Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Mire jó a DÖK?.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Egyéni fejlesztési terv
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A kulturális és társadalmi tőke erősítése a fiatalok közösségeiben Kistokaj április 15.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Szülői értekezlet 5.B
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
DARUS a gyermekekért.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Óvodai és iskolai szociális segítés
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában

Kiket veszünk fel? Szakközépiskolák általában: (kb. mindenkit) Cél: megtölteni az osztályokat Probléma: nagyon heterogén csoportok jönnek össze (40 % nevelés és 60% oktatás?? vagy még rosszabb az arány?) Egressy: K osztály S osztály H osztály un. normál tantervű osztályok

A beilleszkedés nehézségeinek okai 8. évfolyam utolsó félév szakiskola megítélése negatív a szülők körében (1990- es évek végétől…) szülők kivonulása a nevelésből

A beilleszkedés nehézségeinek okai 60% csonka család társadalmi hatások ellensúlyozása (meddig és hogyan?) diákjogok kiszélesítése (az ombudsman gyakran ellenünk dolgozik) Nagyon sok feladat a pedagógus vállán!

Főbb problémák késések hiányzások „mobbing” (bullying) kisebb lopások

Iskolai gyakorlat nagyon alaposan kidolgozott Házirend (tanulóra, tanárra, szülőre egyaránt vonatkozik) Házirend tiszta iskola =„MIÉNK” DÖK bevonása a fegyelem megteremtésébe, fenntartásába

Iskolai gyakorlat tanári + diák ügyelet dohányzó „ketrec” az udvaron iskolaszék Lions program- „Egyszer mi is felnövünk” testileg-lelkileg egészséges felnőtté válás programja

Iskolai gyakorlat projektek Pályázatok- (színház, utazás) diáknapok „boldog békeidőket” idéző iskolai kirándulás

Nehézségek nem egységes a tanári kar (elvárásokban, példamutatásban, stb.) egyre kevesebb a szülői odafigyelés, támogatás gyakran nincs pozitív felnőtt példa

Mit ad az iskola a hatékony nevelés elősegítéséhez? tömegsport naponta szociális munkás+pszichológus évfolyam értekezletek (elsősorban a 9. évfolyamon) gólyatábor (alapítvány!)

Mit ad az iskola a hatékony nevelés elősegítéséhez? egyéni foglalkozásra óra minden tanárnak(felzárkóztatás, tehetséggondozás, beszélgetés) Ft/hó illetménykiegészítés az osztályfőnököknek (nagyobb elvárások!!)

Köszönöm a figyelmet!

Lions Quest Főbb célkitűzései: a tanulók konstruktív, pozitív társadalmi magatartásformáinak kifejlesztése és gyakorlása az egyének erényeinek tudatosítása és elismerése révén önbizalmuk és önértékelésük megerősítése

Lions Quest saját és mások érzelmeinek tudatos és megfelelő kezelése az egykorúak közösségébe történő beilleszkedés, a másként gondolkodókkal és idegen kultúrájú emberekkel való szolidaritás

Lions Quest önmagával és a közösséggel szembeni kritika kialakítása = a negatív csoportkényszernek könnyebben tudjanak ellenállni a szenvedélybetegségeknek ellenálló erős személyiség

Lions Quest a család szerepének erősítése saját értékek, normák és célkitűzések megtalálása, és az elfogadott normák kritikus átgondolása