Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
A környezetgazdálkodási agrármérnök és természetvédelmi mérnök BSc alapképzések kompetenciáinak tartalmi értékelése és fejlesztése Dr. habil. Juhász Csaba.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Székely István fejlesztési tanácsadó
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Szakképzési dokumentumok
OKJ módosításból adódó feladatok,
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Onkológiai szakdolgozók képzése
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
European Distance and E-Learning Network
Tervezési folyamat.
Kompetencia alapú szakoktatás
5. Tétel – A Life Long Learning
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés Kovács Tünde – Vízvári László Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Institute for Basic and Continuing Education of Health Workers

Amiről szó lesz Humán erőforrás és tanulás Szakmai (képzési) kompetencia Az endoszkópos szakasszisztens képzés 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Humán erőforrás és tanulás munkavállalók tudástőkéje munkaerő-igény változás alkalmazkodóképesség a változó kompetencia elvárásokhoz 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Tudástőke kompetencia rendszer portfólió formális tanulás (formal learning) bizonyítvány, diploma, záróvizsga… nem formális tanulás (non-formal learning) tanfolyam, szeminárium, tréning... informális tanulás (informal learning) kulturális szolgáltatások igénybevétele, „hétköznapi élet”, média hatás, munka világa… 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Kompetenciák ismeretek, a tudás (knowledge) készségek, jártasságok (skills) önértékelés, szociális szerepek, értékek (value) személyiségvonások (character) motivációk (motivation) 2008. október 18. Hajdúszoboszló

A kompetencia munkaerő-piaci dimenziói Megbízás Licence vizsga Képzési (szakmai) kompetencia Munkahelyi kompetencia Tevékenység kompetencia „Híd” képzés Továbbképzés 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Szakmai (képzési) kompetencia Affektiv Módszertani Pszichomotorikus Társas Feladat profil Kognitív Személyes módszerkompetencia: a munkatevékenység során a személy munkamódszerére, munkastílusára, problémamegoldására és gondolkodására jellemző, a személynek a munkafolyamat meghatározásában játszott szerepét, a munkatevékenységhez való viszonyát, valamint tevékenységének minőségét leíró ismérvek társas kompetencia: a munkatevékenységben résztvevőkkel, illetve ügyfelekkel (azon személyek, akikre a munkatevékenység irányul) való közvetlen kapcsolatot, a velük összefüggő cselekvéseket, különösen az együttműködés, a kommunikáció és a konfliktuskezelés milyenségét leíró jellemzők személyes kompetencia: azok a személyes tulajdonságok (adottságok, jellemvonások, értelmi és érzelmi viszonyulások), amelyek megléte elősegíti, illetve lehetővé teszi a munkatevékenység hatékony és eredményes elvégzését szakmai kompetencia: a szakképesítésnek megfelelő munkafeladatok elvégzésére való képesség, alkalmasság 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Endoszkópos szakasszisztens képzés szerkezete Műtőtechnikus előképzettséggel 54-es szint Műtéti szakasszisztens Endoszkópos szakasszisztens Portfólió + Belépési kompetencia mérés max. 1200 óra Műtőtechnikus Műtőssegéd Gipszmester Műtéti asszisztens 40% Elmélet 60% Gyakorlat 2 év max. 2000 óra Boncmester 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Tananyag térkép Szabadsáv 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Szakmai vizsgák Dokumentáció Írásbeli Kompetencia alapú Szöveges Szóbeli Szituációs Gyakorlati 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Szabadon választható óraszám 15% Átjárhatóság, beszámíthatóság Tanítandó „A” szakképesítés „B” szakképesítés 5 25 10 40 Speciális 15 10 30 20 20 5 15 70 5 20 Alap képzés Továbbképzés Licence Alapképzés Specialis Gyakorlat 100 100 Szabadon választható óraszám 15% Kötelező óraszám 2008. október 18. Hajdúszoboszló

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! kovacs.tunde@eti.hu vizvari.laszlo@eti.hu