Természetes gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulók fizikai állapotának mérése Fittségi tesztek
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A Marfan szindróma szövődményeként kialakuló gerincferdülés esetén, illetve annak megelőzése érdekében alkalmazható gerinctorna.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Magyar Diáksport Szövetség
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
GIMNASZTIKA január 9..
GYŰRŰ ALAPELEMEK OKTATÁSA
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Értékelés a pedagógiában
A gimnasztika szaknyelve
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A torna felosztása.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
Gimnasztika Ureczky Dóra.
Alapfogalmak a gimnasztikai gyakorlatok szakleírásához
A GIMNASZTIKA FOGALMA, CÉLJA, FELADATAI, JELLEMZŐI
Ugródeszka használata
NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA FEIGEL ATTILA JUHÁSZ FERENC MUSZKA ATTILA
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Kézenátfordulás előre-hátra oktatása
Emelés fejállásba és kézállásba kísérletek
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A gyakorlatok izomhatásai Gyakorlatvezetési módok
A testnevelési tanterv.
Helytelen testtartás.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Üdvözöljük az előadáson!
Test és lélek harmóniája
6. szabály – A játékvezető asszisztens
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Adaptált, sportos jellegű mozgásfoglalkozások krónikus sokizületi gyulladásos betegeknek Az ÖTM által 2007 évben támogatott „Sport a rehabilitációban”
A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben.
1 Egyéni tapasztalatok A október 7. óta használt LifeStand felállítós elektromos kerekesszék óriási változásokat hozott az 1972-ben született D.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Iskolánkban az angol nyelv oktatása csoportbontásban történik már első osztálytól. Első osztálytól harmadik osztályig heti 2 órában, negyedik osztálytól.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
Készítette : Dr. Müller Anetta Ph.D
ROM GYAKORLATOK Testrész Izület típusa A mozgás típusa
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
13. szabály Szabadrúgások
A természetes számok, A Venn-diagram
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
LEGO Dacta program.
A funkcionális tréning jelentősége és alkalmazása a kosárlabdában
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Új skála – új lehetőségek
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Karhelyzetek, karmozgások
Mediánok és rendezett minták
13. szabály: Szabadrúgások
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Természetes gyakorlatok Nem szabadgyakorlati alapformájú helyzet- és helyzetváltoztatásra szolgálnak: járások, futások, ugrások, egyensúlyozó járás, kúszás, mászás (függeszkedés), Küzdőgyakorlatok: húzások, tolások, birkózás, emelések, hordások dobások.

Társas (páros, hármas stb.)gyakorlatok Kétféle típusúak: mindkét tanuló ugyanazt a gyakorlatot végzi, a társak szerepe különböző. Az erősítő és nyújtó hatás fokozható a szabadgyakorlatokkal összehasonlítva Fejleszti a tanulok kreativitását, együttműködőképességét Nagyobb odafigyelést igényel a tanártól! A társas gyakorlatok oktatását előzze meg a hasonló szabadgyakorlatok oktatása.

Szempontok: hasonló magasságú és testsúlyú tanulók kerüljenek párba, páratlan tanuló beállítani harmadiknak, koncentrikus körökből, vagy sorok szembefordításával alakítsunk párokat, határozott formájú gyakorlatok mellett végeztessünk sok természetes gyakorlatot párban, kötetlenebb formában, „A” társ, „B” társ különböző feladatoknál arcpár ( a tanulók egymás mellett helyezkednek el)-oldalpár (egymással szemben) figyelemmel kell lenni a különböző irányba álló tanulók esetén a vezényszó használatra.

