Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online marketing, webdesign, rich media 2018

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online marketing, webdesign, rich media 2018"— Előadás másolata:

1 Online marketing, webdesign, rich media 2018
Máté Balázs Marketing Professzorok Kft.

2 Miről szól ez az oktatás?
Hogyan használjuk a Facebookot? Melyek a leghatékonyabb online marketing eszközök? Hogyan érjük el céljainkat az online térben a rendelkezésre álló eszközök segítségével?

3

4 Mi a célunk? Egyszerűen:
Vonzóvá tenni könyvtárunkat a célpiac számára Megnyerni a fiatalokat a könyv olvasásának, a könyvtárba járásnak Több beiratkozás

5 Mi a cél? Soha nem a látogatószám növelése! Nem elég!
Építőipari vállalkozás – ajánlatkérés Webshop - vásárlás Hotel Asztalfoglalás Szobafoglalás Rendezvényhelyszín ajánlatkérés

6 Egy könyvtár célja? Könyvtár – bemutatkozó anyag letöltése?
Online beiratkozás? Feliratkozás hírelvélre (hírújságra)? Regisztrálás egy programra? Találjuk, meg, nevezzük meg, tűzzünk ki mérhető paraméterekkel célokat!

7 A cél Az online marketing célja a KONVERZIÓ!
A konverzió a Google Analytics segítségével mérhető A konverzió forrása (mely marketing eszköz segítségével keletkezett) tetten érhető A mérés alapja a fejlődésnek

8 Mi alapján mondjuk mi ezt?

9 Máté Balázs – Marketing Professzorok Kft.
1998-óta foglalkozom marketinggel (SZIE, doktori iskola, oktató) Több tucat multinacionális cég és nagyvállalat (GSK, MVM, EGIS, Abbott stb.) Több száz KKV marketing stratégia készítése és kivitelezése (Eventrend csoport, Zsiday csoport, szálloda és turizmus marketing) 18 fős cégcsoport –marketing ügynökség és tartalomgyár (12 online újság) 2,2 millió Facebook rajongó, 50 Facebook oldal Saját kereőoptimalizálási kutatás (200 kísérleti oldal) Marketing Professzorok - Tudományos alapú online marketing a gyakorlatban tesztelve

10 Kik vagyunk? A Marketing Professzorok Kft.
18 főből álló, teljes körű marketing osztályt helyettesítő, egyetemi elveket (kutatás, elemzés, stratégia) követő formáció SMM szakember CPC hirdetési szakember SEO szakemberek Szövegírók (újságíró, marketing szöveg író) Stratéga stb

11 Mit szeretnénk elérni az OM segítségével?
Hogyan érhetjük el, hogy a ránk bízott egység minél olcsóbban minél több konverzióhoz jusson! Hogyan kezdjük el? Vizsgáljuk meg, hol tartunk most! – Online marketing audit

12 Az online marketing audit
Az online marketing audit felülvizsgálja a cég jelenlegi marketing kommunikációs stratégiáját, és annak kivitelezését, és alapot ad az online marketing stratégia kidolgozásához.

13 Milyen elemekből áll az online marketing?
Tartalommarketing Keresőoptimalizálás (SEO) Közösségi média marketing (SMM) Google (AdWords) és Facebook PPC hirdetés optimalizálás Linkmarketing Stb…

14 Az online PR Online reputáció menedzsment PR cikkek
Szakcikkek (Publishing)

15 Az audit vizsgálja Hogy az adott online marketing eszköz milyen mértékben szolgálja a konverziók számának növelését, és árának csökkentését. Mennyire illeszkedik a stratégiába, mennyire felel meg az ott lefektetett célok megvalósulásának

16 Marketing audit – állapotfelmérés a jelenlegi eszközökről
Mit csinálunk? (Mit nem?) Miért? Mennyiért? Megéri?

17 Az audit következményei
Mérhető marketing célok meghatározása Hosszú távú Rövid távú

18 A marketing célok Cél és eszközök nem keverendőek össze, a mérhetőség, illetve a mérhetetlenség gyakran az eszközök javulását is céllá teheti A mérések történjenek online (Analitycs), offline (pl. kutatások, kérdőívezések) és pénzügyi eszközökkel

19 Az audit következményei
Marketing stratégia meghatározása: Kinek Mit Hogyan, Milyen eszközökkel Milyen erőforrásokkal Az audit és a kutatások eredményei alapján

