MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Innováció konferencia
MLBKT Konferenica 2012.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A METRO Kereskedelmi Kft.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
Dr. Blazovich László Volksbank Életút Program Szeged, november 15.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Családi vállalkozás.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásmenedzsment nemzetközi vállalatok helyi leányvállalatainál Magyarországon egy 2010-es empirikus vizsgálat tükrében Dobrai Katalin – Farkas Ferenc.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Innováció-ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban CLEAR.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
okl. közgazdász, üzletfejlesztési vezető Szolnoki Gazdasági Napok
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
A vezető a legjobb HR-es.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
MESTER FRANCHISE-HÁLÓZAT JELLEMZŐI, ELŐNYEI Lavotha Ildikó cégvezető.
Okos pénzt az okos egészségügynek – kockázati tőkebefektetések az élettudományok területén április 29. Zsembery Levente vezérigazgató X-Ventures.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Globomax Zrt. külpiacra jutásának lépései: Előadó: Csonka László Globomax Zrt. kereskedelmi vezérigazgató helyettes Mi kell tehát a külpiacok meghódításához?
Projektfinanszírozás A projektfinanszírozás előnyei a befektetők és kívülállók számára A projektfinanszírozás hitelpiacai. A kereskedelmi bankok. A kötvénypiac.
BEMUTATKOZÓ február 26. Miskolc. CÉGÜNK _ TÖRTÉNETE I. CÉGÜNK_TÖRTÉNETE I. 2006: intenzív részvétel a magyar iparban illetve betörés a német piacra.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
K&H a családi vállalatok bankja
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
BS es Információ Biztonsági Irányítási Rendszer bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai Potóczky András Pénzjegynyomda Rt., számítástechnikai.
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Üzleti terv bemutatása
OTP Bank A legjobb pénzügyi szolgáltató vállalkozásának Kiss László
Előadás másolata:

MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei

Cégünkről A Masterplast Group a Közép-Kelet Európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata Az anyavállalatot 1997-ben Magyarországon alapítottuk, csoportszinten közel 700 munkatársat foglalkoztatunk Termékeinkkel energiatakarékos és költséghatékony megoldásokat kínálunk hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés és szárazépítészet területén

MASTERPLAST FÖLDRAJZI JELENLÉTE

Fő tevékenységeink Gyártás és innováció Építőanyagok nagykereskedelme Nemzetközi irányító-, fejlesztő- és képző központ

Termékcsoportok Homlokzati hőszigetelő rendszer Tetőfedés Hő- és hangszigetelés Vízszigetelés Szárazépítészet Vakolóprofilok és kiegészítők OK 5

A Masterplast nemzetközi terjeszkedése 2000-ben indítottuk az első leányvállalatunkat Szlovákiában 2002-től már 5 országban működik a Masterplast, ezek a vállalatok ma a csoport fő oszlopai 2008 - 16 országban vagyunk jelen, de ez a válság alatt túl soknak bizonyul 2011-ben: 12 országban működik leányvállalatunk, sikerrel konszolidáltuk a csoport méretét

Masterplast modell - Külső piaci tényezők Piac mérete, fejletsége, struktúrája A Masterplast induló-fejletlen piacon tudott igazán sikeres lenni, ahol a piac struktúrája még változóban volt. Logisztikai elérhetőség (akció rádiusz) a vállalat által jól megvalósítható körön belül van. A termékek bevezetésével párhuzamosan fejlesztett többfunkciós logisztikai rendszer a hozzáadott érték legfontosabb elemévé válik.

Masterplast modell - Személyi tényezők Az anyavállalat managementje kellő odafigyelést és erős személyes kapcsolatot tud kiépíteni a leányvállalat vezetőivel. Megfelelően motiválható, a munka és a fejlődés iránt alázattal rendelkező személy megtalálása és fejlesztése, aki racionális és komplex gondolkodási képességekkel és jó kereskedelmi érzékkel rendelkezik. Megfelelő motivációs rendszer kidolgozása és a tulajdonosi program biztosítása. Erősen pozitív hatású lehet a nemzetiségi kötődés, a magyar anyanyelvű munkatársakban erősebb az összetartozás érzése. OK

Nemzetközi terjeszkedés finanszírozása Leányvállalat első fázisa – a piaci létjogosultság biztosítása. Ebben a szakaszban nem javasolt banki forrást igénybe venni. Második szakasz: a dinamikus terjeszkedés – itt kismértékű banki finanszírozás már megengedhető. Harmadik szakasz: további fejlődés a piacvezető státusz irányába – nagyobb mértékű banki finanszírozást igényel.

Néhány jótanács a terjeszkedéshez csak úgy érdemes külföldön is próbálkozni, ha az itthoni anyavállalat sikeres egy nemzetközi vállalat létrehozása nagy elkötelezettséget igényel mind emberileg a tulajdonos részéről mind pedig a munkatársak részéről a lehető legkisebb kockázattal kell megpróbálni a nemzetközi terjeszkedést behatóan kell tanulmányozni az adott ország piacát, előzetes felmérése szükséges, a megtérüléshez időt kell adni körültekintően kell a munkatársakat, partnereket megválasztani az adott országban fontos a folyamatos anyacég-leányvállalat közötti együttműködés, kontroll, közös célkitűzések, egyeztetések (monitor and control)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!