1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, 2011.11.08. dr. Becske Loránd főigazgató A 2005. ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY 2011. JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Az adminisztratív adatbázisok állományainak hozzáférhetősége.
Kerekes László igazságügyi szakértő
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Állam munkavédelmi feladatai
EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE. IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési.
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 1-TŐL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
A LÉGIKÖZELEKDÉSI BALESETEK VIZSGÁLATÁNAK KÖZÖSSÉGI SZINTŰ SZABÁLYOZÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. dr. Horváth Diána jogi.
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
Változások a szabálysértési jogban
Az államigazgatási adatvagyon közcélú hasznosításának lehetőségei Kodaj Katalin.
megújuló hatósági felügyelete
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
Vasútszabályozási Osztály
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Adatszolgáltatás a levegőtisztaság-védelem területén
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Polgári Légiközlekedési Hatóság
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Az adatvédelem szabályozása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
A SZAKMAI VIZSGÁLATRÓL AZ ÚJ SZABÁLYOZÁS TÜKRÉBEN
Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA

2 A MÓDOSÍTÁS SZÜKSÉGESSÉGE §a tengeri szállítási ágazatban bekövetkező balesetek kivizsgálására irányadó alapelvek megállapításáról, valamint az 1999/35/EK tanácsi és a 2002/59/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról szóló április 23-i 2009/18/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv

3 ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK – HATÁLY évi CLXXXIV. törvény = Kbvt. §a Magyar Köztársaság területén, illetőleg légterében (belföldön) bekövetkezett közlekedési baleset és egyéb közlekedési esemény §nemzetközi szerződés eltérő rendelkezése hiányában a Kbvt. rendelkezéseit kell alkalmazni a Magyar Köztársaság területén, légterén kívül (külföldön) magyar lajstromba vett légijárművel és úszólétesítménnyel, valamint magyar nyilvántartásba vett légijárművel és vasúti járművel bekövetkezett közlekedési baleset és egyéb közlekedési esemény vizsgálatára

4 ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK – DEFINÍCIÓK 1. §Kbvt. 2. § e) súlyos sérülés: olyan sérülés, amelyet valaki baleset során szenved el, és amely eg) víziközlekedés esetén a sérüléstől számított hét napon belül 72 órát meghaladó kórházi ápolást tesz szükségessé, vagy tengeri baleset esetén ennek megfelelő időtartamú munkaképtelenséget okoz; § Kbvt. 2. § „m) víziközlekedési baleset”: a nagyon súlyos víziközlekedési baleset és a súlyos víziközlekedési baleset összefoglaló elnevezése §Kbvt. 2. § u) nagyon súlyos víziközlekedési baleset: olyan víziközlekedési baleset, amelynek során ua) legalább egy személy életét veszti, ub) az úszólétesítmény eltűnik vagy megsemmisül, uc) jelentős környezetszennyezés következik be, ud) a hajóút teljesen, vagy a víziközlekedést akadályozó módon részlegesen elzáródik, ue) az úszólétesítmény a víziút műtárgyait, vagy a víziutat keresztező műtárgyakat megrongálja, vagy azok üzemképességüket részlegesen vagy teljesen elvesztik.

5 ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK – DEFINÍCIÓK 2. §Kbvt. 2. § t) súlyos víziközlekedési baleset: nagyon súlyos víziközlekedési balesetnek nem minősülő víziközlekedési baleset, így különösen a tűz, robbanás, ütközés, zátonyra futás, műtárggyal ütközés, időjárás okozta súlyos károsodás, jég okozta kár, az úszólétesítmény testének repedése, az úszólétesítmény testének feltételezett károsodása, amelynek eredményeként ta) főgép(ek) működésképtelenné válnak, a lakótér jelentősen megrongálódik, vagy az úszólétesítmény szerkezete súlyosan károsodik (különösen az úszólétesítmény testének víz alatti része beszakad), és ez az úszólétesítményt üzemképtelenné teszi, tb) környezetszennyezés történik, tc) olyan meghibásodás keletkezik, amely parti segítséget, vagy vontatást tesz szükségessé; §Kbvt. 2. § n) víziközlekedési esemény: víziközlekedési balesetnek nem minősülő, az úszólétesítmény működésével kapcsolatba, vagy okozati összefüggésbe hozható, az úszólétesítményt vagy bármely személy életét veszélyeztető, továbbá az úszólétesítményt, a víziút műtárgyát, vagy a környezetet súlyos kár bekövetkezésével fenyegető esemény;

