SZEMÉLYZETI MARKETING

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A direkt marketing fogalma
Advertisements

D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Professzionális iskolai kutatások
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
MARKETING.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
DPR kommunikáció alapelvei
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Strictly confidential Templates English version 11/
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Négy vállalkozási alaptípus
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
EMBERI ERŐFORRÁS A KÖNYVTÁRBAN
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A HEM kialakulása és fejlődése
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
HUMÁN KONTROLLING.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Barlai Róbertné augusztus.
Kérdések a második zh-hoz
Négy vállalkozási alaptípus
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
A marketinginformációs rendszer
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.

A SZEMÉLYZETI MARKETING CÉLJA A SZERVEZET ÉS MENEDZS-MENTJE SZEMÉLYZETI MARKETING M U N K A E R Ő P I C BELSŐ MUNKAERŐ-PIAC KÜLSŐ MUNKAERŐ-PIAC TERMÉK PIAC

A SZERVEZET ÉS MENEDZSMENTJE Stratégia Szervezeti felépítés és működés Szervezetfejlesztés Tevékenységek változatossága, kihívása Vezetési stílus Munkakörülmények minősége Munkahelyi légkör Kompenzációs rendszer Fejlődési lehetőségek stb.

A MUNKAERŐPIAC BELSŐ MUNKAERŐPIAC = A szervezet dolgozói Hierarchikus szint Munkakör értéke Közvetlenül irányított személyek száma Képzettség, ismeretek, kompetenciák Szakterület Szervezeti egység Szervezeti tapasztalat stb. KÜLSŐ MUNKAERŐPIAC= Potenciális dolgozók Terület Szakképzettség Tapasztalat Munkaügyi helyzet Bérsávok Stb.

A SZEMÉLYZETI MARKETING FELADATAI Személyzeti kutatás Munkaerő-szükséglet meghatározása Munkaerő-kínálat felmérése Munkavállalók elégedettsége elemzése

ALKALMAZÁSI FELTÉTELEK Stratégiai célok és stratégia megléte A felső vezetés érzékenysége a humán problémák iránt Az emberi erőforrás stratégiai voltának felismerése Valamennyi szintű vezető elkötelezettsége Szervezeti és vezetési kultúra minősége Magas szintű szaktudással és kompetenciákkal rendelkező humánpolitikai szakterület

„PIACKUTATÁS” - külső munkaerőpiac - munkaerő-kínálat felmérése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése a toborzási tevékenységek benchmarkingja versenytársak elemzése

„PIACKUTATÁS” - a szervezet - BELSŐ MUNKAERŐPIAC munkaerő-szükséglet meghatározása belső munkaerő-kínálat (teljesítményértékelések eredményei, fejlesztési akciókban résztvevők, karriertámogatási rendszer adatbankja, értékelő központ stb.) fejlődési igények és egyéni karriertervek megismerése SZEMÉLYZETI KUTATÁS a toborzási erősségek és gyengeségek elemzése a toborzási eredmények elemzése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése elégedettség és motiváció vizsgálat belső kommunikáció elemzése fejlődési igények elemzése

A SZEMÉLYZETI MARKETING CSATORNÁI

A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ Külső munkaerőpiac Reklám: hirdetések (újság, szaklap, rádió, tv, honlap stb.), szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: munkaerővásárok és állásbörzék PR: cikket, tanulmányok, riportok, interjúk, konferenciák Személyes eladás: a szervezet munkavállalói

A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ Reklám: plakátok, hirdetőtáblák, audióvizuális, szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: kompenzációs rendszer, személyzetfejlesztési és karriertámogatási rendszer PR: éves beszámoló, vállalati újság, kiadványok, kulturális és sportesemények Személyes eladás: vezető-munkatárs Direkt marketing: postai küldemények

LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft. Tanácsadó és Vezetőképző Központ 1056 Budapest Molnár u. 29 III/11 Tel:/Fax: 318-7561 E-mail: info@lavida.hu Honlap: www.lavida.hu