SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország. Ma a vállalatok elsősorban olyan szoftvereket használnak, amelyeket maguk futtatnak ez a helyben telepített.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
Industrial Organization - alapvető modellek
Vállalatok pénzügyi folyamatai
AZ UNIÓS FEJLESZTÉSEK EX-POST ÉS IDŐKÖZI ÉRTÉKELÉSEI AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG ÉS A VISEGRÁDI ORSZÁGOK MEGKÖZELÍTÉSÉBEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSEK EX-POST ÉS IDŐKÖZI.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A stratégiai tervezés történeti háttere
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A külső környezet elemzése
7. Országos Gazdaság- informatikai Konferencia 3rd International Symposium on Business information Systems 2010 nov Pécs.
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
E-beszerzés Bravo csoport.
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.
Szoftverminőség biztosítása
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Éves tervezés a magyar bankszektorban
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
V. Országos Távmunka Konferencia „ Versenyszféra tapasztalatai” Forgács Tamás December 07.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
A szolgáltatás nemzetközi megvalósulási formáinak elemzése 1.A szolgáltatási „piac” várható változásai: tudományterületi térkép összeállítása, potenciális.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
BERUHÁZÁSI KÖLTSÉGEK BECSLÉSE
Vállalkozásmenedzsment I.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Desztináció-marketing
9. tétel.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Üzleti terv bemutatása
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Vállalati terv bemutató
Üzleti terv bemutatása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Cégnév Üzleti terv.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.

SERVICE STRATEGY: 2 „pillére” Service Portfolio Management: mai előadás Financial Management: következő előadás: (02.22)

SERVICE STRATEGY: BEVEZETÉS Abból adódóan, hogy stratégia-alkotásról van szó az IT infrastruktúra (még) csak áttételesen kerül szóba. Piac-szintű, és hosszú távú megközelítés, amelyek révén az (IT) szolgáltatók egyértelműsíteni és priorizálni tudják, hogy mely szolgáltatásaik kialakításában és fejlesztésébe ruházzanak be... (Megjegyzés: számos olyan technikát is alkalmaznak, amelyek máshonnan már ismertek !!!) Kialakításában lényeges szereplők: üzletfejlesztési vezetők, vállalatok erőforrásaiért felelős vezetők, ügyfél-kapcsolati vezetők.

SERVICE STRATEGY: BEVEZETÉS Szolgáltatás-stratégia: A folyamat azonosítja azokat a (piaci) lehetőségeket, amelyeket új szolgáltatások bevezetésével ki lehetne aknázni. Az eredmény: stratégiai jelentőségű dokumentumok: Vázolja az új szolgáltatás tervezésének, megvalósításának, működésének és folyamatosan javuló minőségben történő biztosításának keretét. A szolgáltatás bevezetése új képességekkel ruházza fel a szolgáltató céget (szervezetet), ezáltal értéknövelő szerepet tölt be

SERVICE STRATEGY: BEVEZETÉS Abból adódóan, hogy stratégia-alkotásról van szó az IT infrastruktúra (még) csak áttételesen kerül szóba. Piac-szintű, és hosszú távú megközelítés, amelyek révén az (IT) szolgáltatók egyértelműsíteni és priorizálni tudják, hogy mely szolgáltatásaik kialakításában és fejlesztésébe ruházzanak be... (Megjegyzés: számos olyan technikát is alkalmaznak, amelyek máshonnan már ismertek !!!) Kialakításában lényeges szereplők: üzletfejlesztési vezetők, vállalatok erőforrásaiért felelős vezetők, ügyfél-kapcsolati vezetők.

