Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Advertisements

Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
10 ÉVES AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS
Áttekintés a gyógyászati segédeszközök költségvetési helyzetéről Dr. Cserháti Péter Egészségpolitikáért felelős helyettes államtitkár FORGALMAZÓK AZ EGÉSZSÉGÉRT.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Munkajog és társadalombiztosítás II.
A magyar egészségbiztosítási rendszer
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Az egészségbiztosítás rendszere Dr
G M P Dr. Hetényi László.
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Dr. Matejka Zsuzsanna Országos Egészségbiztosítási Pénztár Az Irányított Betegellátási Rendszer évi változásai.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Dr. Lukács Marianna IV. Egészséginformációs Fórum, KSH-TÁRKI május Az önkéntes egészségpénztárak prevenciós szerepe az OEP szolgáltatási kiadásainak.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Egészség- és önsegélyező pénztári szolgáltatások február 24.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Egészségpolitika.
EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE. IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési.
Az egészségbiztosítás másfél évtizede:
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Az egészségbiztosítási rendszer átalakítása
1,,Gazdasági kihívások az egészségiparban’’ Gyártó- és Forgalmazó Cégek Vezetőinek Országos Konferenciája Az egészségbiztosítási koordináció tények és.
1 Az egészségipar az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek tükrében Prof. Dr. Báger Gusztáv Az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézetének főigazgatója.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
A kórházi kontrolling Készítették: Csillag Adrienn Junó Ilona Anett
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Az OEP regionalizációja
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Munkahelyi egészség és biztonság
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
Az évi XCVI. tv. alapján m ű köd ő önkéntes egészségpénztárak által 2005-ben 21 milliárd forint értékben finanszírozott szolgáltatások szerkezete,
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Nyugdíjbiztosítási igazgatási ismeretek
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Egészségbiztosítási rendszer
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Országos Egészségbiztosítási Pénztár – Egészség, biztonság!
Fejér Megyei Kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály főbb feladatai.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Egészségbiztosítási Szakmai Fórum ZM Kereskedelmi és Iparkamara, február 05. Dr. Árok Krisztina igazgató Zala Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
Szakmapolitikai fórum
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Miskolci Járási Hivatal
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
Előadás másolata:

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása 2006. szeptember 7.

Az Egészségbiztosítási Alap költségvetése

Az Egészségbiztosítási Alap hiányának alakulása 2002-2006 Az Egészségbiztosítási Alap hiányának alakulása 2002-2006. években (millió forint)

Az Egészségbiztosítási Alap 2005-2006 Az Egészségbiztosítási Alap 2005-2006. évi költségvetésének főbb kiadási előirányzatai

A gyógyító-megelőző ellátások 2005-2006. évi előirányzatai

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár szervezete, feladatellátása

F Ő I G A Z G A T Ó Egészségügyi, ellátási főigazgató-helyettes Közgazdasági főigazgató-helyettes Informatikai és nyilvántartási főigazgató-helyettes Általános Igazgatási Főosztály Humánpolitikai és Oktatási Főosztály Gyógyító-Megelőző Ellátási Főosztály Közgazdasági Főosztály Informatikai Stratégiai és Fejlesztési Főosztály Sajtó és Tájékoztatási Főosztály Gyógyszerügyi Főosztály Pénzügyi Főosztály Számítástechnikai Üzemeltetési Főosztály Jogi Főosztály Gyógyászati segédeszköz és Gyógyfürdő Főosztály Számviteli Főosztály Informatikai Alkalmazást Üzemeltető Főosztály Pénzbeli Ellátási Főosztály Elemzési és SzakmaiEllenőrzési Főosztály Beruházási és Üzemeltetési Főosztály Finanszírozási Informatikai Főosztály Felügyeleti Ellenőrzési Főosztály Egészségügyi Szakértői Főosztály Közbeszerzési Főosztály Nyilvántartási és Ügyvitel-szervezési Főosztály Fellebbviteli Főosztály Egyedi Méltányossági Ügyek Főosztály Nemzetközi és Európai Integrációs Főosztály Adatvédelmi és Adatbiztonsági Önálló Osztály Belső Ellenőrzési Önálló Osztály

Egészségügyi igazgató-helyettes Gazdasági igazgató-helyettes A Győr-Moson-Sopron MEP szervezeti felépítése I G A Z G A T Ó Egészségügyi igazgató-helyettes Gazdasági igazgató-helyettes Belső ellenőr Humánpolitikus Gyógyító-Megelőző Ellátási Osztály Pénzügyi és Számviteli Osztály Jogi és Igazgatási Osztály Gyógyszerügyi, Gyógyászati segédeszköz és Gyógyfürdő Főosztály Nyilvántartási Osztály Pénzbeli Ellátási Osztáyl Orvosszakmai Ellenőrzési Osztály Ellenőrzési Osztály Informatikai Osztály Kihelyezett Osztály

