Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása Máté Balázs, ügyvezető igazgató Abfox Kft. - Mindenki előtt egy lépéssel
Mi kell a sikerhez? Hova tart ma a professzionális online marketing? Tapasztaltuk, oktatjuk, alkalmaztatjuk: Corporate site -> Totális Internetes Jelenlét - Total Internet Presence, TIP Kezdetben: Fent vagyok az Interneten Igényes honlapom van Keresőoptimalizált honlapom van Foglalkozom a közösségi marketinggel Elméleti kutatások (SZIE Marketing Intézet) után gyakorlati tapasztalataink (GSK, Abbott, EGIS) eredménye: Teljeskörű Internetes Jelenlét (Total Internet Presence, TIP) megvalósítása
Lehet-e vényköteles gyógyszert reklámozni? 22/2001. (VI.1.) EüM. rendelet óta tudjuk, NEM SZABAD! (Kivétel gyógyszerismertetés) Mit tehetnek a vényköteles gyógyszerek gyártói? Online Publishing – rejtve eladni (úgy kommunikáljuk a gyógyszert, hogy annak neve ne jelenjen meg, ne sértsük meg a törvényeket) Mi kell ehhez? Egy kreatív ötlet, erre épülő, hatékony online marketing stratégia, és egy nagy látogatottságú, a Teljeskörű Internetes Jelenlétet megvalósító központi portál!
Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP Total Internet Presence – Teljeskörű Internetes jelenlét = mindenhol MEGKERÜLHETETLENÜL jelen lenni a NET-en. Fizettet és ingyenes jelenlét. Fizetett: CPC kampányok (Google, Facebook stb.) Bannerek Fizetett cikkek Tartalomszponzoráció Hagyományos, offline PR és marketing is ismeri, alkalmazza
Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP Total Internet Presence – Teljeskörű Internetes jelenlét = mindenhol MEGKERÜLHETETLENÜL jelen lenni a NET-en. Fizettet és ingyenes jelenlét. Ingyenes: Keresőoptimalizálás (horizontális és vertikális) PR cikkek elhelyezése partnerportálokon Tartalomcsere, partnerkapcsolatok más portálokon Linkstratégia (katalógusok, blogok, fórumok) Közösségi média (Facebook, Twitter) - Real Time Web Megosztók (Youtube)
Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP Mi kell ehhez? Egy nagy és széles spektrumú tartalommal rendelkező, informatív, szolgáltatásokban bővelkedő, gyakran frissülő értékes weboldal. (nem az egyetlen eszköz már, azonban még mindig a legfontosabb!) Kedvezzünk a keresőmotoroknak (valid, keresőbarát honlapmotor, értékes tartalom) Nem csak a vertikális, a horizontális SEO talán még fontosabb! Szívesen, sok helyre felvegyék a linkünket (értékes tartalom) Újat és innovatívat nyújtsunk, folyamatosan frissüljünk (Real Time Web) Legyünk közösségi médiára nyitottak Legyünk kreatívak (a közösségi médiában is) Ne féljünk a konkurenciától, merjünk jelen lenni
Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP A kommunikációs tölcsér végén egy hatékony weboldal álljon! Igényes design Usability és látogató vezetés Hatékony marketing szövegek Koncepció és stratégia Példák, ágazati mikroportálok: Utazáselőtt.hu Gyermekbetegségek.hu Könnyenfogyok.hu Macosz.hu Vitorlazas.hu Koncepció és stratégia: Nagy látogatottság -> nagy merítés -> nagy ismertség
Utazásra felkészítő portál: Utazaselott.hu
Utazásra felkészítő portál: Utazaselott.hu Utazási vakcinák népszerűsítése: Oltasd be magadat utazás előtt, különben…. Persze a legfontosabb, hogy keresd a kombinált, a Hepatitis A és B ellen is védő vakcinát! Miért jöjjön az oldalra: Időjárás Úticél kereső (országok leírása, bemutatása, lexikon) Programok Akciós utak (utazási irodák bevonásával) Utazási fórum Online tanácsadás Stb… … Utazási betegségek
Gyermek vakcinák portálja: Gyermekbetegségek.hu
Gyermek vakcinák portálja: Gyermekbetegségek.hu Gyermek vakcinák népszerűsítése: Oltasd be gyermekedet, mert ha nem sokkal rosszabb leszneki…. Persze a legfontosabb, hogy a rotavírus és a bárányhimlő ellen oltassuk be a gyermeket! Miért jöjjön az oldalra: Az összes gyermekbetegség leírása Gyermekorvos válaszol Széleskörű cikkarzenál gyermek témakörben (SEO) Szakszótár Játékok Szavazás Stb… … Védekezés a rotavírus és a bárányhimlő ellen
Vényköteles fogyókúrás tabletta: konnyenfogyok.hu
Vényköteles fogyókúrás tabletta: konnyenfogyok.hu Vényköteles fogyókúra tabletta: Fogyókúrázz, de ha azt az orvos segítségével teszed, akkor hatékonyabb vagy és egészséges is…. Miért jöjjön az oldalra: Cikkek fogyókúra témakörben Orvos válaszol Fogyókúrás kalkulátorok Szakszótár Fórum Fogyókúra blogok Fogyókúrát segítő programok (verseny stb.) … Menj el az orvoshoz, és kérdezd meg, mit csinálj (orvoslista)
Eredmények Mit értünk el: 35.000 – 132.000 közötti egyedi látogatószám 11-23% közötti konverzió (céloldalak látogatottsága) Mértékadó, saját média (ágazati mikroportál) Mi kellett ehhez: 1. Keresőoptimalizálás 2. Közösségi portálok (Face, Twitter, IWIW, Foursquare, LinkedIn) 3. CPC kampányok, keresőmarketing 4. Tartalomcsere 5. Linkstratégia 6. Blogok, fórumok, megosztók 7. Youtube chanel
Összefoglalva: Hova tart az online kommunikáció a gyógyszeriparban? A gyógyszer gyártók és marketingük „hírhedt” - rejtsük el mindenképpen (ha vényköteles, csak így tehetjük) – online publishing Kreatív alapkoncepció – erős ágazati mikroportál A keresőoptimalizálás, a közösségi marketinggel együtt sem elég - TIP Hatékony weboldalak: kutatásokon alapuló látogatóvezetés, nagy konverziós arány Nagyobb hangsúly az online eszközökre: önállóan működő egység, az offlinetól jelentősen különböző küzdőtér
Köszönöm figyelmüket!!! www.abfox.eu Máté Balázs, ügyvezető igazgató Abfox Kft. - Mindenki előtt egy lépéssel www.abfox.eu
Kövessenek bennünket: Web: www.HATEKONYHONLAP.hu Facebook: http://www.facebook.com/AbfoxIM