EFaust eLearning kihívásai Csepeli György Budapest, 2004 november 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A lokális tudástermelés koordinációja: egy új, lehetséges könyvtárosi szerepkörről Magyar Könyvtárosok Egyesülete Helyismereti Könyvtárosok Szervezete.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Tartalom határok nélkül Csepeli György Szováta,
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
IKT projektek a közoktatásban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Tudástranszfer egyetemi városokban
Bevezető: Mi az intelligens szakosodás? Milyen sikeres tapasztalatokról tudunk? Varga Attila egyetemi tanár, kutatócsoport-vezető PTE KTK, MTA-PTE Innováció.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

eFaust eLearning kihívásai Csepeli György Budapest, 2004 november 15.

Új, digitális alku az ördöggel

„Az eredendő bit” Atomok (analóg világ) Bitek (digitális

A kommunikáció átalakulása Szemtől szembe Egymás között A test eltűnése A test feltámadása Szóbeli kommunikáció Médián keresztüli kommunikáció (Képek, Szobrok, Épületek, Könyvek, Filmek, Televízió, Rádió) Internet-bázisú kommunikáció (3D szimuláció)

Gyorsuló idő Bárhol, bármit bárkinek, bármikor Az élet eDimenziója (eKormányzás, eEgészségügy, eKereskedelem, ICT-bázisú munkahelyek eÉletszínvonal Élethosszig tartó eTanulás Információs kor Szélessáv

A tudás paradigmái Rendezett káosz Készségek, Kompetenciák Felfedezés, Megismerés, Navigálás, Barangolás, Keresés A képzelőerő hatalma Web identitás, rugalmasság, szerepjátszás A gyermekkor újrafelfedezése Spontaneitás, kreativitás Rend Tények, adatok, szabványok Vezetés, Irányítás Memória Stigmatizált képzelőerő Autoritás, Konvencionalizmus Fix identitás Elnyomott gyermekkor Hősök, mártírok, hírességekIstenek

Régi szerepek Parancsnok Tudós Monopólium A kritika visszautasítása Gyakoroltató Külső motiváció Az új oktató Új szerepek Kalauz Felfedező Megosztás Javaslatokra nyitott Teremtő Belső motiváció

Hallgató Személyesítés Siker Kreativitás Interakció Integráció Részvétel ICT és az oktatás Oktató Fejlesztés Tapasztalat- csere Autonómia Kreativitás Bevonás Intézmény Felelősség Adat- menedzsment Minőség- ellenőrzés Követés

Iskolai ICT-felszerelés (digitális zsúrkocsi) Elemek: Laptop Projektor Erősítő Mikrofon VHS DVD Szélessávú Internet Kapcsolat

Interaktív tábla

Digitális tartalomfejlesztési kezdeményezések decentralizált hálózata Szabványosított technológiai és adatátviteli folyamatok Szabványosított meta-adatbázis, keresőmotorok Széleskörű hozzáférés és micro payment Piac-kompatibilis megoldás Néhány példa:

„tudomány” a hozzátartozó linkek térképével Magyar virtuális enciklopédia

Kreatív munkát végzők aránya a foglalkoztatottak között Csúcstechnológiai termelés aránya a teljes termelésben Szabadalmak száma Nem nukleáris családban élők aránya Kreativitás és gazdagság Új eszmék Új vállalkozások Régió fejlődése GAZDASÁGI NÖVEKEDÉS Forrás: Richard Florida

Az agyak útja (regresszióanalízis) SZABADALMAK SZÁMA TUDÁSBA TÖRTÉNŐ BERUHÁZÁS KUTATÓK SZÁMA SZÉLESSÁVÚ INFRASTRUKTÚRA GDP 0,47 0,48 0,33 0,48 0,31 0,40 0,41 0,49 Forrás:

A kreatív osztály Szuper kreatív mag: természettudósok társadalomtudósok feltalálók, kutatók művészek vállalkozók sztárok Követők: Újságírók, szerkesztők menedzserek szakértelmiségiek politikusok vezetők

Új Árkádia Kreativitások szinergiája, kritikus tömeg Összekapcsoltság Lakóhelyi szegregáció Stimulatív környezet (művészetek, szórakozás, egyéni, város, autentikus) Aktív szabadidő eltöltés Plug and Play közösség Újdonságok kultusza Non nukleáris családmodell Új életstílus Mobilitás

Sarc-mentalitásHitel-mentalitás AdózásKijátszásTeljesítés Ön-bemutatásNegatívPozitív Személyközi attitűd GyanakvásBizalom Rendszer attitűdFélelemBiztonság VilágfelfogásAggodalomRemény Önbeteljesítő jóslat KudarcSiker KultúraPanaszkodásBüszkeség A sarc és a hitel világa

Köszönjük a figyelmet!