6 A VIZSGÁLT ESETEK KÖRE Kbvt. 7. § A közlekedésbiztonsági szerv által kötelezően vizsgálandó esetkör: §a lajstromozásra kötelezett úszólétesítményekkel bekövetkezett nagyon súlyos víziközlekedési baleseteket és a lajstromozásra nem kötelezett úszólétesítményekkel bekövetkezett halált okozó nagyon súlyos víziközlekedési baleseteket, A közlekedésbiztonsági szerv döntése alapján vizsgálandó esetkör: § kivizsgálhatja azokat az egyéb közlekedési eseményeket, amelyek megítélése szerint más körülmények között közlekedési balesethez vezethettek volna, a közlekedési rendszer egésze szempontjából jelentőséggel bíró eseménysorozat részét képezik, a közlekedésbiztonságra európai közösségi szinten gyakorolnak hatást, a biztonsággal kapcsolatos tanulságokkal szolgálhatnak; a vizsgálatot az infrastruktúra üzemeltetői, a közlekedési társaságok, a biztonsági hatóságok, továbbá nemzetközi együttműködés keretében az Európai Unió más tagállamának balesetvizsgáló szervezetei kérik;

7 BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK vizsgálat alapján BA kibocsátása a címzett 90 napon belül értesíti a kibocsátót az ajánlások elfogadásáról bevezetésük határidejének megjelölésével vagy egyet nem értésükről indokolással ellátva Kbvt. 16. § (9) bek. „A biztonsági ajánlások címzettjei jelentést nyújtanak be a közlekedésbiztonsági szervhez az ajánlások nyomán megtett vagy tervezett intézkedésekről a tárgyévet követő év április 30-ig.”

8 ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLAT Kbvt. 20. § & Vkt. 52. § (6) bek., 62/A. § & végrehajtási rendelet január 1-től a kötelezően nem vizsgálandó események adhatók ki az ágazati törvényben meghatározott kijelölt vezető (Vkt. 52.§ (6) bek.) végzi meghatározott személyek vonatkozásában kezelheti a KBSZ által is kezelt adatkört (Kbvt. 17. § a) pont aa)-af) alpont és b) pont), de az adattovábbítás személy azonosítására nem lehet alkalmas a kijelölt vezető jogosult az érintett személy nevét és lakcímét a vele az üzemben tartói vizsgálattal összefüggésben történő kapcsolattartás céljából, az egyéb személyes és különleges adatoktól elkülönítve kezelni üzemben tartói vizsgálat eredményéről a kijelölt vezető üzemben tartói jelentésben tájékoztatja a KBSZ-t a kezelt adatokat legkésőbb az üzemben tartói jelentés közlekedésbiztonsági szerv részére történő megküldését követő 30. napon helyreállíthatatlan módon törölni kell.

9 BÍRSÁG A Kbvt. új VI/A. Fejezete 20/A. § (1) Aki az EU rendelet, valamint e törvény rendelkezéseit megszegve – a katonai célú állami légiközlekedés kivételével – a) az EU rendelet 14. cikke szerinti védelem alatt álló információt közzétesz, b) a vizsgálatot végzők munkáját akadályozza, c) bizonyítékok, lényeges információk vagy dokumentumok átadását megtagadja, azokat elrejti, megváltoztatja vagy megsemmisíti, vagy d) a közlekedési baleset vagy egyéb közlekedési esemény bejelentésére vonatkozó kötelezettségét elmulasztja természetes személy esetén Ft-ig, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén Ft-ig terjedő bírság szabható ki.

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET