Könyvből könyvtár 2007. január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A minősítés és az önértékelés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben Barlai Róbertné.
Szervezetfejlesztési Program
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Minőség és könyvtár n Készítette: Rónyai Tünde. IMIP n Célja az iskolai munka minőségének fejlesztése. n Kb. 5 évente kerül sor egy-egy pedagógus teljesítményétnek.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.

TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A tanárképzés szerkezete
Inklúzív nevelés Magyarországon
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Pedagógus értékelési rendszer
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
Barcsák Marianna KPSZTI
Teljesítményértékelés az óvodában
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Könyvből könyvtár január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető

Kiindulási alap: „A rend és a rendezetlenség problémaköre azért érdekes, mert olyan kérdéseket vet fel, amelyek mindennapjainkat is áthatják. Rend vagy rendetlenség jellemezheti az atomok vagy a mikroszkopikus élőlények világát, ugyanakkor megtalálható az íróasztalunktól kezdve a gondolatainkon át egészen a kollektív viselkedésformáinkig is.” „A rend és a rendezetlenség problémaköre azért érdekes, mert olyan kérdéseket vet fel, amelyek mindennapjainkat is áthatják. Rend vagy rendetlenség jellemezheti az atomok vagy a mikroszkopikus élőlények világát, ugyanakkor megtalálható az íróasztalunktól kezdve a gondolatainkon át egészen a kollektív viselkedésformáinkig is.” (Vicsek Tamás – biológus) (Vicsek Tamás – biológus)

Néhány elméleti kérdés:  A teljesítményértékelési rendszereknek általában két célja lehet: a fejlesztés (formatív értékelés) vagy minősítés (szummatív értékelés).  Az értékelési szempontrendszert befolyásoló tényezők:  Az intézmény értékelési célrendszere szoros összefüggésben van az oktatási intézmény minőségirányítási programjával, minőségirányítási programjával, küldetésnyilatkozatával, küldetésnyilatkozatával, pedagógiai programjával. pedagógiai programjával.

Alapdokumentumok: A teljesítményértékelési rendszerhez szükséges szervezeti szabályozók, dokumentumok: A teljesítményértékelési rendszerhez szükséges szervezeti szabályozók, dokumentumok:  A pedagógiai program cél- és feladatrendszere,  Szervezeti és működési szabályzat,  Munkaköri leírások,  A minőségirányítási programban definiált minőségcélok és a célok teljesítéséhez készült intézkedési tervek.

A szakterület feladatrendszere:  A törvény- és rendeletalkotás nyomon követése,  A törvény- ill. rendeletismeret terjesztése,  A pedagógusok képzésének szakirodalmi segítése,  Kiadványfigyelés (folyóirat, könyv egyéb)  figyelemfelhívás,  Pályázat figyelés, (esetleg közreműködés pályázatírásban),  A gyerekek könyvszeretetre nevelése. Mindezek minőségi kritériumként szerepelnek!

Miért fontos a könyvtári teljesítmény értékelése? 1. A nevelés, a fejlesztés eszköze, 2. Szemléletformáló szerep, 3. Kapcsolattartó szerepkör, 4. Mindenkit érint; pedagógust, gyermeket, szülőt A munka értékelése vezetői feladat, elismertetése a szakma szereplőjének elemi érdeke  ugyanis arculatteremtő szerepe van!

Végső konklúzió: Így és csakis így nyílik lehetőség a szubjektív megítélés elkerülésére.  „ Önmagunk megismerése a legnagyobb utazás, a legfélelmetesebb felfedezés, a legtanulságosabb találkozás.” (Márai Sándor)