SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.
A SZEMÉLYZETI MARKETING CÉLJA A SZERVEZET ÉS MENEDZS-MENTJE SZEMÉLYZETI MARKETING M U N K A E R Ő P I C BELSŐ MUNKAERŐ-PIAC KÜLSŐ MUNKAERŐ-PIAC TERMÉK PIAC
A SZERVEZET ÉS MENEDZSMENTJE Stratégia Szervezeti felépítés és működés Szervezetfejlesztés Tevékenységek változatossága, kihívása Vezetési stílus Munkakörülmények minősége Munkahelyi légkör Kompenzációs rendszer Fejlődési lehetőségek stb.
A MUNKAERŐPIAC BELSŐ MUNKAERŐPIAC = A szervezet dolgozói Hierarchikus szint Munkakör értéke Közvetlenül irányított személyek száma Képzettség, ismeretek, kompetenciák Szakterület Szervezeti egység Szervezeti tapasztalat stb. KÜLSŐ MUNKAERŐPIAC= Potenciális dolgozók Terület Szakképzettség Tapasztalat Munkaügyi helyzet Bérsávok Stb.
A SZEMÉLYZETI MARKETING FELADATAI Személyzeti kutatás Munkaerő-szükséglet meghatározása Munkaerő-kínálat felmérése Munkavállalók elégedettsége elemzése
ALKALMAZÁSI FELTÉTELEK Stratégiai célok és stratégia megléte A felső vezetés érzékenysége a humán problémák iránt Az emberi erőforrás stratégiai voltának felismerése Valamennyi szintű vezető elkötelezettsége Szervezeti és vezetési kultúra minősége Magas szintű szaktudással és kompetenciákkal rendelkező humánpolitikai szakterület
„PIACKUTATÁS” - külső munkaerőpiac - munkaerő-kínálat felmérése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése a toborzási tevékenységek benchmarkingja versenytársak elemzése
„PIACKUTATÁS” - a szervezet - BELSŐ MUNKAERŐPIAC munkaerő-szükséglet meghatározása belső munkaerő-kínálat (teljesítményértékelések eredményei, fejlesztési akciókban résztvevők, karriertámogatási rendszer adatbankja, értékelő központ stb.) fejlődési igények és egyéni karriertervek megismerése SZEMÉLYZETI KUTATÁS a toborzási erősségek és gyengeségek elemzése a toborzási eredmények elemzése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése elégedettség és motiváció vizsgálat belső kommunikáció elemzése fejlődési igények elemzése
A SZEMÉLYZETI MARKETING CSATORNÁI
A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ Külső munkaerőpiac Reklám: hirdetések (újság, szaklap, rádió, tv, honlap stb.), szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: munkaerővásárok és állásbörzék PR: cikket, tanulmányok, riportok, interjúk, konferenciák Személyes eladás: a szervezet munkavállalói
A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ Reklám: plakátok, hirdetőtáblák, audióvizuális, szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: kompenzációs rendszer, személyzetfejlesztési és karriertámogatási rendszer PR: éves beszámoló, vállalati újság, kiadványok, kulturális és sportesemények Személyes eladás: vezető-munkatárs Direkt marketing: postai küldemények
LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft. Tanácsadó és Vezetőképző Központ 1056 Budapest Molnár u. 29 III/11 Tel:/Fax: 318-7561 E-mail: info@lavida.hu Honlap: www.lavida.hu