MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Advertisements

A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Beiskolázási tájékoztató december
as tanév Záró értekezlet.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”
VÁR A VAJDA – 2010/2011 ________________________________________________ Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola
Minőségbiztosítás és iskolamarketing a gyakorlatban
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
DARUS a gyermekekért.
Teljesítményértékelés az óvodában
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
DARUS a gyermekekért.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN Szontagh Pál általános iskolai igazgató okleveles közoktatási vezető minőségügyi tanácsadó

ÉNEK-ZENE TESTNEVELÉS TAGOZATOS VAJDA PÉTER ÉNEK-ZENE TESTNEVELÉS TAGOZATOS ÁLTALÁNOS ISKOLA 1089 BUDAPEST, VAJDA PÉTER UTCA 25-31. Telefon: 333-49-12, Fax: 477-04-27 Email: ztiskola@axelero.hu, vajda.igazgato@chello.hu Web: www.vajdaiskola.hu

Józsefvárosi Minőségbiztosítási és Minőségellenőrzési Program 1. osztályokban iskolakezdési mérés   2. osztályokban tantárgyi mérések (matematika – olvasás-szövegértés) 3. osztályokban tantárgyi mérések (matematika – olvasás-szövegértés) 7. osztályokban komplex tantárgyi mérések (természetismeret – társadalomismeret)

Teljesítménymérés és -értékelés megnevezés résztvevők mérőlapot készíti, értékeli mérést végzi (végezteti) Preventív képességfelmérés (Prefer) összes 1. osztály Kerületi team elsős tanítónők Jófer szaktárgyi mérés összes 2. osztály keresztfelügyelet összes 3. osztály összes 7. osztály értékelendő mérés érintettek értékelést végzi értékelésen részt vesz előző évi Prefer mérések Alsós I. mk-vezető Tanítók előző évi Jófer mérések Alsós II. mk-vezető összes 4. osztály összes 8. osztály Iskolai mk-vezetők Humán mk-vezető Humán mk. Reál I. mk-vezető Reál I. mk. Reál II. mk-vezető Reál II. mk. Tanévi tanulmányi versenyek összes osztály munkaközösség-vezetők tantestület

Elégedettségmérés – és értékelés mérés megnevezése résztvevők mérőlapot készíti, értékeli mérést végzi (végezteti) szülői elégedettségmérés félévi fogadóórán részt vevő szülők minőségbiztosítási csoport iskolavezetés belépő szülői motivációk és elvárások beíratáson részt vevő szülők tanulói elégedettségmérés felsős tanulók diákönkormányzat tantestületi klímateszt tantestület értékelendő mérés érintettek értékelést végzi értékelésen részt vesz belépő szülői motivációk, elvárások tanulók tanulógyűlés

Külső partnerek elégedettsége Azonosított közvetlen partner megnevezése Kapcsolattartó személy Felmérés módszere, gyakorisága Pedagógusok, pedagógiai munkát segítő alkalmazottak Közalkalmazotti tanács elnöke Klímateszt – évente Technikai dolgozók Gondnok Interjú – évente Tanulók Diákönkormányzat vezetője Kérdőív (5-8. osztályokban) – évente Szülők Iskolaszék elnöke Kérdőív – évente Tanulói életút előző állomása - leendő elsős gyerekek szülei Személyes kapcsolattartás Kérdőív –évente Tanulói életút előző állomása – óvodák Óvodavezetők Kérdőív - évente Fenntartó OKISO osztályvezetője Tanulói életút következő állomása – középiskolák Igazgatók Kérdőív (tanulók által leginkább frekventált 3 középiskola) - évente Iskola-egészségügyi szolgálat Védőnő Nevelési Tanácsadó Kijelölt kapcsolattartó Gyermekjóléti Szolgálat Intézményvezető Alapítvány a Vajda Péter utcai Általános Iskoláért Kuratórium elnöke Vajda Péter Diáksport Egyesület Elnök Tisztviselőtelepi Önkormányzati Egyesület

