A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Tomor Tamás Projektvezető augusztus
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Tevékenység alapú költségszámítás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
DPR kommunikáció alapelvei
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Hatásos munkatársak – sikeres vállalat Office 2010 és a kapcsolódó lehetőségek Nagy Levente Üzletágvzető Microsoft Magyarország.
A vállalkozások környezete
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
(1) A marketingkörnyezet
Informatika.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
A regionális versenyképesség és a természeti tőke viszonya a közgazdaságtani irányzatokban Málovics György SZTE-GTK KGI Regionális Gazdaságfejlesztési.
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A kommunális statisztikától a klímaváltozás méréséig
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Bauer András - Berács József:
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
Stratégia célrendszer
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Térképészet és térinformatika
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Adatbányászat Excel 2007-tel
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
Külföldi piacok felkutatása a Quali-Cont Non-profit Közhasznú Kft. számára.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Térinformatika Domján Ádám.
Szegmentáció & pozicionálás.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
GEODATA – Baross projekt Bartha Gábor Miskolci Egyetem.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
1. Biometria az üzlet szolgálatában 2www.shopinscope.com.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A településhierarchia és a településhálózat
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti intelligencia megoldások, avagy vezetői döntéstámogatás (XXI.)
A marketinginformációs rendszer
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya

A tér a közgazdaságtanban A közgazdasági elméletben periférikus jelentőségű Az alkalmazott közgazdaságtan sem szentel kiemelt figyelmet a földrajzi tér és a gazdaság összefüggéseinek Fentiekből következik, hogy a közgazdasági felsőoktatásban is marginális a térrel foglalkozó diszciplínák oktatása Mind az elméleti közgazdaságot művelők, mind a gyakorlati, vállalati szakemberek kevés figyelmet fordítanak a földrajzi tér piaci folyamatokat befolyásoló hatására.

A helyhez kötött információk felértékelődése A makrogazdasági környezet térbeli jellemzőinek gyors átalakulása (centrum-periféria viszonyok, növekedési pólusok, belső perifériák) ◦ Demográfia, társadalom ◦ Gazdaság, növekedési kilátások A vállalatok piaci (mikro) környezetének változása ◦ Versenytársak piaci magatartása (expanzió, marketingtevékenység, termékstruktúra) ◦ Üzleti partnerek (potenciális partnerek, szövetségesek felkutatása, telephelyválasztás, logisztikai rendszerek összehangolása) ◦ Vevők (célcsoportok elhelyezkedése, elérhetősége, ) A vállalat belső rendszereinek hatékonyabbá tétele ◦ Marketing, kommunikáció ◦ Marketing (piac)kutatás ◦ DSS-rendszerek hatékonyabbá tétele

A GIS-rendszerek működésének modellje Térbeli adatok külső forrásból Térképhez kapcsolt térbeli adatok Felhasználói elemzés Megjelenítés Visszacsatolás és javítás

A GIS-rendszerek képességei Térbeli adatok térképi megjelenítése (tematikus térképezés) Az adatok módosítása, további feldolgozása, elemzése, importálása és exportálása (Excel, Access, SPSS, stb.) Térbeli távolság meghatározása – objektumok kiszűrése Geokódolás – térbeli azonosítóval ellátott adatok térképpé (térképi felületté) alakítása

A GIS és a MKIS kapcsolata Belső marketing adatok felhasználása (hűségkártyák, pénztári lekérdezések) – fontos a vásárló (ügyfél) térbeli azonosítása – lakhely, munkahely adatok Makrokörnyezet elemzése (T-STAR, BP-STAR, stb.) Piackutatás – ad hoc vizsgálatok, specifikus célok Döntéstámogató redszerek ◦ DSS (döntéstámogató rendszerek): ABC-analízis, stb. ◦ DW (Data warehousing): külső és belső adatok kombinálása

A tatabányai Tesco vonzáskörzete, 2003 Forrás: saját kutatás

Vásárlási költés a Tesco-ban Forrás: saját kutatás

Spar és Kaiser’s Magyarországon Forrás: saját kutatás

Spar és Plus üzletek Magyarországon, 2006 Forrás: saját kutatás

Piaci pozíciók Forrás: Sikos T. T. –Tiner T., 2007

A jövő… 3D és 4D térképek alkalmazása (szimulációk, modellek) Előre beépített üzleti elemzéseket tartalmazó GIS-szoftverek elterjedése Internetes GIS-szolgáltatások elterjedése – előfizetéses rendszer Speciális GIS-szolgáltatások megjelenése: ◦ GIS-szakértők alkalmazása ◦ „Vállalatra szabott” GIS-megoldások megjelenése ◦ DSS-be és MIS-be integrálása