A marketingkoncepció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A marketing információs rendszer
Marketing mix Holt (1995).
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
REKLÁMTERVEZÉS 2..
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Alapfogalmak.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
CRM Customer Relationship Management –
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Tevékenység alapú költségszámítás (Activity Based Costing)
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing alapfogalmak
Bauer András – Berács József
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
Marketing alapfogalmak
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Pénzügyi-számviteli mutatók
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Marketing. Tevékenység A vevő igényeinek kielégítése érdekében A vevő igényeinek kielégítése érdekében  elemzi a piacot  meghatározza a termékeket,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A települések szükséglet oldali vizsgálata Kerner-Hegyi Judit Ph. D
Az online siker feltételei
Az online siker feltételei
Előadás másolata:

A marketingkoncepció

A marketingkoncepció négy alappillére: Célpiacközpontúság Fogyasztóra orientáltság Koordinált marketing Nyereségesség

A célpiacközpontúság Egyetlen vállalat sem képes arra, hogy minden piacon jelen legyen és minden szükségletet kielégítsen A vállalatoknak ezért meg kell határozniuk piacaik határait, és minden célpiacukhoz egyedi marketingprogramot kell kidolgozniuk differenciált marketing

A fogyasztóorientáció A fogyasztóorientáció a vállalattól a fogyasztói szükségletek pontos meghatározását igényli, de nem a saját, hanem a fogyasztó szempontjából.

A szükségletek felismerése Megfogalmazott szükségletek Valós szükségletek Meghatározatlan szükségletek Örömszerző szükségletek Titkolt szükségletek

A fogyasztóorientáció . Miért fontos ez? Alapvetően azért, mert a vállalati árbevétel két fő csoporttól származik: a meglévő és az új fogyasztóktól. A régieket mindig könnyebb megtartani.

A marketing végső kifejeződése: ” Céljaink túlmutatnak a fogyasztó szükségleteinek kielégítésén: mi örömet is akarunk szerezni. ”

Az elégedetlen fogyasztó 11 ismerősénél kelti a termék rossz hírét, az elégedett csupán háromnak dícséri meg. A panaszok bejelentésére maximális lehetőséget kell a fogyasztónak adni.

Koordinált (integrált) marketing A fogalom egyfelől azt jelenti, hogy a különféle marketing feladatokat – eladás, reklám, piackutatás stb. – egymás között (a marketing részlegen belül) is koordinálni kell, másrészről azt, hogy a marketinget a vállalat többi részlegével is megfelelően összhangba kell hozni.

Belső marketing a vevők megfelelő kiszolgálására arra alkalmas embereket kell felvenni, kiképezni és ösztönözni Külső marketing a piaci marketinget jelenti

Nyereségesség: Egy vállalat akkor keres pénzt, ha a fogyasztók igényeit a konkurenciánál jobban képes kielégíteni.

Akadályok Szervezeti ellenállás Lassú tanulás A hatásos piaci működést sokszor gátolja a gyors felejtés. Ha egyszer már sikerült eredményeket elérni a marketingben, akkor a vállalatvezetés hajlamos megfeledkezni a marketing alapelveiről.

A társadalom - központú marketingkoncepció A társadalom - központú marketing-koncepció szerint a szervezeteknek az a feladata, hogy vegye számba a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki az igényeket, mégpedig oly módon, hogy maradjon fenn, ill. bővüljön tovább a fogyasztók és a társadalom jóléte.