Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása 2006. szeptember 7.
Az Egészségbiztosítási Alap költségvetése
Az Egészségbiztosítási Alap hiányának alakulása 2002-2006 Az Egészségbiztosítási Alap hiányának alakulása 2002-2006. években (millió forint)
Az Egészségbiztosítási Alap 2005-2006 Az Egészségbiztosítási Alap 2005-2006. évi költségvetésének főbb kiadási előirányzatai
A gyógyító-megelőző ellátások 2005-2006. évi előirányzatai
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár szervezete, feladatellátása
F Ő I G A Z G A T Ó Egészségügyi, ellátási főigazgató-helyettes Közgazdasági főigazgató-helyettes Informatikai és nyilvántartási főigazgató-helyettes Általános Igazgatási Főosztály Humánpolitikai és Oktatási Főosztály Gyógyító-Megelőző Ellátási Főosztály Közgazdasági Főosztály Informatikai Stratégiai és Fejlesztési Főosztály Sajtó és Tájékoztatási Főosztály Gyógyszerügyi Főosztály Pénzügyi Főosztály Számítástechnikai Üzemeltetési Főosztály Jogi Főosztály Gyógyászati segédeszköz és Gyógyfürdő Főosztály Számviteli Főosztály Informatikai Alkalmazást Üzemeltető Főosztály Pénzbeli Ellátási Főosztály Elemzési és SzakmaiEllenőrzési Főosztály Beruházási és Üzemeltetési Főosztály Finanszírozási Informatikai Főosztály Felügyeleti Ellenőrzési Főosztály Egészségügyi Szakértői Főosztály Közbeszerzési Főosztály Nyilvántartási és Ügyvitel-szervezési Főosztály Fellebbviteli Főosztály Egyedi Méltányossági Ügyek Főosztály Nemzetközi és Európai Integrációs Főosztály Adatvédelmi és Adatbiztonsági Önálló Osztály Belső Ellenőrzési Önálló Osztály
Egészségügyi igazgató-helyettes Gazdasági igazgató-helyettes A Győr-Moson-Sopron MEP szervezeti felépítése I G A Z G A T Ó Egészségügyi igazgató-helyettes Gazdasági igazgató-helyettes Belső ellenőr Humánpolitikus Gyógyító-Megelőző Ellátási Osztály Pénzügyi és Számviteli Osztály Jogi és Igazgatási Osztály Gyógyszerügyi, Gyógyászati segédeszköz és Gyógyfürdő Főosztály Nyilvántartási Osztály Pénzbeli Ellátási Osztáyl Orvosszakmai Ellenőrzési Osztály Ellenőrzési Osztály Informatikai Osztály Kihelyezett Osztály
SIKEREK (2005-2006) 1. - A Kormány és a gyógyszergyártók között létrejött megállapodás keretében 23 Mrd Ft-nyi befizetés 2005-ben, idén időarányos befizetés-teljesülés, - Az újonnan befogadott gyógyszerekre kötött támogatás-volumen szerződésekből 2005-ben 3,24 Md forint gyártói befizetés történt. - A betegek érdekében az ún. egyedi méltányossági ügyek megoldása a gyógyszer-támogatási rendszerbe történő befogadásokkal. - Az utóbbi két évben 500 olcsó árfekvésű, generikus készítmény befogadása a támogatási rendszerbe. - A biztonságos betegellátás érdekében az onkológiai centrumok rendszerének kialakítása.
SIKEREK (2005-2006) 2. - A kórházi ellátások minőségfejlesztése érdekében áttörést jelent a minőségi indikátorok képzése és hozzáférhetővé tétele, egyelőre az intézményvezetők számára. - Az Európai Egészségbiztosítási Kártya biztosítása a magyar jogosultak és biztosítottak részére (kb. 180.000 kártya kiadása). - Ügyfélkapu szolgáltatások közvetlen elérhetőségének biztosítása a lakosság számára (ellenőrizhető TAJ érvényesség, ellenőrizhető biztosítotti jogviszony, foglalkoztató eleget tett-e bejelentési kötelezettségének, beteg-életút lekérdezés biztosítása a beteg részére).
SIKEREK (2005-2006) 3. - Az elektronikus úton történő biztosítotti bejelentés feltételeinek megteremtése (1.800 foglalkoztatóval megállapodás megkötése). - Jogosult-nyilvántartási rendszerek teljessé tétele, adattisztítása, (TAJ/BSZJ adatbázis), így megállapítható, hogy ki, milyen ellátásokra jogosult. - A táppénzellátást megelőző keresőképtelenség orvosi elbírálás következetesebb felülvéleményezése és ellenőrzése, a rokkantsági nyugdíjat megalapozó egészségi állapot felügyelete révén megtakarítások (táppénz 12, 8 Mrd Ft, nyugellátási kiadásban 5,1 Mrd Ft. megtakarítás. - A baleseti megtérítési előirányzat soron 3,4 milliárd Ft.- bevételi többlet realizálódott.
Kudarcok (2005-2006) 1. - A finanszírozási előkalkuláció (betegszámla) bevezetése, betegek érdektelenek (mindössze 2%-uk igényli). - A háziorvosok napi tevékenységéről szóló adatszolgáltatás bevezetése elhalasztásra került (bevezetése szeptember elsejétől várható). - A gyógyászati-segédeszköz gyártók, forgalmazók számára kiírt árcsökkentő ártárgyalások visszavonása.
Kudarcok (2005-2006) 2. - A gyógyászati-segédeszköz kölcsönzési rendszer megtorpanása. - A nem finanszírozott egészségügyi szolgáltatók, „pro família” rendelésre jogosultak gyógyszerfelírási szokásainak biztosítói szemléletű szigorításának elhalasztása. - A Fővárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár végleges elhelyezésének megoldatlansága.
Megoldandó feladatok, nyitott kérdések 1. - A 2005. október 31-ig benyújtott, 1722 többletkapacitási pályázatról még nem született döntés. - A 2006. július havi várható kiadása alapján a gyógyító-megelőző, ellátási kassza az időarányos előirányzathoz viszonyított túllépés már meghaladtja az 5 %-os küszöböt, a július havi finanszírozás teljesítéséhez már a Kormány döntése szükséges legkésőbb június 20-áig. - Az IBR 2005. negyedik negyedévi szervezési és prevenciós díjazása 430 millió forint, melynek fedezetét a költségvetés nem tartalmazza.
Megoldandó feladatok, nyitott kérdések 2. - 2006. január 1-től számos „új”, az Irányított Betegellátási Rendszert (IBR) szabályozó jogszabály lépett hatályba. Az új szabályok alapjaiban változtatták meg a megtakarítási keretből történő kifizetés számításának módját. - A közgyógyellátási rendszer reformjának július elsejei bevezetéséhez szükséges intézkedések megtétele. - A baleseti ellátásra jogosító foglalkozási betegségek kapcsán alkotmányellenesnek nyilvánított jogszabályi rendelkezések miatti intézkedések.
Köszönöm a figyelmet!