1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András, miniszteri biztos az MNVH főtitkára Monitoring Bizottság ülése Szarvas, 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Az EEA szakértői hálózatának szerepe és működése, főbb eljárások és eszközök Hazai EIONET Találkozó december 9. Pajna Gabriella Stratégiai Főosztály.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
Leader subcommittee – 28/04/2009 Az Európai Vidékfejlesztési Hálózat (EVH) első évi tevékenységének áttekintése [2008. július – június] AGRI/G.3.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
1 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat működése - az MNVH célja és szerepe – Tisza Gabriella igazgató MNVH Állandó Titkárság augusztus 5. Mezőszentgyörgy.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
1 A Nemzeti Vidéki-és Regionális Hálózatok felmérésének eredményei Leader Albizottság, Brüsszel, Április 28. Martin Law EVH Tájékoztatási Központ.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) támogatott kérelmekhez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség oktatása február 2.-5.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az ÚMVP intézményrendszere
1 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat szerepe a magyar vidékpolitikában Pásztohy András miniszteri biztos, az MNVH főtitkára január 29.
A NAKVI és az MNVH feladata és lehetőségei
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
1 Partnerség a vidékfejlesztésben, a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat koordináló szerepe Pásztohy András miniszteri biztos, az MNVH főtitkára Budapest 2009.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
A HVI hálózat működése Dr.Tóth Ferenc 2040 Budaörs Templom tér
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek Klubja Egyesület Nyilvántartásba.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András Miniszteri Biztos Az MNVH főtitkára.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Mihályi Mónika Jászberényi kistérség HVI irodavezető.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Minisztériumok, központi közigazgatás
Előadás másolata:

1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András, miniszteri biztos az MNVH főtitkára Monitoring Bizottság ülése Szarvas, december 11.

2 A létrehozásáról rendelkező Európai Uniós jogszabályok  az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó vidékfejlesztési támogatásról szóló 1698/2005/EK Tanácsi rendelet (2005. szeptember 20.) 67.- és 68. cikke.  A 1974/2006/EK és a 1975/2006/EK Tanácsi rendeletek. Európai Uniós jogszabályok

3  Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégia és Program (ÚMVP);  évi XVII. törvény A Mezőgazdasági, Agrár- Vidékfejlesztési, valamint Halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről („EMVA törvény”);  1060/2008. (IX.19.) Korm. határozat a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról;  A 131/2008. (X. 1.) FVM rendelet a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról részletesen szabályozza a létrehozásának célját, folyamatát, az MNVH szerveit és azok feladatait. Hazai jogszabályok

4  információs és együttműködési hálózatba szervezése,  tevékenységük összehangolása a vidék társadalmi- gazdasági fejlődése, a felzárkóztatás, valamint a támogatási források hatékony felhasználása érdekében,  az MNVH szolgáltatásainak biztosítása,  a vidékfejlesztési legjobb gyakorlatok azonosítása és elemzése, információ biztosítása a tapasztalat- és know- how- k cseréjével kapcsolatban. Az MNVH célja

5  Az előző programozási időszak erőteljesen a Leader programra fókuszált, és a Tagállamok Akciócsoportjait foglalta hálózatba.  Jelen programozási időszak hálózata kiszélesített, magában foglalja a vidékfejlesztésben érintett szervezeteket, közigazgatási szerveket, vállalkozásokat, stb. Különbség az AVOP és az ÚMVP között

6  Szolgáltató és információs feladatok  Kommunikációs feladatok  Feladatok a nemzetközi és térségközi kapcsolatok gondozásában Éves cselekvési terv Az MNVH feladatai

7 Az MNVH cselekvési terve Főbb elemei:  A tudás-, az információ- és a legjobb gyakorlatok átadása,  Hálózat irányítása,  Képzés, tanácsadás,  T echnikai segítségnyújtás a térségközi- és nemzetközi együttműködésekhez.

8 Tagállami hálózati modellek A Bizottság által javasolt modell a következő:  Végrehajtó egység  Döntést megfogalmazó testület  Partnerek

9 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat szervezete

10

11 Elnök- Glatz Ferenc miniszterelnöki megbízott (megválasztva december 02.) Főtitkár- Pásztohy András, miniszteri biztos (kinevezve október 02.) Tanács- 171 fő Elnökség- 31 fő Regisztráltak- szakterületek Az MNVH operatív szerve: MNVH Állandó Titkársága AZ MNVH végpontjai: Helyi Vidékfejlesztési Irodák Az MNVH felépítése

12 A Tanács feladata A Tanács az MNVH érdekegyeztető, javaslattevő szerveként  véleményt alkot a nemzeti-, az európai és nemzetközi vidékpolitikáról;  nemzeti szinten közvetíti a vidékpolitikában érintettek érdekeit;  javaslatot tehet a Főtitkár részére a Cselekvési Terv végrehajtására.