Minőségügyi team TEAM VEZETŐ: Gosztonyi László magyar-történelem szakos tanár, főiskolai vezetőtanár TEAM-TAGOK Farkas Géza ének-történelem szakos tanár, munkaközösség-vezető, karnagy Borka Gábor testnevelés szakos tanár, kosárlabda szakedző, munkaközösség-vezető, főiskolai vezetőtanár Lehoczki Lászlóné matematika szakos tanár, napközis nevelő Takács Leonóra tanító, drámapedagógus  

Marketingmix – hagyományos PR-eszközök iskolai kiadványok: Vajda csak egy van (1999), 80 éve vár a Vajda (2004) – jubileumi évkönyvek, Pad Alatt – iskolaújság, www.vajdaiskola.hu – honlap részvétel a szakmai közéletben: Kihívások és válaszok az általános iskolában (2004), Pedagógiai kaleidoszkóp (2005), Józsefváros közoktatása (2006) – tanulmánykötetek egyéb újságcikkek, publikációk: Népszabadság, Heti Világgazdaság, Józsefváros, Helyi Téma, Mentor-Támpont, Köznevelés, Iskolakultúra, Budapesti Nevelő, Új Pedagógiai Szemle televízió: MTV Regionális híradó, Hol-mi?, 12+, RTL Klub híradó tájékoztató kiadványok: „Hívogató” kiadvány, VIII. kerületi Kisokos iskolai tájékoztató szóróanyag: plakátok, szórólapok, DVD iskolához kötődő események: Rezső téri karácsony, Vajda-futás, kerületi versenyek szervezése az iskolában, óvodás rajzpályázat, óvodás sorverseny, Ilyenek vagyunk kulturális gála, kerületi továbbképzés, bemutatóórák személyes kommunikáció: óvodai szülői értekezletek, iskolai szülői értekezletek, családi napok

Marketingmix – szervezési PR eszközök iskola-előkészítő foglalkozások szervezése: ovi-suli, tesi-ovi, zene-ovi családi napok szervezése a leendő elsősöknek átjárhatóság az egyes osztályok között elégedettségi vizsgálatok képességvizsgálat a tagozatos osztályokban iskola-előkészítőn kiemelkedően teljesítők közvetlen felvétele névre szóló levél a képességvizsgálaton résztvevőknek szülői szándéknyilatkozat (tagozatos követelmények elfogadása, iskola és szülő KÖLCSÖNÖS kötelezettségvállalása) visszajelzés az óvodák felé: nyílt nap az óvónőknek, hospitálás az óvodákban

Versenytársaktól való előnyös különbözőség Részvétel a közép- és felsősokú pedagógusképzésben (ELTE, Raoul Wallenberg Középiskola) Közoktatási típusú sportiskola és módszertani központ (NSH-NUPI) Az FTC utánpótlás-bázisa A nemzetközi ÖKOISKOLA hálózat tagja (EU-KvVM-OM) Gyermekbarát Büfé (EüM-OM) Hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése (EU-HEFOP-OM-FMM) Együttműködés a SULINOVA Kht-val Kerületi és országos mérések eredményei

Számonkérhetőség, átláthatóság Helyi Pedagógiai Program (Nevelési Program és Helyi Tanterv) Helyi Minőségirányítási Program Házirend Éves munkaterv (intézményi, munkaközösségi) Kollektív Szerződés Munkaköri leírások Továbbképzési terv Esélyegyenlőségi terv Munkavédelmi és kockázatértékelési szabályzat Tűz- és balesetvédelmi szabályzat Pénzkezelési szabályzat Számviteli Politika Eszközök és források leltározása és leltárkészítési szabályzata Felesleges vagyontárgyak hasznosításának, selejtezésének szabályzata Eszközök és források értékelésének szabályzata Közbeszerzési szabályzat Szervezeti és Működési Szabályzat Ügyirat-kezelési szabályzat Ellenőrzési terv

„Vezető az legyen, ki dicséretért nem liheg, szidástól nem fél, dicsőséget nem hajszol... … jutalma a legnagyobb: a társak sikere!”