Kontrolling házi dolgozat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
ÜZLETI TERVEZŐ RENDSZER MÁRKAKERESKEDÉSEK RÉSZÉRE.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei II. negyedév* Pénzügyi stabilitás Magyar Nemzeti Bank augusztus 29. * A prezentáció az MNB.
A kontrolling története
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
A MÁV Zrt. beszámolási gyakorlatának korszerűsítése
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Zökkenő a pályán? A makrogazdasági kiigazítás és a bankszektor fejlődése XIV. Vezérigazgatói Találkozó november Dr. Urbán László, vezérigazgató-helyettes.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
KONTROLLING RENDSZER FEDEZETI ÖSSZEG KALKULÁCIÓHOZ Szatmári Zita és Vidák Péter BME, KGKIEG Kontrolling szakirány, I. évfolyam.
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Vállalkozásmenedzsment I.
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Generali Alapkezelő – Privát Vagyonkezelés Befektetési szakértelem immáron 20 éve © Jogi személyiség Bemutatkozás – Települési Önkormányzatok Országos.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
SZÁMVITEL.
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Költségvetés – vállalkozói hatások
Előadás másolata:

Kontrolling házi dolgozat Banki kontrolling Hámori Zoltán Hudomiet Péter Izsó Balázs Juhász Tamás Szilágyi László 2006. május 11.

A Balanced Scorecard modell Banki szempontból a legfontosabb nézőpont! Vízió, misszió és stratégia Tanulási és növekedési lehetőségek nézőpontja Pénzügyi nézőpont Működési folyamatok nézőpontja Vevők nézőpontja

Mutatói a következő szempontok szerint kategóriákba sorolhatók: Pénzügyi nézőpont Mutatói a következő szempontok szerint kategóriákba sorolhatók: Árbevétel növekedése és összetétele Költségcsökkentés/termelékenység javítása Eszközkihasználtság

Eredményelszámolás és költségallokáció A bank eredményének lebontása a banki objektumok szintjére. Költségallokáció A költségek lebontása.

Eredményelszámolás - Objektumok csoportosítása (1/2) Bankoknál általában három csoportot különböztetünk meg: Ügyfél/ügyfélcsoport Termék Értékesítési csatorna

Eredményelszámolás - Objektumok csoportosítása (2/2) Jelen esetben: Üzletág Lakosság, vállalat, treasury, vagyonkezelés stb. Ügyfél szegmens Lakosság (magánszemélyek), KKV (kis és középvállalkozások), CORPM (középvállalatok), nagyvállalatok, önkormányzatok stb. Kapcsolattartó (banki kapcsolattartó, aki az ügyfél banki ügyeit kezeli) Ügyfél Termék

Eredményelszámolás - Kettős elszámolás (1/2) Direkt- és shadow- (árnyék) elszámolás Céljai: arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy az ügyfeleket az igényeknek megfelelően szolgálják ki és ne korlátozzák őket ebben a termék, illetve ügyfél gazdaság/szegmentáció és bevételmegosztás elvei arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy a bank rendelkezésre álló összes terméket kínálják ügyfeleiknek biztosítja az ügyféligények szakszerű kiszolgálását még akkor is, ha az eredeti szegmensben nem áll rendelkezésre az illető termék ismerete kellő mértékben ösztönzi a vállalati ügyfeleket kiszolgáló lakossági fiókokat az igényelt szolgáltatások végrehajtására

Eredményelszámolás - Kettős elszámolás (2/2) Az ügyfél és a bank által elvárt eredmények: nagyobb fokú ügyfél-elégedettség, mert az ügyfél igénye válik a fő motiváló tényezővé intenzívebb keresztértékesítés nagyobb részesedés a meglévő ügyfélkör pénzügyi kiadásaiból több ügyfél-akvizíció az értékesítésben dolgozó munkatársak teljes hálózatépítő kapacitásának kihasználása miatt a hangsúly a jövedelem-megosztási vitákról áttevődik az értékesítési tevékenységre a belső konfliktusok számának csökkenése

Legfontosabb csoportok („direktségük” szerinti sorrendben): Költségallokáció Legfontosabb csoportok („direktségük” szerinti sorrendben): Fióki direkt költségek (direkt fióki költségek) Üzleti terület központjainak költségei (indirekt fióki költségek) A támogató egységek üzleti területre allokált költségei (indirekt fióki költségek) Egyéb költségek (indirekt fióki költségek)

Top-down jellegű tervezés: tervezési alapelvek, fő teljesítmény elvárások, VB elvárások (anyabank) részletes üzletpolitikai célkitűzések és tervek (üzletágak/leányvállalatok-költséggazdák-kontrolling) Tervek: Stratégiai terv (hosszú távú: 3 év) Éves terv (rövid távú operatív terv) + Évközi prognózisok (célja a menedzsment és a tulajdonosok tájékoztatása az éves tervben foglaltak várható alakulásáról)

Tervezés – A tervek felépítése Külső környezet Üzleti célkitűzések – Üzleti tervek Belső működési feltételek – Támogató (Support) területek működési költség és beruházási tervei

Tervezés – A tervezés menete Szervezési igazgatóság Leányvállalatok Kontrolling főosztály Üztletágak, költséggazdák Kockázatkezelés I-V havi tényadatok megküldése a tervező egységeknek + Részletes makrogazdasági prognózis elkészítése Határidő: július eleje Projektötletek és Fejlesztési igények felmérése és a Kontrollingnak való megküldése Határidő: július eleje Tervezés – A tervezés menete Tárgyévi prognózis + tervévi célok és részletes adatok elkészítése, egyeztetése a kapcsolódó területekkel Határidő: július közepe Tárgyévi prognózis + tervévi célok és részletes adatok elkészítése Határidő: július vége Költség és beruházás tervek egyeztetése a Kontrolling koordinációjával Határidő: augusztus eleje A résztervek alapján a bankcsoporti tárgyévi prognózis és terv összeállítása, VB elé való terjesztése Határidő: augusztus közepe VB megjegyzései alapján a tervek véglegesítése Határidő: augusztus vége VB megjegyzései alapján a tervek véglegesítése Határidő: augusztus vége Éves terv VB, majd IG elé terjesztése Éves terv visszaigazolása üzletágak, költséggazdák, leányvállalatok felé Határidő: november vége Az elfogadott banki terv lebontása hálózati régiókra, fiókokra Határidő: december vége Terv anyabanknak és felügyeleti szerveknek való megküldése A terv jóváhagyatása az éves rendes közgyűléssel

Köszönjük a figyelmet!