A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A tanári munka értékelése
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A minőségügy a könyvtárügyért
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
LB felkészítő: március
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA AZ AKKREDITÁLÓ SZEMÉVEL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2008.augusztus 27.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Pedagógus értékelési rendszer
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető

Bolognai Nyilatkozat (1999) „a minőségbiztosítás területén az összehasonlítható kritériumokon és módszereken alapuló európai együttműködés kialakítása”

Célok I az európai versenyképesség növelése a felsőoktatásban „A tudás versenyelőny.” az EU tagállamok felsőoktatási rendszereinek harmonizációja

Célok II az egységes Európai Felsőoktatási Térség létrehozása legfontosabb építőköve a minőség egységes kreditrendszer, megfelelő mobilitás kialakítása

Bergen (2005) Az Európai Felsőoktatási Térség miniszterei dokumentumot fogadnak el „a felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjeiről és irányelveiről”. Kidolgozója az ENQA (Európai Minőségbiztosítási Szervezetek Hálózata a Felsőoktatásban)

Bergeni elvárások minőségpolitika, stratégia programok indítása, rendszeres belső ellenőrzés hallgatói értékelések oktatók minőségbiztosítása tanulástámogatás, szolgáltatások belső információs rendszer nyilvánosság

Oktatók minőségbiztosítása - sztenderd belső mechanizmusok az oktatók minőségének és kompetens voltának biztosítására ezen mechanizmusok külső értékelők rendelkezésére bocsátása, jelentések készítése

Irányelvek Az oktatók a tanulás legfontosabb forrásai ismerjék és értsék az adott tárgyat megfelelő képességekkel és tapasztalattal rendelkezzenek a tudás hatékony átadására  Mindezeket kiválasztással és továbbképzésekkel biztosítja a FOI.

Külső minőségbiztosítás (akkreditáció) A FOI-kben folyó oktatási és kutatási tevékenységek és eredményeik hitelesítése a minőség szempontjából  intézményi akkreditáció  programakkreditáció

Belső minőségbiztosítási rendszer ISO 9001 minőségirányítási rendszer TQM vezetési filozófia EFQM önértékelési modell  bevezetésük és alkalmazásuk önkéntes

Hazai felsőoktatási intézmények TQM – orientált minőségmenedzsment EFQM önértékelési modell

Négy fő szempont 1.piacon maradás 2.gazdaságosság 3.az alkalmazottak elégedettsége, motiváció, jutalmazás 4.folyamatos fejlesztés, a versenyképesség javítása

EFQM kiválóság modell önértékelési folyamat, mely lehetővé teszi a TQM mérhetőségét átfogó, tiszta kép a FOI működéséről és eredményességéről

A Nyíregyházi Főiskola Már alkalmazza az EU felsőoktatási minőségbiztosítási elvárásait: küldetés, stratégia minőségpolitika minőségirányítási kézikönyv

A Nyíregyházi Főiskola küldetése I. értelmiségi réteg képzése II. tudáscentrum: új tartalmak közvetítése új technológiákkal III. nyitottság  átjárható képzési szintek  együttműködés a felhasználói szférával  nemzetközi kapcsolatok és mobilitás erősítése

A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája I A hallgatók vonatkozásában:  versenyképes diploma és gyakorlati tudás  ösztönzés a képességek kibontakoztatására  a szakmai igényesség és a színvonalas munkakultúra kialakítása

A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája II A dolgozók vonatkozásában:  a minőségközpontú gondolkodásmód fejlesztése  megbízható munkahely, megfelelő munkakörnyezet  lehetőség a szakmai fejlődésre

A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája III Az intézmény szerepének vonatkozásában:  a felsőoktatási versenyben pozíciónk erősítése, hírnevünk öregbítése  eredményes együttműködés hazai és európai FOI-kel, társadalmi és gazdasági szervezetekkel  a térség K+F centrumává válás „A Mi szakértelmünk az Ön haladása.”

A Nyíregyházi Főiskola Ezeken kívül végrehajt: éves belső önértékeléseket éves minőségfejlesztési terveket a tervek teljesülésének ellenőrzését

A minőségügyi munka 3. szintje: az egyén Cél: az oktató és nem oktató dolgozók minőségkultúrájának növelése, az egyén minőségfejlődésének biztosítása

Előzmények az oktatói munka hallgatói véleményezése az oktatók teljesítményértékelése (ADMIR) ötéves karriertervek

Új intézkedések  éves karriertervek  a karriertervek teljesülésének ellenőrzése  a teljesítményarányos bérezés, jutalmazás

TÁMOP A-10 Dolgozói adatbank (végzettség, kompetencia, tevékenység, értékelések, stb.)  naprakész  szabályozott adatbevitel  szabályozott felhasználók  szabályozott célok

Az adatbank Az intézményen belül alkalmas azonnali, részletes és objektív adatszolgáltatásra humánpolitikai döntések előkészítésére SWOT analízisre

Az adatbank Az intézményen kívül alkalmas külső adatszolgáltatásra (pályázatok, éves jelentések) mutatószámok képzésére akkreditációs folyamatok egyszerűsítésére

Köszönöm megtisztelő figyelmüket.