SERVICE STRATEGY: BEVEZETÉS Vegyük sorra, hogy a mik a Szolgáltatás Stratégia kérdései, mikre keresi a válaszokat: - Milyen szolgáltatást adjunk és kinek? - Hogyan nyújtsunk mást, mint versenytársaink? - Hogyan szolgáltassunk valóban értéket ügyfeleinknek? - Hogyan definiáljuk a minőségi szolgáltatást? - Hogyan válasszuk ki a lehetséges utak közül a helyeset? - Milyen üzleti hasznot tudunk elérni? http://www.kfkizrt.hu/itszolgmenedzsm

Gondolkodási keret Szolgáltatók típusa: internal service provide / shared service unit / external service provider 4P modell Szolgáltatás portfólió (Service Portfolio): A szolgáltató által nyújtott összes szolgáltatás rendszere, amely tartalmazza az üzleti igényeket és a szolgáltató azokra történő reagálását. Szolgáltatás katalógus (Service Catalogue): A működő IT szolgáltatások adatbázisa, a szolgáltatás- portfólió azon része, amely az ügyfelek számára látható, elérhető. Kockázatok

RÉSZLETEK...

Internal Service Provider Ebben az esetben az üzleti funkciók (pl.: IT) „be- ágyazódnak” abba az üzleti egységbe, amelyeket kiszolgálják Működésünket ez a körülmény határozza meg! Külső „versenyzőkhöz” (outsourcing): kisebb kockázat, kisebb költség (versenyelőny) Céljuk: az üzleti környezet költség-hatékonysága Szolgáltatásuk jelentős mértékben testre szabott Az erőforrások dedikálva van az adott célra Rendkívül magas szintű SLA Ritka az önálló döntési kompetencia

Internal Service Provider Fejlődési lehetőségek külső tényezőktől függ!

Shared Service Unit Előfordulás: olyan estekben, amikor bizonyos vállalati funkciók nem jelentenek versenyelőnyt az adott cégnek. (INBEV, VODAFONE, stb) Széles körű autonómia, fejlődésünk a többi piaci szereplőéhez hasonló Erős verseny a piaci szereplőkkel, működési mód- szerekkel, és eredményekkel Árképzésük piaci alapú, de alacsonyabb, mint a külső szolgáltatók esetében

Shared Service Unit

External Service Provider Outsorcung, oka számos lehet. (Pl.: beruházási költségek csökkentése)

4P modell Pl.: Asset based postion vs. Need sbased position.

SZOLGÁLTATÁS-PORTFOLIÓ A szolgáltatás-portfólió egy teljes Lista a szolgáltató által nyújtott szolgáltatás Ezek egy része a vevő számára közvetlenül érzékelhető, mások nem (Infrastruktúra) Tartalmazza a szerződéses kötelezettségeket, új fejlesztéseket, és a korábban kivezetett szolgáltatás Bele értendő a harmadik fél által nyújtott részszolgáltatások is Üzleti tevékenységek alapjai (szolgáltató)

Egy szolgáltatás felépítése Megnevezés, állapot („Pipeline”, Aktív”, „Nem hasz- nált”) Szolgáltatás-típus: üzleti/infrasturktúra; külső/belső Felelős „vevők”, Igénybevétel formája, feltétele (SLA) Leírás Szolgáltatás-csomagok Árak Függőségek Várható változások Egyéb információk

Példák http://www.sap.com/hungary/services/consulting/portf olio/solutiondelivery/index.epx http://www.center.hu/archivum/hirek/2010_01/fujitsu_ es_a_netapp_globa.html http://fedex.com/hu/supplychain/services/index.html http://www.spla-spla.hu/

Szolgáltatás-katalógus its.ucsc.edu/service_catalog/

Service Strategy mérése: KPI Új szolgáltatások száma Ad-hoc bevezetett új szolgáltatások száma Stratégiai jelentőségű kezedményezések száma Új vevők száma Elpártolt vevők száma

Esettanulmányok http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7937269.stm http://www.information-age.com/channels/it- services/news/1286558/australian-airline-grounded- by-it-failure.thtml http://hcrenewal.blogspot.com/2006/07/anatomy-of- healthcare-it-failure.html http://neilernst.net/2010/08/10/it-failure-statistics/