13 A Tanács összetétele Taglétszám (fő) Miniszter által felkért10 ÚMVP Monitoring Bizottság32 FÖVÉT23 FVM1 Társminisztériumok5 FVM VKSZI1 MGSzH1 MVH1 Leader Helyi Közösségek96 MNVH Főtitkára 1 Összesen171

14 Az Elnökség feladatai  figyelemmel kíséri a miniszter, mint az IH vezetője által elfogadott Cselekvési Terv végrehajtását,  szakmai kérdésekben véleményt alkot, állásfoglalást ad,  a Tanács két ülése között ellátja a Tanács feladatait,  véleményt nyilvánít a miniszterek megkeresésére a vidékfejlesztést érintő stratégiai kérdésekről.

15 Az Elnökség összetétele Tanács által választott8 ÚMVP Monitoring Bizottság1 Miniszter által felkért4 FVM1 Társminisztériumok5 FVM VKSZI1 MNVH Főtitkára1 Elnök által választott4 Elnökség által választott6 Összesen31 fő

16 Az Elnök 1. Az Elnök személye jeleníti meg az MNVH szakmai és civil szervezeteinek egységét. Az Elnökség az alakuló ülésén választja meg az Elnököt. Az Elnököt az Elnökség hívhatja vissza. 2. Az Elnök feladatkörében eljárva:  ellátja az MNVH képviseletét,  vezeti és képviseli az Elnökséget, illetve a Tanácsot,  javaslatot tesz az Állandó Titkárságnak az Elnökség és a Tanács összehívására;  előterjeszti az MNVH Elnöksége vagy Tanácsa által elkészített anyagokat a kormányzati döntéshozók felé, és párbeszédet folytat a vidékfejlesztésben érintett szervezetekkel,  a Főtitkárral közösen javaslatot tehet a miniszternek, mint az IH vezetőjének az MNVH Cselekvési Tervére,  javaslatot tehet a kormánynak és az érintett minisztereknek a vidékfejlesztéssel kapcsolatos intézkedések megtételére.

17 A Főtitkár feladatai A miniszter által öt évre kinevezett Főtitkár:  irányítja az MNVH Cselekvési Tervének végrehajtását,  Irányítja az MNVH működését és az Állandó Titkárságot,  közvetít a vidékfejlesztésben érintett személyek és szervezetek, valamint a kormányzati szereplők között,  az Elnökség elé terjeszti az FVM javaslatait, szakmai anyagait,  elfogadásra előterjeszti a miniszternek, mint az IH vezetőjének az Elnökség és a Tanács véleményének kikérését követően az MNVH Cselekvési Tervét,  javaslatot tesz a regisztráltak és a résztvevők részére nyújtandó szolgáltatások körére,  kialakítja az Állandó Titkárság szervezeti felépítését és személyi összetételét.

18 Állandó Titkárság Az Állandó Titkárság az MNVH operatív Irányító Egységeként:  koordinálja az MNVH regisztrációját,  ellátja az MNVH- hoz kötődő adminisztrációt,  információt közvetít a Tanács, az Elnökség, az Elnöki Titkárság és az MNVH regisztráltjai között,  továbbítja a hozzá beérkező a javaslatokat,  kapcsolatot tart az MNVH szervezeti egységeivel és egyéb szakmai szervezetekkel,  szervezi és ellátja az MNVH nemzetközi kapcsolataiból adódó feladatokat,  Segíti a Főtitkár munkáját,  ellátja az MNVH napi működésével, valamint a vidékfejlesztési szereplők együttműködésével kapcsolatos egyéb szakmai feladatokat,  közreműködik az MNVH éves Cselekvési Tervének kidolgozásában,

19 Regisztráció  Nincs tagság! Regisztrálni lehet a honlapon és a területileg illetékes Helyi Vidékfejlesztési Irodában (HVI).  A regisztrációs adatlap papír alapon és aláírva postán, vagy személyesen juttatható el az illetékes HVI vezetőnek.  A regisztrálásról az ügyfelet az MNVH Állandó Titkársága írásban értesíti.

20 Az MNVH szerepe az Európai Vidékfejlesztési Hálózatban  Szervezeti struktúrájának létrehozásáról a 2008/168/EK Bizottsági Határozat szól.  Legfőbb irányító egysége, a Koordinációs Bizottság Október 1-én kezdte meg munkáját.  Operatív szerve a Tájékoztatási Központpont (Contact Point), mely megvalósítja a Hálózat célkitűzéseit.  Munkájában részt vesz minden tagország Irányító Hatósága és a Nemzeti Vidéki Hálózatok delegáltjai.

21 Az MNVH várható szolgáltatásai  Interaktív, online szolgáltatások ( mely által a regisztráltak naprakész információkat kaphatnak nemzeti és nemzetközi ügyekről, hasznos hivatkozásokkal és dokumentumokkal;  Képzési- és szaktanácsadási rendszer (animáció, szemináriumok);  Véleményalkotás lehetőségei;  Proaktív szakértelem biztosítása;  Tapasztalatcsere;  Legjobb Gyakorlatok Hálózatának kiépítése;  Igényfelmérések végzése;  Publikációk, hírlevelek készítése;  Tudás- és kutatás- tár.

22

23 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Pásztohy András miniszteri biztos A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat főtitkára További hasznos információkkal állunk szíves rendelkezésükre: MNVH Állandó Titkársága 1055 Budapest, Kossuth tér Tel.: