P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP-5.5.2-11/2- 2012-0133 pályázat Company Name.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Ötvös Mónika Felelő(s) Közösségek Nemzetközi Konferencia
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
S IROKI R OMA - M AGYAR E GYESÜLET. A Z EGYESÜLETRŐL ban alakult - Székhelye: a Közösségi Ház és Információs Központ (volt Tűzoltó szertár) Szervezeti.
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások koordinátora
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Interkulturális mentorálás
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A társadalmi integráció aktuális kérdései az INNOAXIS-projekt célterületét alkotó térségekben Jász Krisztina Ph.D MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Szabadka,
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A projekt általános szakmai célkitűzései
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Konzorciumi együttműködés
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Iskolai közösségi szolgálat
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
avagy egy új eszköz a társadalmi szemléletváltásra
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Hogyan indítsunk cserkészcsapatot közösségünkben?
Győri helyi közösség Helyi közösségi fejlesztési stratégia
Jánoshalmi Kistérségi Tanács
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Előadás másolata:

P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name

önkéntesség Megnövekedett hazai viszonylatban is az önkéntesség,(Czike –Kuti 2006 ) kimutatásában,lakosság 80 % a azaz 7 millió ember segített embertársainak formális-. -Informális önkéntesség Informális meghatározóbb Formalizálódás többféle előnnyel jár

Szervezetekhez kapcsolódó önkénteseket könnyebb információval ellátni Szervezet kapcsolati hálót jelent Segít kapcsolatrendszerek kiépítésében Költséghatékonyság és minőség növelése Újfajta önkéntesség ( fiatalok)- tudásszerzés, kompetencia fejlesztés, gyakorlati tapasztalat Új barátok szerzése, önismeret fejlesztése Legfőbb motiváció- segítségnyújtás öröme

Motiváció kérdése fontos-már a toborzásnál is Szolidaritás Önbecsülés, referencia szerzés,fejlesztés Közelebb hozza a társadalmi csoportokat Segít az intolerancia leküzdésében Elköteleződés egyenlőség és sokféleség támogatása mellett Önmegsegítés, önszerveződés

Kiindulás a projekt tervezésekor a terület alapos ismerete, itt futó program, alapítvány szakmai küldetése Célterületünk LHH minősítése, a munkanélküliség a többszörös hátrányképző dimenziókban érintett hátrányos helyzetű lakosság felülreprezentáltsága, a szegénység, együttesen sürgetővé teszi a források, szolgáltatások bővítésének kreatív életminőséget javító helyi kezdeményezéseit. Szociális és oktatási terület fontossága Célunk, az önkéntességi motiváció növelése önkéntesek bevonása közösségi feladatellátásba, erősítve a társadalmi szolidaritást, a helyi közösségi megoldások preferálását.

Az önkéntes programtervünk hátrányos helyzetű felnőttek, romák, idősek számára nyújt élményszerű, kreatív fejlesztő tevékenységet, a gyermekek részére pedig innovatív, tehetség és készségfejlesztést valósít meg. Oktatási terület Tehetségtérkép elkészítése, tehetségműhely és fejlesztés neves művésszel való közös bemutatkozás, roma gyermekeknek interkulturális alkotási és művészeti élmény biztosítása facilitáció

Az európai társadalom problémáinak érzékenyítése érdekében,gyermek – kortárscsoport facilitáció Tanodai tanulók idegenforgalmi körútja (TAN-TÚRA) virtuális körút és foglalkozás sorozat (útvonaltervezés, útirányok és kalandok, kulturális nevezetességek, kulturális örökségek, látványosságok, szabadidő és rekreáció szervezés, költségszámítás, költségtervezés, költőpénz szerepe, ellátások minőségi elvárásai, étkezési kínálat (menüsor, svédasztal) Családi album (családfakutatás, családi emlékek archiválása, családkohéziót erősítő program együttesen szülőkkel önkéntesekkel Az oktatási színtér innovatív lehetőségei korlátozottak, önkénteseink a tanoda programhoz kapcsoltan innovatív modern tematika melletti kreatív tehetséggondozást valósít meg.

Köszönöm a figyelmet! Rácz-Káté Mónika