SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSEK PEDAGÓGUSOK RÉSZÉRE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Pályaválasztás 2014/15.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSEK PEDAGÓGUSOK RÉSZÉRE

SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK: PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) támogatására” TÁMOP-3.1.5-09/A/2 Kötelezően oktatott témakörök Választáson alapuló tanulmányterületek

PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA VÁLASZTÁSON ALAPULÓ TANULMÁNYTERÜLETEI Olvasás- és írásnehézségek preventív és fejlesztő pedagógiája (Vassné dr. Figula Erika figulae@nyf.hu) Nyelvi kompetencia-fejlesztés angol szakos tanároknak (dr. Szerencsi Katalin szerencs@nyf.hu) Nyelvi kompetencia-fejlesztés német szakos tanároknak (dr. Kiss Kálmán kisskalm@nyf.hu) Kompetencia-alapú biológiaoktatás (Göncziné Dr. Szabó Terézia gonczine@nyf.hu) Ügyvitel-módszertani kompetenciák fejlesztése (Bertóthyné dr. Végvári Erzsébet vegvarie@nyf.hu)

OLVASÁS- ÉS ÍRÁSNEHÉZSÉGEK PREVENTÍV ÉS FEJLESZTŐ PEDAGÓGIÁJA cél: speciális szakmai és szakmódszertani ismeretek nyújtása az olvasás- és írásnehézséggel küzdő gyerekek felzárkóztatásához szükséges oktatási-nevelési eljárások elsajátítása kínálat: speciális pedagógiai, pszichológiai, logopédiai ismeretek preventív szemlélet kialakítása és fejlesztése mindennapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható módszertani kultúra kifejlesztése

NYELVI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ANGOL SZAKOS TANÁROKNAK cél: korszerű, nemzetközi igényeknek megfelelő oktatás, gyakorlatorientált kompetencia-alapú nyelvi képzés kínálat: interkulturális, nyelvi közvetítés, a különböző nyelvvizsga-rendszerek követelményeinek megismerése, multimédiás technológiák a tanításban v

NYELVI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS NÉMET SZAKOS TANÁROKNAK célcsoport: általános és középiskolákban némettanár-szakos diplomával rendelkezők kínálatunk: a germanisztika legújabb eredményei, melyek gyarapítják és elmélyítik a korábbi ismereteket, eredményesen építhetők be a mindennapi tanítási-tanulási gyakorlatba, szövegértési, szövegalkotási, kommunikatív, grammatikai, közvetítési kompetenciák fejlesztése v

KOMPETENCIA-ALAPÚ BIOLÓGIAOKTATÁS kínálatunk: a biológia legújabb kutatási eredményei (pl. genetika, molekuláris biológia), integrált, komplex szemlélet kialakítása a biológia interdiszciplináris kapcsolatainak bemutatásával, részvétel az esélyegyenlőség kibontakozásában, a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésében a biológia tantárgy keretein belül v

Ügyvitel-módszertani kompetenciák fejlesztése célcsoport: gyors- és gépírás, illetve ügyvitel szakon végzett pedagógusok kínálat: az ügyviteli szakképzésben történt lényeges változások folyamatos és naprakész követése, új ügyviteli tantárgyak és módszerek az irodai munkafolyamatok változásának, megújulásának követése

PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA VÁLASZTÁSON ALAPULÓ TANULMÁNYTERÜLETEI Iskolai mentor (dr. Vallner Judit vallner@gmail.com) Közoktatási minőségügyi szakértő (dr. Márton Sára martons@nyf.hu) Népzene napjaink zenei oktatásában (Juhász Erika ejuhasz@nyf.hu) A matematika tanításának, tanulásának időszerű kérdései (dr. Szalontai Tibor szalonta@nyf.hu)

az iskolában alkalmazott gyakornokok tevékenységének segítésére ISKOLAI MENTOR a képzés felkészít: a tanári mesterszak szakmai gyakorlatának vezetésére, az elvégzendő feladatok koordinálására az iskolában alkalmazott gyakornokok tevékenységének segítésére v

KÖZOKTATÁSI MINŐSÉGÜGYI SZAKÉRTŐ cél: olyan szakemberek képzése, akik intézményeikben képesek a minőségszemlélet kialakítására, formálására, multiplikátori feladatok ellátására kínálatunk: projektorientált képzés, minőségmendzsmenti, minőségmódszertani ismeretek, mérés és értékelés mikro-, mezo- és makro-szinten v

NÉPZENE NAPJAINK ZENEI OKTATÁSÁBAN kínálatunk: a tananyag népzenei vonatkozású részeinek élményszerűbbé tétele, új ötletek, módszertani lehetőségek a zene oktatásában, a zenei közízlés formálásában, a népzene és a műzene kapcsolódási pontjainak hangsúlyozott figyelembe vétele v