20 USP - Unique Selling Proposition (USP)
Mit tudsz adni az olvasóknak, mely kiemel a konkurencia közül? Miben vagy más, jobb, amiért Téged válasszanak? Nem tudunk eredményesen kommunikálni, ha nincsen meghatározott USP. Egyszerűen nincs mit…

21 A befektetés megtérülésének mérése
A Google Analitycs

22 Megtekinthetjük a kiválasztott időszakra a weboldal látogatottságát.

23 Összehasonlíthatjuk egy kiválasztott korábbi időszakkal

24 De ne felejtsük el, a végső cél a KONVERZIÓ!

25 Akár egy korábbi év hasonló időszakához is hasonlíthatom

26 Az előző évhez hasonlítva a konverziók alapján számolhatok….

27 Melyik a legfontosabb online marketing eszköz 2018-ban?

28 A marketing tölcsér vége:
A hatékony WEBOLDAL!

29 A weboldal fontossága Saját tulajdonú média Korlátlan kapacitás
Korlátlan rugalmasság Folyamatosan növekvő érték

30 A jó weboldal fél siker Saját tapasztalatok ->
Jó weboldal (SEO, Usability, tartalommarketing) Rossz weboldal – csak a CPC és az SMM Értékeld, és merj váltani! (Csak azért mert a te gyereked, ne sajnáld)

31 Saját eszközök értékelése: a honlap
A Design (nem a mi véleményünk számít) Megfelel-e a SEO paramétereinek? Korszerű? Mobilra optimalizált (reszponzív szerkezet) Felhasználóbarát? Meggyőző? (7-15 másodperc) Mérhető?

32 Saját eszközök értékelése: a honlap
A marketing szövegek Megfogó Egyedi Meggyőző Érthető Megtalálható „Cégünket 1993-ban magyar magánszemélyek alapították. Telephelyünk Visontán a Házgyári úton található….”

33 Saját eszközök értékelése
A honlap látogatottsága? Keresőoptimalizálás (SEO)? Bejövő linkek mennyisége és minősége (linkmarketing)? SMM? Fizetett hirdetések Ismertség -> Google Analytics

34 „Az, hogy készítettél egy honlapot, és mást nem teszel, nem több, mint integetni valakinek a sötétben: csak az integető tud róla, hogy szeretne valamit.” Jay Conrad Levinson

35 SEO – keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás fogalma A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen. Forrás:

36 Miért fontos a SEO egy könyvtár számára?
Aki engem keres, azt érdeklem (Nem én keresem meg, mint a SMM vagy a hirdetések) „Ingyenes” – hosszú távú siker Ismertséget teremt Kiszámíthatatlanul sok eredményt hozhat

37

38 Weboldalad keresőoptimalizált?

39 A honlapunk keresőoptimalizált, elsőre jövünk a könyvtár Gödöllő kifejezésre a Google-ben!
Elég? Mit ír be a potenciális olvasó?

40 Aki a saját cégnevére nem első, ott nagy hibák vannak. Ez nem érdem….
Ha a szolgáltatásaid, nevére első vagy, az az alap Ha a vevői igényekre első vagy, az a SEO (Szabó Lőrinc: Szabó Lőrinc válogatott versei)

41

42 A keresőoptimalizálás fajtái
 A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a munkavégzés helye alapján off-page SEO, azaz weboldalon kívüli keresőoptimalizálási feladatok és on-page SEO, azaz a weboldalon elvégzendő keresőoptimalizálási munkák.

43 Off Page SEO Linkmarketing SMM Értékes linkek (nem spam oldalakra)
Linkek szövege (Fidesz) Linkcsere kizárva, automatizmus kizárva SMM Like G+ Pinterest

44 Hova tudnál elhelyezni az oldaladra mutató linket, hogy megfeleljen a kritériumoknak?

45 On Site SEO Látható szövegek Forráskódba írt szavak Meta tagek
Képaláírások, címek Link címek És a többi féltve őrzött titok….

46 Saját eszközök értékelése: a honlap
Keresőoptimalizáltság? (így kell tervezni!) SEO képességek Meta tagek minimum 3-4 SEO (már nem elég) SEO központú honlapmotornál tétel Betöltődési sebesség (Test My Site) W3C szabványoknak megfelelés W3C validátor Keresőoptimalizálási paramétereknek megfelelő design Elemző szoftverek használata (webmaster tools, és egyéb szoftverek (SEOCEROS)) SEO stratégia megléte

