Az orvoslátogatás szerepe a gyógyszer-értékesítésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Dr. Tarnóczi Richárd ezredes PhD. Intézetvezető főpszichológus
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Péczeli Katalin előadása
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
III. A logisztika jövője
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Az informatika az egészségügyben ma és holnap
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Társadalmi szerepvállalás
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Marketing eszközrendszere
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A beiskolázás előkészítése
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Ahogy a szakfőorvos látja
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Magyar Közgazdasági Társaság Vándorgyűlése, Pécs, 2011 szeptember 30.
Cégbemutatás 2003 október 7.. Cég háttér AmCham havi magazin Új kétnyelvű befektetési magazin Marketing ügynökség.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Partnerség és együttműködés
Előadás másolata:

Az orvoslátogatás szerepe a gyógyszer-értékesítésben Dunai Attila Bayer Schering Pharma

„Tőlünk függ, hogy megtanuljuk-e az új játszmát, az új szabályokat, vagy a régi módon csináljuk tovább, és a legjobb játékosokká válunk egy olyan játszmában, melyet többé már nem játszanak.” (Larry Wilson)

A változások okai: külső okok Egészségügyi reform Generikus piac fejlődése - „Higító törvény” - Etikai kódex stb.

CÉL Egy hatékony, a külső és belső változásokra a lehető legrövidebb idő alatt reagálni képes, flexibilis csapat létrehozása

Orvosok véleménye I. „Hasznos információkkal látnak el” „Minden gyár egyforma” „Az orvoslátogató a „ szükséges rossz” „Olyanok mint a papagáj, nem figyelnek rám” Market Research Europe 2004

Orvosok véleménye II. „ szerepük megkérdőjelezhetetlen” a cégek jelentik nekünk a kaput az információ és a tudomány felé” „elsősorban információs szerepük van, de a marketinggel kétségtelenül beleszólnak a terápiás palettánkba” „nélkülük ellehetetlenülnénk anyagilag” „olyan ez a rendszer, mint a demokrácia: nem tökéletes, de még nem találtak fel jobbat” Szinapszis: Az orvos-beteg és az orvos - gyógyszergyár kapcsolat, valamint az egészségügyi politika értékelése 2004 április

Orvosok igénye (ideális helyzet) erős kapcsolat a gyártókkal orvoslátogatókon keresztül szakmai konzultációs szerep key account management egyénre szabott marketing nem csak orvos szakmai tájékoztatás marketing-mix átalakítása egyéni igények szerint igény szerint kevesebb brosúra és DM visszafogottabb, puritánabb vendéglátás („gyakran akkora faksznit csapnak, hogy az ember csak számolja a milliókat”) felkészültebb látogatók egyéb irányvonalak aktív részvétel a beteg edukációban (iskolák, programok) szűrések szervezése közfeladatok ellátása regionális betegklubok hitelesség!

Közelmúlt A SF-k növekedése - nagyobb frekvencia - nagyobb forgalom - 2004-ben az USA-ban 50 %-kal nőtt az orvoslátogatók száma CRM, mint az „orvoslátogatás” új rendszere - fejlett technikai háttér - adat, adat, adat - ETMS , SFA rendszerek SFE Etikai kódex

Látogatói szint Egyre nehezebb bejutni a rendelőkbe Bejelentkezési kötelezettség (!?) A látogatási idő lecsökkent (8 perc) A bemutatott készítmények száma nem csökkent A targeting információk minősége, mennyisége nő A keresztlátogatások miatt az info csere igénye növekszik Túlfejlesztett analízis programok

Az orvoslátogató szerepe A recept felírások közel hetven százaléka az orvoslátogató és az orvos kapcsolatán múlik Az orvoslátogató nem egyszerűen egy kommunikációs csatorna A SF imaget ugyanúgy fel kell építeni, mint a promótált terméket A repnek egy bizalmon alapuló kapcsolatot kell felépíteni Segíteni az orvos „szolgáltató szerepét” A vezetői felelősség növekedése (unitok közötti együttműködések)

A változások csak a látogatókon keresztül jöhetnek létre - flexibilitás - nagyobb hatékonyság komplexebb viszonyok között - a tervek, projectek gyors implementációja - nagyobb motiváció és elkötelezettség - nagyobb felelősség - megbízhatóság - folyamatos tréningek

Bayer Shering Pharma 2007 Workshop - új stuktúra elfogadtatása - marketing - sales együttműködés - marketing -sales - kontrolling - sms osztály létrehozása - orvoslátogatók bevonása

SMS osztály ETMS Tréningek -termék -sales -team building Analízisek - HQ - rep - rep- HQ - sms-HQ Határidők Pilot

Bayer Shering Pharma 2007 A SF struktúrájának változtatása - két BU - 3 vonal - az erőforrások maximális kihasználása - Kórházfelelősök - orvoslátogatók kiválasztása

Follow Up Targeting validálása Analízisek pontosítása Recall (Image,rep monitoring) Csapatépítés

„Ha egy szervezet túl mereven ragaszkodik a régi módszerekhez, a tegnap gyógymódjai a holnapi betegségek okozóivá válnak” ( Ed Oakley) „Oda kell korcsolyázni ahova a korong megy, nem oda ahol éppen van!” (W. Gretzke)