A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben 2006. április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Versenyelemzés 8.fejezet.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Minőségmenedzsment alapelvek
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1. ELŐADÁS.
1. előadás.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A HEM kialakulása és fejlődése
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
Termelésmenedzsment Production Management
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Készletgazdálkodás és logisztika
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes

A vállalati képzésekre ható külső tényezők  Globalizáció kevesebb, de magasan képzett munkaerő naprakész tudásigény folytonos képzés  Információs bomba (Net, távoktatás)  A tudás gyors amortizációja (life-long learning)

 képzettség  végzett munkával kapcsolatos ismeretek  személyes kompetenciák  innovációs képesség  munkamorál A humán tőke elemei

Működési kiválóság elérése a hatékonyság javítása révén Bevételek növelése minőségi szolgáltatások révén Teljesítmény- és ügyfélorientált kultúra kialakítása A Magyar Posta Zr t. stratégiai céljai Szolgáltatás/ bevétel Munkatársak, kultúra Költségek, technológia

Kihívások  Liberalizáció, verseny: megfelelés a teljes versenypiaci környezetnek, rugalmas válasz a piac támasztotta kihívásokra  Globalizáció: postai koncentráció a vezető nagyposták (pl. DPWN) terjeszkedése révén  Technológiai változások, helyettesítő termékek: változó fogyasztói szokások, elektronikus termékek térnyerése  Szabályozói környezet: EU szabványoknak való megfelelés, piacra való ki- és belépési feltételek egyszerűsödése, árazási kérdések  A munkatársak megfizetettsége, bérfelzárkóztatási szükséglet  A munkatársak piacképes tudása, folyamatos képzése

A HUMÁN STRATÉGIA Célja: A társasági stratégiai célok elérésének támogatása, tartóssá tétele, azaz a piacképességhez szükséges kompetenciák biztosítása. Fő feladata: Az üzleti stratégia megvalósítása érdekében a megfelelő számú, összetételű, képzettségű, motivált és elkötelezett munkaerő biztosítása.

HR stratégiai mottó : A piacképességhez szükséges kompetenciák biztosítása MIT JELENT ? HR stratégia az üzleti élet szolgálatában

Képzési stratégia  Szakképzés/ készségfejlesztés/ termékismeret  Változásmenedzselés folyamatának támogatása  Képzett, minőségi munkaerő

 Munkaköri rendszer  Kompetencia rendszer  Karriermenedzsment A képzési rendszer integrációja

Munkaköri leírás alapján munkakör céljamunkakör célja fő feladatok és tevékenységekfő feladatok és tevékenységek egyéb ellátandó feladatokegyéb ellátandó feladatok felelősségi hatáskörökfelelősségi hatáskörök Képzettségi követelmények (tudás, iskolai végzettség, gyakorlat, készségek általános tudás és ismeretek elvárása) Társasági képzések inputjai I.

Társasági képzések inputjai II. Megrendelői igények alapján munkaköri feladatok változása (IRR, Erste Bank képzés) termék illetve szolgáltatás bevezetése (TELE2) készség/képesség hiánya (értékesítési technikák) technológiai változás (IPH) jogszabályi háttér változása, jogszabályi megfelelés (értékpapír jogi szakvizsga)

Társasági képzések inputjai III. Egyéb humán rendszerek működtetéséből fakadó igények:  Tehetségbank  Vezető utánpótlás bank  Teljesítmény menedzsment vezetői kör értékesítők

Képzési adatok alakulása év2004. év Hallgatói napok száma össz Társasági szakképesítés

Az oktatási tevékenység a számok tükrében SARATOGA adatgyűjtése a postán 5 típusú adat mentén: oktatási létszám oktatási feladatokat ellátók redukált létszáma oktatott órák száma legalább egy órányi képzésben részesült munkavállalók száma oktatási szakterület költsége

Mit mutatnak a számok? Oktatási létszám: 108 fő Oktatott órák száma: Legalább 1 órányi képzésben részesültek: fő Oktatási szakterület költsége: eFt

 képzési órák számának jelentős növelése Feladatok, lehetőségek  képzettségi követelmények felülvizsgálata, képzettségi szint emelése  önálló irányított tanulás megerősítése, távoktatás  kompetencia rendszer integrálása a készségfejlesztési modulokba

Köszönöm a figyelmet!