Kéziszer gyakorlatok Fokozottabb hatás: Módszertani útmutatók: erőfejlesztés (súlyzó, homokzsák, nagy labda), mozgáskoordináció (bot, labda, kötél, gumikötél), labdaügyesség (tömött labda,felfújt labda). Módszertani útmutatók: Szerek kikészítése Szer felvétel-szer letétel: járás közben, alakzat kialakítása után, soronként. Alakzat kialakításnál nagyobb tér-és távköz- balesetveszély! Szerek méretét és súlyát mindig az életkori sajátosságok és a nemek figyelembevételével határozzuk meg. Kéziszerek egységes hordmódja a jobb kézben, illetve páros kéziszereknél mindkét kézben. Gyakorlatok közlésénél: mindig a kéziszer helyzetét kell meg határozni! PL: súlyzó emelés magastartásba, labda lendítés mellső közözéptartásba. Ha a kéziszer a kézben van, akkor mindig szögállás van és nem alapállás. Pl.: szögállás, bot mélytartásban.

Nagy labda-tömött labda Hatása: Kar és a törzs izmainak erősítése, Mozgáskoordináció fejlesztés, Laddaügyesség fejlesztés. Hord módja: jobb könyökhajlatban ½.-1 kg-os hajszalabda – kisebb tanulóknál 2-3 kg-os nagylabda felsőtagozatos fiúk és lányok használhatják 4-6 kg – sportolók Gyakorlatanyga: Végezhetünk gyakorlatokat labda fogással egy kézben, két kézben és két boka és térd közé szorítással. Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok labdával a kézben, vagy boka közé szorítva. Labdaügyesség fejlesztés különböző dobásokkal, gurításokkal, egyénileg és párban. Tér és távköz kétszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

Bot (fa, vas) Hatása: Hord módja: Gyakorlatanyaga: mozgáskoordináció fejlesztés, testtartás javítás, Vas bot esetén erőfejlesztés. Hord módja: Jobb kézben súlyba tartással (fogás a bot felső harmadán), Jobb tenyérben a vége, a jobb vállnak támasztva. Gyakorlatanyaga: Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok bottal a kézben, Speciális bottal végzett gyakorlatok az ügyesség fejlesztése céljából, Küzdő gyakorlatok. Tér és távköz: kartávolság + bottávolság, ha nincs elég hely kisseb távolság is lehet, de fél balra át-tal fordítsuk el az osztályt. Fogásmód meghatározása!

Súlyzó gyakorlatok Hatása: Hord módja: Gyakorlatanyaga: erőfejlesztés, nyújtó hatás fokozása. Hord módja: mindkét kézben, súlyban, ½ vagy ¾ kg-os – ált iskola felső tagozatától, 1-1 ½ kg-os középiskolában, 2-8 kg felnőttek számára. Gyakorlatanyaga: Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok súlyzóval a kézben ( lehet egy súlyzóval , vagy mind a két súlyzóval a két kézben gyakorlatokat végezni) Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

Homokzsák gyakorlatok Hord módja: Jobb kézben, súlyban, ½kg-os babzsák alsó tagozatban 1-1 ½ kg-osfelső tagozatban, 2-4 kg –os középiskolában, felnőtteknek. Gyakorlatanyaga: szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok homokzsákkal a kézben (lehet egy kézzel fogni, vagy kettővel, és lehet a fülénél, vagy a törzsén fogni, illetve a lábfejre akasztani), speciális gyakorlatok. Hatása: erőfejlesztés, nyújtó hatás fokozása, mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

Ugrókötél Hord módja: Gyakorlatanyaga: Hatása: jobb kézben, négyrét hajtva., a kötelet lehet négyrét- kétrét hajtani és nyitott formában használni, A kötél ideális hossza: a tanuló a kifeszített kötél közepén áll, és a két vége a hónaaljáig ér. Gyakorlatanyaga: szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok, speciális gyakorlatok – különböző áthajtások. Hatása: láberő-, állóképesség fejlesztés, nyújtó hatás fokozása, mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a térigény miatt.

Gumi labda Hord módja: Gyakorlatanyaga: Hatása: jobb könyökhajlat. Gyakorlatanyaga: szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok, speciális labdaügyességet fejlesztő gyakorlatok – különböző dobások, labda pattintások stb. Hatása: labdaügyesség fejlesztés, mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a térigény miatt.