Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Boda György- Szlávik Péter: Kontrolling Rendszerek ( Karl Erik Sveiby: Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás című könyv alapján) Készítette:
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
II. Logisztikai tervezés
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégiai menedzsment
Pénzügyi-számviteli mutatók
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Üzleti terv bemutatása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.

Balanced scorecard(BSC) – Kiegyensúlyozott mutatószám- rendszer Mi a BSC? A BSC egy olyan stratégia vállalatirányítási és teljesítménymérési módszer, mely kiegyensúlyozott célrendszeren és teljesítménymutatókon alapszik. Mi a teljesítménymérés? Egy tevékenység vagy egy értéklánc teljesítményének mérése. Miért fontos az egyensúly? A vezetők a vállalat minden részegységéből rendelkeznek mutatókkal, ám az ezekre épülő módszerek eddig csak problémamegoldásra voltak alkalmasak, ráadásul ezek a mutatók gyakran ellentétbe ütköznek egymással. Fontossá vált a különböző munkakörök összehangolása, hogy a céljaikkal ne hátráltassák, illetve ne gátolják egymást.

A teljesítménymérés rendszere Felvázolás: a terméket készítő folyamat egyes elemeinek felvázolása. Teljesítménymérés: a folyamatok és tevékenységek vizsgálata. Fontos, hogy a tevékenység a szervezet összes érintettjének az igényeit is kielégítse. Elemzés: a fenti két pont értékelése annak érdekében, hogy meghatározhassuk a lehetőségeket illetve a lehetséges problémákat. Fejlesztés: az elemzés átültetése a gyakorlatba: problémák elkerülése, megoldása, illetve az adódó lehetőségek meglovaglása. Felvázolás Teljesítménymérés Elemzés Fejlesztés

A szervezeti tevékenységet a Balanced Scorecard négy szemszögből vizsgálja: pénzügy, vevők, működési folyamatok és fejlődés. Ezeket nem külön-külön kell vizsgálnunk, hiszen ezek egymással kölcsönhatásban állnak. Figyelnünk kell a BSC megtervezésénél arra is, hogy a különböző célok ne akadályozzák egymást a gyakorlatban. Pénzügy: Mit vár(nak) el tőlünk a tulajdonos(ok)? A pénzügyi információkat foglalja magába. Belső működés: Mik a fő működési folyamatok? A szervezet előállítási folyamatláncára kíváncsi. Ügyfelek: Mit várnak el tőlünk a vevők? Az értékesítés, a vevők, a piac jellemzése. Tanulás/fejlesztés: Hogyan tudunk folyamatosan fejlődni? Jellemzi a vezetőket, a beosztottakat és azok elégedettségét, tanulási, fejlődési képességeiket.

Stratégiai tervezés Pénzügy Belső működés Tanulás / fejlődés Ügyfelek

A modellben fontos az ok-okozati összefüggés is. A fő cél persze a pénzügyi célok elérése. Ennek alapvető feltétele a szervezet megfelelő működtetése, továbbá a vevők vonzása, megtartása, mert ők adják a vállalat bevételét. Ehhez kell a termék megfelelő minőségű előállítása(  vevői elégedettség), ennek feltétele a megfelelő folyamatszervezés. A folyamatok jó szervezése költségtakarékos, ami segíti a pénzügyi célok elérését. A hosszú távú sikeres működés egyik feltétele a munkatársak megbecsülése. A BSC nem csak a vezetők, hanem a beosztottak érdekeit is figyelembe veszi. Pénzügy Ügyfelek Működési folyamatok Tanulás / fejlődés Kapcsolatok: ok-okozati: laza: áttételes:

Ahhoz, hogy a cél megvalósuljon, stratégiai lépéseket kell tenni a vezetőségnek, ennek eszközei a stratégiai akciók. Ezek hajtják a vállalatot a a stratégia irányába. Az akciókat viszont a tervekben határozzák meg, így kerülnek összhangba a rövid és hosszú távú célkitűzések. A vállalati stratégiák többsége meghiúsul. Ennek fő oka az, hogy a vezetők szinte csak a pénzügyi dimenzióval foglalkoznak. Erre a problémára világít rá a Balanced Scorecard modell és emiatt terjedt el rövid időn belül világszerte az alkalmazása. A BSC stratégiával a vállalatok pénzt takaríthatnak meg, hiszen az így tervezett stratégiák sok hibát már előre kiküszöbölnek. VÉGE