A MATEMATIKA TANÍTÁSÁNAK, TANULÁSÁNAK IDŐSZERŰ KÉRDÉSEI kínálatunk: a program komplexitása unikum a hazai matematikatanár továbbképzések sorában, újdonságaival a nemzetközi viszonylatban is élenjáró matematika-didaktikai elgondolásokat követi, a differenciálás hatékony módszereivel ismertet meg a matematikatanításban, kollaboratív tanítási gyakorlat

PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA VÁLASZTÁSON ALAPULÓ TANULMÁNYTERÜLETEI Család- és gyermekvédő (dr. Margitics Ferenc margif@nyf.hu) Diáktanácsadás (Pauwlik Zsuzsa Orsika pauwlik@nyf.hu Az inkluzív pedagógia módszertana (Vassné dr. Figula Erika figulae@nyf.hu) Anyanyelvi tehetséggondozás (Tóthné dr. Szűcs Éva szucsev@nyf.hu) Nyelvi kompetencia-fejlesztés francia szakos tanároknak (Nagyné dr. Schmelczer Erika schmelczer@freemail.hu)

PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA VÁLASZTÁSON ALAPULÓ TANULMÁNYTERÜLETEI Anyanyelv-pedagógia (Dr. Szabó G. Ferenc szabof@nyf.hu) A történelemtudomány új eredményei a történelem tanításában (Dr. Reszler Gábor reszlerg@nyf.hu) A helyesírási zavarok kezelése és a helyesírási képességek fejlesztése (Pállné dr. Lakatos Ilona lakatosi@nyf.hu)

CSALÁD- ÉS GYERMEKVÉDŐ cél: gyermekvédelmi feladatok ellátására képes szakemberek képzése célcsoport: a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű gyerekek és fiatalok problémái iránt érzékenységgel bíró pedagógusok, jártasak a felnőtt-felnőtt kommunikációban v

DIÁKTANÁCSADÁS kínálatunk: személyiséglélektani, egészségpszichológiai és mentálhigiénés, speciális fejlődéslélektani, szociálpszichológiai ismeretek nyújtása, melyek a felnőttekkel és gyerekekkel kapcsolatos eredményes tanácsadáshoz szükségesek, gyakorlati készségeket fejlesztő tréningek v

AZ INKLUZÍV PEDAGÓGIA MÓDSZERTANA kínálatunk: gyógypedagógiai, gyógypedagógiai pszichológiai , esélyegyenlőségi, a személyiségfejlődés, a viselkedési zavarokkal kapcsolatos ismeretek nyújtása, inkluzív szemléletet kialakító, formáló tréningek v

ANYANYELVI TEHETSÉGGONDOZÁS célcsoport: óvodapedagógusok, tanítók, tanárok kínálatunk: a tehetségazonosítás leggyakoribb, az anyanyelvi tehetséggondozás korszerű eljárásai, multimédiás oktatástechnikai eszközök

NYELVI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS FRANCIA SZAKOS TANÁROKNAK kínálatunk: modern nyelvoktatás kompetencia fejlesztő technikákkal és ismeretekkel, különböző akkreditált nyelvvizsgarendszerek követelményeinek megismerése, interkulturális értékek közvetítése, multimédiás eszközök használata

ANYANYELV-PEDAGÓGIA célcsoport: általános és középiskolában anyanyelvet tanítók kínálatunk: retorikai, elektronikus és irodalmi kommunikáció elméleti és gyakorlati összefüggéseinek föltárása, az érveléstechnika módszertana, a funkcionális grammatikatanítás szemléletének kitágítása interaktív és reflektív tanulás kipróbálása terepgyakorlatok formájában

A TÖRTÉNELEMTUDOMÁNY ÚJ EREDMÉNYEI A TÖRTÉNELEM TANÍTÁSÁBAN célcsoport: egyetemi vagy főiskolai szintű történelem szakos tanári diplomával és legalább 3 év pedagógus munkakörben szerzett gyakorlattal rendelkezők kínálatunk: a történeti és politikai pszichológia módszerei, eredményei, a modern közvélemény jellemzői a XIX-XX században politikai elit és a válságkezelés gyakorlata a dualista Magyarországon Trianon társadalompszichológiai következményei

A HELYESÍRÁSI ZAVAROK KEZELÉSE ÉS A HELYESÍRÁSI KÉPESSGEK FEJLESZTÉSE célcsoport: a közoktatás bármely szintjén tanító pedagógusok kínálatunk: a legkorszerűbb pszichológiai/pszicholingvisztikai, szociológiai/szociolingvisztikai, kommunikációelméleti szakmetodikai ismeretek szoftveres helyesírási gyakorlatsorok készítése, szövegszerkesztés és helyesírás

PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA VÁLASZTÁSON ALAPULÓ TANULMÁNYTERÜLETEI TANÍTÓK SZÁMÁRA Anyanyelv műveltségterület (Dr. Koi Balázs koib@nyf.hu) Informatika műveltségterület (Sitkuné Görömbei Cecília sitkune@nyf.hu) Természetismeret műveltségterület (Mándy Tihamér mandy@nyf.hu)