47 Saját eszközök értékelése: a honlap
Open Source vs egyedi? OS – csökkentett SEO képességek OS – ciki… OS - vírustámadások Kreativitás – funkciók (tartalombővítési lehetőségek, szórakozás és informálási képességek) Design (grafikai világ és látogató vezetés) Kerüljük a sablonokat (ciki, nem felhasználó és SEO barát) Felépítés is fontos a SEO során Responzív honlap

48 Honlap admin Könnyen fel tudjak vinni új oldalakat, szövegeket - tartalommarketing Legyenek benne tartalommarketingre alkalmas menüpontok (cikkek, lexikon, videó stb) Legyen benne kódba írási lehetőség Legyen benne átirányító modul Automatikus SEO modul

49 SEO összefoglalva Egyedi forráskódú, SEO szempontok alapján megtervezett, „erős” honlap Könnyen kezelhető adminisztrációs rendszer a tartalommarketing kivitelezéshez, folyamatos tartalommarketing Közösségi média megosztások Linkmarketing SEO stratégia

50

51 Közösségi média marketing

52 A közösségi média marketing tevékenység elemzése
Mi az SMM célja? Információ átadása a SM-ban (ritkább) Látogató küldése a weboldalra SEO célok PR célok (későbbiekben bekonvertálódó olvasók)

53 Közösségi média vs hagyományos

54 - Minden közösségi médiát használjak?
- NEM!

55 Social Média - Twitter Mikroblog szolgáltatás 140 karakter megosztása
Üzleti felhasználása Hogyan lehet 140 karakterben bemutatni termékünket? Ki olvassa a rövid szövegeket? Emberközpontú tartalom megosztása Aktualitások posztolása Valós idejű kommunikáció lehetősége

56 Social Média - Foursquare
Térkép alapú alkalmazás okostelefonra Megmutatja, hol tartózkodunk (étterem, üzlet, bár, színház, stb.) Barátok, ismerősök keresése Zárt közösség 30 millió felhasználó Üzleti felhasználás: Felhasználó talál meg minket Konkurencia előtt egy lépéssel Tippek , képek az üzletről

57 Social Média - Pinterest
Képeken alapuló közösségi hálózat Felhasználók által feltöltött képekből áll Női közösség 100 millió havi látogató 25-34 korosztály Üzleti felhasználás Virtuális bemutató terem A Pinterest jobb mint a Facebook? Átkattintási arány magasabb?

58 Social Média - Google+ +1 gomb hatalma SEO támogatottság a weboldalnak
Egyéni felhasználásra tervezve 2011 végétől Saját céges oldal létrehozásának lehetősége – Google helyek, Google térkép, Google Cégem Kapcsolat építés A Google saját kis Facebookja

59 Social Média – LinkedIn
Szakmai közösségi oldal 370 millió felhasználó világszerte magyar felhasználó Üzletközpontú közösségi hálózat Önéletrajz stílusú profil Üzleti kapcsolatokról szól Üzleti felhasználás : Partnerek, ügyfelek keresése Kapcsolati háló kiépítése Megbeszélések, tárgyalások kezdeményezése Vállalkozásod aktuális projektjének bemutatása

60 Social Média – Facebook
Szórakozási felületet biztosít Ismerősi hálózat Linkek, szövegek, képek virtuális megosztása Üzleti felhasználás World of Mouth Üzeneted vírus módon történő továbbítása Csak akkor kommunikálj, ha van tartalmad

61 Instagram Egyre bővülő, dinamikusan fejlődő hálózat
Van fizetett hirdetés, de az organikus elérés nehézkes Inkább PR jellegű jelenlét Facebook tulajdonában van Személyes Üzleti

62 Youtube Saját csatorna Saját videók
Más közösségi médiumokban megosztva építhető a követőtábor

63 Mi kell a hatékony SMM-hez?

64 Tartalommarketing A tartalom a király -> meg kell tanulnia minden marketingesnek fogalmazni, írni -> cikket írni. Hova és mire kell a tartalom? SEO SMM PR cikkek Direkt látogatók vonzása

65 Mit lát a felhasználó? EdgeRank
Átlagos felhasználónak 600 ismerőse van 340 oldalt követ Napi több ezer poszt kerülhet ki az üzenőfalára Időrendben (vagy mégsem?) Facebook titkos algoritmusa Barátok és ismerősök posztjai láthatatlanok maradnak CÉLUNK : ebbe a hírfolyamba bekerülni

66 Célcsoport meghatározása
Célcsoport meghatározás = kommunikáció meghatározása Más kommunikációval aktivizálhatod a felhasználókat korosztály, nem, földrajzi elhelyezkedés, végzettség, érdkelődés szerint Pl. fiataloknak szóló üzenetet iskolaidőben ne posztolj Pl. Cukorbeteg célcsoportnak ne tegyél ki cukros sütemény receptet Pl. Audi rajongói klubban ne posztolj BMW-t

