Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Veszettség elleni védekezés tapasztalatai Magyarországon
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
SZÉLSŐJOBBOLDALI HALLGATÓI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA Sőrés Anett A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája, Miskolc,
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
Olvasás a határon Egyetemi és főiskolai hallgatók olvasási szokásai egy határ menti régióban Kóródi Márta Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi.
Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
The Relationship of NCC and Internet Safety Education, Cyber Awareness on Various Scenes A NAT és a biztonságos internetoktatás kapcsolata, kibertudatosság.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Kutatás-történet : Magyar Háztartás Panel vizsgálat (TÁRKI, Budapesti Corvinus Egyetem elődje, KSH) 2007, NKTH Jedlik-pályázat: Háztartások Életút.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Péterfi Rita Országos Széchényi Könyvtár Budapest Könyvtárhasználati szokások alakulása a számítógép- és internethasználat tükrében avagy.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Olvasási szokásaink változásai az olvasási forradalmak jelenségei tükrében Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Kvíz Híres magyar írókról.
Előadás másolata:

Mit? Mennyit? Miért? Olvasásszociológiai vizsgálat kvantitatív és kvalitatív módszerekkel  Németh Nóra Veronika nemethnora24@gmail.com Debreceni Egyetem A harmadfokú  képzés szerepe a regionális átalakulásban (TERD) Nemzetközi konferencia 2010. május 14.

Olvasásszociológiai vizsgálatok Hazai (Gereben, Nagy, Kamarás, Hunyadi, Vitányi, Ifjúság 2000, 2004, 2008) Regionális (Gereben, Nagy, Mozaik 2001) CHERD keretében (Pusztai, Kóródi, Herczegh, Bocsi)

Olvasásszociológia a TERD-ben TERD kutatás témakörei: Tanulás Munka Művelődés (kultúrafogyasztási szokások, olvasási szokások, internetezési és könyvtárhasználati szokások)

TERD módszerek Kvantitatív (Mit? Mennyit?) BA (2008 ősz) N= 1361 fő MA (2010 tavasz) N= 602 fő Kvalitatív (Miért?) Interjú 3 generáció 50 fő KFRTKF (BA, FSZ) Kommunikáció szak

BA/BSc kérdések Milyen gyakran olvas? Hány könyvet olvasott az elmúlt évben? Milyen műfajú könyveket szeret olvasni? Ki a kedvenc szerzője?

BA/BSC eredmények Nem (férfi / nő) Lakóhely (Magyarország / határon túliak) Vallásosság (igen / nem) Szülők iskolai végzettsége (alacsonyabb / magasabb) (Lásd részletesen: Németh 2009)

Mit olvasnak a BA/BSc-s hallgatók?

Kedvenc szerző (BA/BSc)

MA/MSc kérdések Olvasás (papír, elektronikus) Könyvtárhasználat Internethasználat 12 kérdés alapján

Mit olvasnak? Mit nem olvasnak? (MA, MSc)

Hány könyvet / tankönyvet vásárolnak? (nemek szerint) /MA, MSC/

Mit olvasnak az Interneten? (MA/MSc)

Mi alapján választanak könyvet? (MA/MSc)

Három generációs interjús kutatás Mi volt a meghatározó olvasmányélménye? Milyen viszonyban áll(t) a könyvekkel / olvasással? Mi a véleménye az internetről / tv-ről?

Három generáció olvasmányélménye Korosztály Kedvenc / meghatározó szerzők / könyvek Hallgató Móricz Zsigmond, Molnár Ferenc, Fekete István, Gárdonyi Géza, népmesék Szülő Gárdonyi Géza, Eric Knight, Jókai Mór, „pöttyös-könyvek”, Grimm mesék, Benedek Elek, Móricz Zsigmond Nagyszülő Biblia, Weöres Sándor, Petőfi Sándor, Vallásos témájú könyvek, Gárdonyi G., Mikszáth K, Jókai Mór

Vélemények az interjúk tükrében Kötelező olvasmányokhoz való viszony Internet – TV vs. Könyvek Hallgatók élményei Szülők élményei Nagyszülők élményei

Összegzés - kitekintés BA/BSc MA/MSc Olvasmányélmények generációs interjúk tükrében Továbbgondolási lehetőség: Campus-Lét kutatás

Zárszó helyett: „Nem fontos, hogy sok író legyen egy közösségben, de fontos, hogy sok olvasó legyen” (Márai Sándor: Füveskönyv)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!