasság és az infláció területi különbségei: Jóléti és monetáris politikai vonatkozások Márkusné Zsibók Zsuzsanna MTA KRTK Regionális Kutatások.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Statisztikai alapok Egy kis matematika nem csak fizikához… Ezeket a lapokat hamarosan átdolgozzuk. A benne foglalt ismeretek szükségesek a fizikai mérési.
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
Pártirányítás – irányított párt A Fidesz szervezeti változásainak hatása a párt centralizációjára Békés L. Márton.
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
A háború és a modern fegyveres erő
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Az emberi tőke vizsgálatának lehetőségei társas vállalkozások körében Kutatási terv Pótó Zsuzsanna.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Marketing információs
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Bevezetés a tudományos kutatás és írás gyakorlatába 3. alkalom október 21.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Kognitív és emotív jelentés
Iszlámellenesség ellen-narratívái – kvalitatív kutatás
Spontaneous Discounting of Availability in Frequency Judgment Tasks
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra

AgendaKövetkeztetések Címek hatásmechanizmusa További kérdések A kutatás eredményei A kvantitatív elemzés A kvalitatív elemzés A kutatás hátterének bemutatása Médiahatások, framing-elmélet Hipotézisek, módszertan

Demokrácia és média Politika mediatizálódása Politika mediatizálódása  Demokrácia vége? Kiterjesztett részvétel?  Miképpen hat a média az állampolgárokra? ?

Médiahatások Direkthatás-elméletek Direkthatás-elméletek Korlátozotthatás-elméletek Korlátozotthatás-elméletek

A framing-elmélet Frame két értelmezése Frame két értelmezése  Konkrét keret (Szöveg, kép, stb.)  „Egyéni” frame Módszertana: kísérletek tartalomelemzés Módszertana: kísérletek tartalomelemzés Legújabb kutatási irányok Legújabb kutatási irányok  Frame-ek erőssége  Közvetítő közegek  Frame-ek megalkotása  Stratégiai szerepük  Egyoldalú és versengő framek Jelentőségük a véleményformálásban: pl. 9/11 Jelentőségük a véleményformálásban: pl. 9/11 „Egy ügy tálalásában bekövetkező (gyakran kis) változások (esetenként nagy) véleményváltozást eredményeznek” (Chong - Druckman, 2007) (Chong - Druckman, 2007) Újságcímek mint a keretezés eszközei

Hipotézisek A főcímek befolyásolják az olvasó véleményét Az internetes hírportálokon megjelenő manipulatív címek jobban befolyásolják az olvasókat A rendszeres újságolvasókat kevésbé befolyásolják az újságcikkek manipulatív címei Az aránylag ismeretlen témáról szóló cikkek manipulatív címei az átlagosnál jobban befolyásolják az olvasókat Pártpreferencia szerint eltérő a manipulatív címek által gyakorolt hatás mértéke

Módszertan: kísérlet Inger Inger Hírportál Napilap Utólagos mérés  

Példa: kérdőív Kérjük, minden cikknél az első kérdésnél írja legfontosabb benyomását az adott témáról. 2. Az újság alapján mi a véleménye a román rendőrök magyarországi tevékenységéről? ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………… A cikk alapján milyen érzések keletkeztek önben a fenti üggyel kapcsolatban? (1: teljesen negatív, 5: teljesen pozitív) 12345

Vélemények eltérése (H1; H2; H4) H² 22,7%14,1%64,7%9,4% 5%

r=0,37; 0,36; 0,24 Az újságolvasás hatása (H3)

Döntés a hipotézisekről ? ? A főcímek befolyásolják az olvasó véleményét Az internetes hírportálokon megjelenő manipulatív címek jobban befolyásolják az olvasókat A rendszeres újságolvasókat kevésbé befolyásolják az újságcikkek manipulatív címei Az aránylag ismeretlen témáról szóló cikkek manipulatív címei az átlagosnál jobban befolyásolják az olvasókat Pártpreferencia szerint eltérő a manipulatív címek által gyakorolt hatás mértéke

Gondolkodási keret - Véleményváltozás A keret ereje: véleményváltozás (keretet elfogadók VVM-je) A keret nagysága: gondolkodásmód (címbeli keretet elfogadók aránya) Címek, melyeknek szignifikáns véleményváltoztató hatásuk volt 0,1 1,3 0,6 1,1 0,0 1,2 0,1

A főcímek hatásmechanizmusa 2. szakasz Vélemény- változás 1. szakasz Keretezés CÍM

Véleményváltozás JelentősNem jelentős Keret jellege Elsődleges Alternatív A főcímek tipizálásaA főcímek tipizálása

További kérdések Internet: gyengébb hatás? Kontraproduktív frame-ek Gondolkodási keret Frame Véleményváltozás

„It’s not what you say, it’s how you say it” (Frank Luntz, 1997)