SIKEREK (2005-2006) 1. - A Kormány és a gyógyszergyártók között létrejött megállapodás keretében 23 Mrd Ft-nyi befizetés 2005-ben, idén időarányos befizetés-teljesülés, - Az újonnan befogadott gyógyszerekre kötött támogatás-volumen szerződésekből 2005-ben 3,24 Md forint gyártói befizetés történt. - A betegek érdekében az ún. egyedi méltányossági ügyek megoldása a gyógyszer-támogatási rendszerbe történő befogadásokkal. - Az utóbbi két évben 500 olcsó árfekvésű, generikus készítmény befogadása a támogatási rendszerbe. - A biztonságos betegellátás érdekében az onkológiai centrumok rendszerének kialakítása.

SIKEREK (2005-2006) 2. - A kórházi ellátások minőségfejlesztése érdekében áttörést jelent a minőségi indikátorok képzése és hozzáférhetővé tétele, egyelőre az intézményvezetők számára. - Az Európai Egészségbiztosítási Kártya biztosítása a magyar jogosultak és biztosítottak részére (kb. 180.000 kártya kiadása). - Ügyfélkapu szolgáltatások közvetlen elérhetőségének biztosítása a lakosság számára (ellenőrizhető TAJ érvényesség, ellenőrizhető biztosítotti jogviszony, foglalkoztató eleget tett-e bejelentési kötelezettségének, beteg-életút lekérdezés biztosítása a beteg részére).

SIKEREK (2005-2006) 3. - Az elektronikus úton történő biztosítotti bejelentés feltételeinek megteremtése (1.800 foglalkoztatóval megállapodás megkötése). - Jogosult-nyilvántartási rendszerek teljessé tétele, adattisztítása, (TAJ/BSZJ adatbázis), így megállapítható, hogy ki, milyen ellátásokra jogosult. - A táppénzellátást megelőző keresőképtelenség orvosi elbírálás következetesebb felülvéleményezése és ellenőrzése, a rokkantsági nyugdíjat megalapozó egészségi állapot felügyelete révén megtakarítások (táppénz 12, 8 Mrd Ft, nyugellátási kiadásban 5,1 Mrd Ft. megtakarítás. - A baleseti megtérítési előirányzat soron 3,4 milliárd Ft.- bevételi többlet realizálódott.

Kudarcok (2005-2006) 1. - A finanszírozási előkalkuláció (betegszámla) bevezetése, betegek érdektelenek (mindössze 2%-uk igényli).   - A háziorvosok napi tevékenységéről szóló adatszolgáltatás bevezetése elhalasztásra került (bevezetése szeptember elsejétől várható). - A gyógyászati-segédeszköz gyártók, forgalmazók számára kiírt árcsökkentő ártárgyalások visszavonása.

Kudarcok (2005-2006) 2. - A gyógyászati-segédeszköz kölcsönzési rendszer megtorpanása. - A nem finanszírozott egészségügyi szolgáltatók, „pro família” rendelésre jogosultak gyógyszerfelírási szokásainak biztosítói szemléletű szigorításának elhalasztása. - A Fővárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár végleges elhelyezésének megoldatlansága.

Megoldandó feladatok, nyitott kérdések 1. - A 2005. október 31-ig benyújtott, 1722 többletkapacitási pályázatról még nem született döntés. - A 2006. július havi várható kiadása alapján a gyógyító-megelőző, ellátási kassza az időarányos előirányzathoz viszonyított túllépés már meghaladtja az 5 %-os küszöböt, a július havi finanszírozás teljesítéséhez már a Kormány döntése szükséges legkésőbb június 20-áig. - Az IBR 2005. negyedik negyedévi szervezési és prevenciós díjazása 430 millió forint, melynek fedezetét a költségvetés nem tartalmazza.

Megoldandó feladatok, nyitott kérdések 2. - 2006. január 1-től számos „új”, az Irányított Betegellátási Rendszert (IBR) szabályozó jogszabály lépett hatályba. Az új szabályok alapjaiban változtatták meg a megtakarítási keretből történő kifizetés számításának módját. - A közgyógyellátási rendszer reformjának július elsejei bevezetéséhez szükséges intézkedések megtétele. - A baleseti ellátásra jogosító foglalkozási betegségek kapcsán alkotmányellenesnek nyilvánított jogszabályi rendelkezések miatti intézkedések.

Köszönöm a figyelmet!