67 Facebook posztok fajtái és eredményességük
KÉP MEGOSZTÁS Kép mérete! Magas interakció Magas megosztás Kommentek Magas elérés EdgeRank növelés

68

69 Facebook posztok fajtái és eredményességük
TARTALOM MEGOSZTÁS Átkattintás generálás weboldaladra Rövid komment mindig álljon a link mellett Akcióra való felhívás Mérhető eredmények (Google Analytics) Frekventált időpontban érdemes posztolni

70

71

72 Facebook posztok fajtái és eredményességük
Link megosztás képpel Átkattintás generálás Like gyűjtés Megosztás Hozzászólás generálás

73 Facebook posztok fajtái és eredményességük
Videók

74 Mikor posztoljunk?

75 Mikor posztoljunk?

76 Csak tömören!

77 Legyenek személyesek a posztok!

78 Melyek a lehetőségeim? Használd a megismert posztokat változatosan
Keresd meg, céged profiljához melyik illik Melyikkel tudod a legtöbb felhasználót megszólítani, elérni? PÉLDA

79 Facebook oldal kezelési hibák
Túl sokat posztolsz cégedről A posztok 10-20%-a szóljon rólad Nem posztolsz eleget Nem tudatod más platformokon, hogy van Facebook oldalad Tapasztalatlan adminisztrátort alkalmazol Vagy nincs aki ellássa ezt a feladatot

80 Félsz a negatív visszajelzésektől?
Építsünk ki valódi rajongótábort, akik ilyen esetekben támogatóink lehetnek Reagáljunk a panaszokra, válaszoljunk a kérdésekre Ne töröld a negatív kommenteket Ne vitatkozz Készülj fel a krízisre, gyorsan reagálj

81 Rajongó gyűjtési stratégiák
Hatékony Facebook oldal kezelés Tartalommarketing – Lájk layer Szórakoztató játékok Nyereményjátékok (kötelező lájkolás tilos) Csak akkor megy, ha van ami beindítja….

82 Targetálás Tartalmak, melyek nem érdekelnek mindenkit
Aktivitási arány növelése ezzel a módszerrel Kor, nem, lakóhely, iskolázottság szerinti targetálás

83 Időzítés …az egyik legjobb barátod!
Folyamatos Facebook aktivitás Ünnepnap, szabadnap, - nem számít Kép, videó, szöveges üzenet posztolása

84 Facebook Insights Minden Facebook oldalhoz tartozik Analitika
Megismerheted követőidet Eredményesség mérése Stratégia módosítása Következtetések Kampány siker és sikertelenség okai Facebook oldalad analitikájából megértheted az oldalad közönségét megtanulhatod milyen tartalmak hozzák lázba a követőidet megnézheted mennyire volt sikeres egy-egy bejegyzésed

85 Oldalad korosztálya Férfiak, nők Facebook stratégia újraértelmezése

86 Facebook posztok szövegei
Koldulás tilos Az interakcióra ösztönzés kötelező (kreatív módon) Max 3 sor Kép és cikk posztolása más stílusban (más a cél)

87 Facebook hirdetés A „promoted post” csak egy a sok lehetőség közül és nem feltétlenül a legjobb Használd a Facebook hirdetéskezelőjét Sok kampányban elosztva, célcsoportokra hirdess (nők-férfiak, főváros-vidék, stb)

88 A remarketing Facebook és AdWords is tudja Sütik alapján működik
Már megtekintett tartalom folyamatos ismétlése minden fórumon

89 Mi kell a sikeres SMM-hez?

90 A sikeres SMM kulcsa A sok rajongó
Nagy elérést és folyamatos rajongónövekedést hozó posztok (kávéposztok) Kreatív posztok, tartalom (értékesítési posztok)

91

92

93 Hogyan lesz olvasó a rajongóból?
Legyen élő oldal, legyenek valódi rajongóid Legyen mit megosztani – tartalom a weboldaladon (SEO) Tudd személyesen bemutatni a könyvtáradat a szolgáltatást (Poszt, PR cikk)

94 Az OM folyamata

95 Kérdések és válaszok

96 Elérhetőségek www.marketingprofesszorok.hu www.matebalazs.hu
Facebook zárt csoport Facebook oldal Push noti


Letölteni ppt "Online marketing, webdesign, rich media 2018"

Hasonló előadás


Google Hirdetések