Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A minőségügy a könyvtárügyért
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
LB felkészítő: március
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
International Assessment of Novatory Organisations
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési stratégiája

Nyíregyházi Főiskola MIR rendszerének ismertetése Minőség irányítás, önértékelés Szolgáltatás Oktatás/ képzés Kutatás Stratégia alkotás, Int. vezetés TámogatóVezetési

Szabályozások (SzMSz) - Oktatási folyamatok szabályozása - Önértékelési folyamatok szabályozása - Kutatási, fejlesztési folyamatok - Szolgáltatási folyamatok

A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Felvételi keretszámok - Nyílt nap - Felvétel - Oktatás - Vizsgáztatás, szakdolgozat készítés - Mérés - Intézményi célok meghatározása - Statisztikai elemzések - Tanulmányi osztály általi elemzések - Végzett hallgatók – beválás vizsgálat Oktatási folyamatok szabályozása

Kutatási folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Általános követelmények - Definíciók - Tudományos Bizottság - Egyéni pályázatok, ösztöndíjak - A kutatás folyamata - Felkészültség, tudatosság és képzés

Szolgáltatási folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Szolgáltatási potenciál - Képzési és Továbbképzési Intézet - Munkavállalás - Szolgáltatás nyújtás

Önértékelési folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Önértékelési területek - Az önértékelés gyakorisága - Az önértékelés módszere - Az intézmény alkalmazottainak az intézményről és a képzésben nyújtott teljesítményéről alkotott vélemény mérése - A képzésben résztvevők képzést értékelő véleményének mérése - Végzett hallgatók - Munkaerőpiac visszajelzés elemzések - Az intézmény képzési tevékenységének kulcsfontosságú eredményei - Az intézmény szakmai és civil közéletben kifejtett tevék. - Intézkedések meghatározása

A 2005/6 évi önértékelés eredményei Erősségek: - Széleskörű képzési kínálat – új keretszámok - Tudományos potenciál - Infrastruktúra - Szakmai kapcsolatrendszer Fejlesztendő területek: - Nyelvi képzés eredményessége - Motiváció, elismerés, ösztönzési rendszer - Oktatói, vezetői utánpótlás hiánya (minősítettek) - Szolgáltatói tevékenység erősítése

2007 évi hallgatói keretszámok Felsőfokú szakképzésre felvehető hallgatók létszáma: fő - agrár képzési területre felvehető hallgatók száma fő - bölcsészettudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - gazdaságtudományok képzési területre felvehető hallgatók száma fő - informatika képzési területre felvehető hallgatók száma fő - műszaki képzési területre felvehető hallgatók száma fő - pedagógusképzés képzési területre felvehető hallgatók száma fő - sporttudomány képzési területre felvehető hallgatók száma 500 fő - társadalomtudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - természettudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - művészet képzési területre felvehető hallgatók száma 450 fő - művészközvetítés képzési területre felvehető hallgatók száma 300 fő Forrás: 1108/2006. (XI. 20.) Korm. határozat

Minőségfejlesztési stratégia Céljaink: 1. EFQM alapú felsőoktatás intézményi minőség modell kialakítása, bevezetése és működtetése 2.Intézmény vezetőségi management minőség szemléletének fejlesztése 3. Az önértékelések során karonként min. 3 minőség fejlesztési projekt sikeres befejezése, 4. Legkésőbb 2011-ig sikeresen pályázni az Európai Minőség Modell Committed to Excellence pályázati kategóriában.

Célok, feladatok Rövid távú Az SzMSz 23. fejezetének és mellékleteinek felülvizsgálata, a évi CXXXIX törvény és az IDP előírásainak megfelelően Az új SzMSz –be beilleszteni a jelenlegi 23. fejezet és mellékleteinek előírásait A jelenlegi 23.sz.SzMSz mellékletekben előírt feladatok hiánytalan megvalósítása (intézményi-kari szinten) Minőségügyi oktatások megvalósítása a vezetés körében Minőségirányítási Kézikönyv átdolgozása

Középtávú A partneri mérések folyamatának korrigálása, és rendszeres megvalósítása, Az önértékelést érintő területeken az IDP-hez kapcsolódó intézkedések hatékonyságának visszamérése A minőségirányítási rendszer működtetéséhez szükséges szervezeti egység kialakítása, hatáskör és infrastrukturális háttér biztosítása Kari szinten az éves önértékelési folyamatok elvégzése (SzMSz- ben előírtak szerint) Az önértékelések alapján minőségfejlesztési projektek indítása (min. 3 projekt/kar/év) NMD (Nemzeti Minőség Díj) önértékelési tréning elvégzése (min. 1 fő/kar/év) Célok, feladatok

Hosszútávú A menedzsment minőség-szemléletének kialakítása, fejlesztése, Intézményi Önértékelés elvégzése a „Committed to Excellence” -Elkötelezett a kiválóságért-értékelési kiírásnak megfelelően „Committed to Excellence” pályázati anyag összeállítása Célok, feladatok

Kapcsolódó feladatok 1.Tanszékvezetők oktatók általi értékelésének elvégzése 2.Oktatói értékelések megvalósítása (vezető általi) 3.Kari Szolgáltatási terv kidolgozása (SZMSZ 23.- D függelék) 4.Oktatói motivációs rendszer kialakítása 5.5 éves Munka és továbbképzési tervek kidolgozása (oktatónként – SZMSZ 23. – C függelék) 6.Etika Kódex elfogadása, hatályba léptetése 7.A 2005/6 évi önértékeléshez kapcsolódó Intézkedési tervek megvalósítása (min. 1 intézményi, karonként min. 1-1) 8.NEPTUN nyilvántartási rendszerének kibővítése azon adatokkal, melyek a 2005 évi MAB-os önértékelés adattáblázataiban (potenciál) bekérésre kerültek

9. Méréshez kapcsolódó adatfeldolgozó szoftver kifejlesztése (HEFOP) 10. Ismételt hallgatói, oktatói mérések (2006/7-es tanév során) 11. A mérés adatai alapján karonkénti/szakonkénti kiértékelési anyag összeállítása és közzététele az érintett felek részére 12. Minőségpolitika aktualizálása 13. Minőségirányítási Kézikönyv aktualizálása (HEFOP) 14. A 2006 évi mérések alapján az önértékelési anyagban vállalt helyesbítő intézkedések (feladatok) végrehajtása (min. 3 projekt) 15. NMD (Nemzeti Minőség Díj) önértékelési tréning elvégzése (karonként min. 1 fő) 16. Önértékelés elvégzése (karonként min. 1 szakon), a Minőség Modell előírásai alapján (HEFOP) Kapcsolódó feladatok