Egyetemisták tudásközösségei a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Globalizáció és oktatás
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Az egyetem mint szocializációs színtér Campus-lét a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia Debrecen, december 3. Szabó Ildikó DE Szociológia és Szociálpolitika.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Tudástranszfer egyetemi városokban
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Művelődés és szórakozás
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Különbözőek vagyunk!.
A vidéki tér sikertényezői
Tanulási célú migráció a világban és itthon
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Énekel: Zdenka Lorencová
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Elgondolások az aktív időskor programjára,
HERD A3 Tehetséggondozó kezdeményezések Debrecenben és Nagyváradon.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Mentorprogram. A mentorok feladata, hogy segítik a külföldi hallgatókat az ügyintézésben, a beilleszkedésben és bármilyen felmerülő problémával hozzájuk.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Európai szemeszter 2018/19
Előadás másolata:

Egyetemisták tudásközösségei a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem

Fogalmi tisztázások TudásKözösségEgyetemisták Explicitv.TacitCsoportok(formális)DE(Campus-lét)

Tudás? Közösség? Tudásközösség? Tudásszociológia (lét, ismeret, társadalom) (Polányi, Mannheim, Berger – Luckmann) Tudástársadalom információ – kommunikáció – társadalom (Kiss Endre) Tudásmenedzsment Nonaka-féle tudásspirál /tacit – explicit … szocializáció – internalizáció – externalizáció – kombináció / (Nonaka)

Egyéni tudás Egyén tudása Tényalapú ismeret Elemző képesség Zenei képesség Térbeli tájék. kép. Nyelvi képesség Gyakorlati képesség Kommu- nikációs kép. Problé- mamegol- dó kép.

Közös tudás

Birtoklás vagy megosztás??? (Tomka János 2009 alapján) Birtoklás szakmai féltékenység, önzés, közömbösségszakmai féltékenység, önzés, közömbösség félelem, bizalmatlanság, a tudásmegosztás szükségességének fel nem ismerésefélelem, bizalmatlanság, a tudásmegosztás szükségességének fel nem ismerése nem befogadó környezet, rossz légkör, lehetőség hiánya, lustaságnem befogadó környezet, rossz légkör, lehetőség hiánya, lustaság „a tudás hatalom”, „nekem sem segített senki”„a tudás hatalom”, „nekem sem segített senki” egyéni nélkülözhetetlenség megőrzéseegyéni nélkülözhetetlenség megőrzése nincs megosztanivaló tudásuk, nem működő kapcsolatrendszer, nincs „viszonzás”, lelepleződéstől való félelem (rájönnek, hogy mit nem tudok).nincs megosztanivaló tudásuk, nem működő kapcsolatrendszer, nincs „viszonzás”, lelepleződéstől való félelem (rájönnek, hogy mit nem tudok). Megosztás elismerés, hírnév, kitűnni vágyás altruizmus, empátia, felelősségtudat, önzetlenség reciprocitás, felelősség felosztása kölcsönösség elvárása, jó munkakapcsolat, kölcsönös bizalom, ismeret átadásának öröme, csapatszellem öröme önkifejezés, közös gondolkodás előnyeinek kihasználása időnyerés, sikerélmény, kapcsolati tőke, szimpátia, szeretet tudásfenntartás, tudásfejlesztés, tudásbővítés

Tudásátadás – tudásközösség – felsőoktatás Előadás – kiselőadás (kötött – kötetlen)Előadás – kiselőadás (kötött – kötetlen) Közösségek, csoportok (művészeti, hobbi, hagyományőrző, sport, egyéb)Közösségek, csoportok (művészeti, hobbi, hagyományőrző, sport, egyéb) Tudományos konferenciák (TDK, OTDK)Tudományos konferenciák (TDK, OTDK) Szakkollégiumok (Hatvani István Szakkollégium)Szakkollégiumok (Hatvani István Szakkollégium) Tanulmányutak (Erasmus)Tanulmányutak (Erasmus) IKT alapú kapcsolattartás (közösségi oldalak, csoportos , információ megosztása, közös munka)IKT alapú kapcsolattartás (közösségi oldalak, csoportos , információ megosztása, közös munka)