ANYANYELV MŰVELTSÉGTERÜLET a képzés célja: a ma igényeinek megfelelő kompetenciaalapú, gyakorlatközpontú anyanyelvi, irodalmi oktatás (az 1-6. évfolyamon) megismerése célcsoport: a műveltségterületi képzés bevezetése előtt szerzett tanítói diplomával rendelkezők más műveltségi területen végzett tanítók kínálat: szakmai megújulás új technikák a tanításban a műveltségterületi tárgyak tartalma v

INFORMATIKA MŰVELTSÉGTERÜLET a képzés célja: tanítók felkészítése az informatika műveltségterület tanítására az általános iskola 1-6. évfolyamán kínálat: alapvető operációs rendszerek diigitális kommunikáció Weblapkészítés interaktív tábla használata az oktatásban IKT eszközök használata kooperatív technikákkal v

TERMÉSZETISMERET MŰVELTSÉGTERÜLET célcsoport: azok a pedagógusok, akik felvállalják a természetismeret és környezetismeret tantárgy oktatását az általános iskola 1-6. osztályában a képzés tartalma: a 6-12 évesek számára oktatandó természettudományos (fizika, kémia, biológia, földrajz) ismeretek, környezettudat ismeretei és felelős környezeti magatartás alapjai a tárgy módszertani sajátosságai (kísérlet, terepi megfigyelések, térképek és egyéb eszközök használata) v

Szakirányú továbbképzések pedagógusok részére Egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzési szak (Pauwlik Zsuzsa Orsika pauwlik@nyf.hu) Iskolai mentor szakirányú továbbképzési szak (Dr. Szabó Antal szaboa@nyf.hu) Kreatív írás (Pállné dr. Lakatos Ilona lakatosi@nyf.hu) Óvodás- és kisiskoláskori idegennyelvi kommunikátor (Dr. Veres Ferenc veresf@nyf.hu) Társadalomtudományi és gazdasági szakfordító és tolmács (angol, francia, német nyelven) (Dr. Barabás László barabas@nyf.hu)

Tervezett Szakirányú továbbképzések pedagógusok részére A cigány/roma kultúra ismerete; cigány/roma gyerekek iskolai szocializációja (Dr. Jenei Teréz jeneit@nyf.hu) A képzés tervezett tartalma: bevezetés a romani nyelv alapjaiba népismeret társadalomismeret inkluzív nevelés pedagógiája önismereti és konfliktuskezelési tréning

EGÉSZSÉGFEJLESZTŐ MENTÁLHIGIÉNÉ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK célcsoport: tanítók, gyógypedagógusok, általános- és középiskolai tanárok, szociálpedagógusok, pedagógia szakos nevelőtanárok, hitoktatók hittanárok, kínálatunk: speciális mentálhigiénés, egészségtani, egészségpszichológiai, szociológiai, szociálpolitikai ismeretek v

ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK a képzés felkészít: a tanári mesterszak szakmai gyakorlatának vezetésére, az elvégzendő feladatok koordinálására, az iskolában alkalmazott gyakornokok tevékenységének segítésére feltétel: egyetemi szintű tanári végzettség, vagy tanári mesterképzésben szerzett végzettség és szakképzettség v

KREATÍV ÍRÁS a képzés célja: az írás- és beszédkészség, a tárgyalási stílus fejlesztése a kommunikáció és az írott média területén kínálatunk: a szövegalkotás lépései, a fogalmazás technikája, posztmodernitás és intertextualitás (interpretációs gyakorlatok) gyakorlati retorika, az újságírás elmélete és gyakorlata v

ÓVODÁS- ÉS KISISKOLÁSKORI IDEGENNYELVI KOMMUNIKÁTOR a képzés célja: a 3-8 éves korosztály adottságainak megfelelő jó kommunikációs készség kialakítása nyelvi kreativitás fejlesztése a korosztálynak megfelelő interkulturális ismeretek közvetítése kínálatunk: nyelv- és stílusgyakorlat, idegen nyelvű gyermekirodalom, a játék és a testnevelés szaknyelve, idegen nyelvű zenei irodalom kicsiknek, kreatív irodalmi nevelés idegen nyelven v

nyelv- és stílusgyakorlatok idegen nyelvből TÁRSADALOMTUDOMÁNYI ÉS GAZDASÁGI SZAKFORDÍTÓ ÉS TOLMÁCS (ANGOL, FRANCIA, NÉMET NYELVEN) célcsoport: angol, francia vagy német szakon szerzett egyetemi vagy főiskolai tanári diplomával rendelkezők kínálatunk: nyelv- és stílusgyakorlatok idegen nyelvből írásbeli és szóbeli kommunikációs gyakorlatok általános fordítás technika célnyelvről anyanyelvre / anyanyelvről célnyelvre konszekutív / szinkrontolmácsolás tolmácsolás tárgyalási szituációban és kísérő tolmácsolás v