Közösségek, csoportok a Debreceni Egyetemen (Campus-lét kutatás) Kari Tudományos DiákkörökKari Tudományos Diákkörök ONIK öntevékeny csoport az IK-nONIK öntevékeny csoport az IK-n DE Nihongo Szalon (japán klub)DE Nihongo Szalon (japán klub) Hallgatói ÖnkormányzatokHallgatói Önkormányzatok Egyetemi lapok köré szerveződő csoportokEgyetemi lapok köré szerveződő csoportok Nekem Senkim Sincsen KlubNekem Senkim Sincsen Klub Puzzle Személyiségfejlesztő KlubPuzzle Személyiségfejlesztő Klub A Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja (DETEP)A Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja (DETEP) DEIK (Debreceni Egyetem Irodalmi Kör)DEIK (Debreceni Egyetem Irodalmi Kör) Színláz Színjátszó TársulatSzínláz Színjátszó Társulat Debreceni Hallgatók Politikatudományi Egyesülete (Depolit)Debreceni Hallgatók Politikatudományi Egyesülete (Depolit) Politikai ifjúsági szervezetekPolitikai ifjúsági szervezetek Egyetemi lelkészségek: református, római katolikus, görög katolikus, evangélikus Debreceni Egyetem Monteverdi Énekkar Filmklub DE KLTE Baráti Köre Egyesület DECI - Debreceni Civilek DEAC Debreceni Egyetem Atlétika Klub DEAC- Vívó Szakosztály Önképző körök Tanulócsoportok Baráti körök Hobbi csoportok Lakóközösségek (kollégium, albérlet)

Hallgatói részvétel egyetemi közösségekben (TERD MA)

Hallgatói mobilitás 2006/07 (Karin Riegler) 10

Mi az, amit cserediákként megtanultál? (Fortuna – Sélley 2005) Érdemes eltérő kultúrájú, szokású emberekkel együtt élni és kommunikálni.Érdemes eltérő kultúrájú, szokású emberekkel együtt élni és kommunikálni. Merjünk önállóak, talpraesettek lenni, és egyedül intézni az ügyeinket.Merjünk önállóak, talpraesettek lenni, és egyedül intézni az ügyeinket. Nyelvismeret a mindennapokban és a munkában.Nyelvismeret a mindennapokban és a munkában. Légy nyitott, könnyebben elfogadnak, segítenek, és könnyebben tudsz beilleszkedni.Légy nyitott, könnyebben elfogadnak, segítenek, és könnyebben tudsz beilleszkedni. Az önismeret és önbizalom a legfontosabb.Az önismeret és önbizalom a legfontosabb. Az élet túl rövid, ismerkedj és szórakozz!Az élet túl rövid, ismerkedj és szórakozz! Nem a nyelvtudás hiánya a legnagyobb kommunikációs gát.Nem a nyelvtudás hiánya a legnagyobb kommunikációs gát. A saját értékeink, kultúránk egy idegen országban válik igazán értékessé.A saját értékeink, kultúránk egy idegen országban válik igazán értékessé. Érdemes már a kiutazás előtt kapcsolatokat kialakítani a fogadó féllel.Érdemes már a kiutazás előtt kapcsolatokat kialakítani a fogadó féllel.

Erasmus élmény (blogbejegyzés) „Nekem is honvágyam volt, de nagyon élveztem a kint töltött időt. Ha egy kicsit tájékozódsz előre, akkor már nem is ijesztő. Az idegenek meg elég hamar ismerősökké válnak és bár hiányoznak az otthoniak, azért nem olyan, mintha egy szigeten lennél egyedül. És amikor hazajössz, akkor meg az hiányzik. Angolosként meg tényleg elengedhetetlen megnézni, hogy hogy használják a nyelvet, hogyan élnek, megismerni a kultúrájukat. Enélkül hogyan leszel hiteles tanár? Nem fogod magad rosszul érezni, ha egy tanítványod jóval többet tud ezekről a dolgokról, mint te? Mindenképpen próbálj meg kimenni.” (tealeaf)

Kutatási kérdések: Milyen tényezők segítik elő, ill. hátráltatják a „tudásközösségek” létrejöttét, működését?Milyen tényezők segítik elő, ill. hátráltatják a „tudásközösségek” létrejöttét, működését? Milyen hatékonysággal működnek a tudásközösségek a Debreceni Egyetemen?Milyen hatékonysággal működnek a tudásközösségek a Debreceni Egyetemen? Milyen tendenciák érvényesülnek a csoportok működésében az IKT fejlődésének hatására?Milyen tendenciák érvényesülnek a csoportok működésében az IKT fejlődésének hatására?

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!