„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Motivációs kérdezés technikája
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A tanácsadó és a mentor szerepe
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Közoktatási vezető II. félév
Előadás másolata:

„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS

A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek, a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza Károlyné officina@fppti.hu 2009. november 19.

A közoktatási stratégia értelmezése 2 Hol tartunk most? Hová akarunk eljutni a jövőben? Milyen út vezethet oda? Kik segíthetik az előrehaladást? jövőbeli állapot 4 helyzet 1 3 jelenlegi állapot idő

Közoktatási intézmények „SEGÍTŐK” RENDSZERE Országos pedagógiai szakmai szolgáltatás /OFI/ Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Országos Oktatási Integrációs Hivatal/OOIH/ Közoktatási intézmények Ellenőrzés, értékelés, „fejlesztés” /közoktatási szakértő; OH/ Ellenőrzés, „értékelés” /önkormányzat/ Támogató szakmai szolgáltatás /Ped. Intézet, szaktanácsadó/

INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS „A kulcs, amely belső életünket nyitja, bennünk van. Így kell azonban egy külső személy, egy szó, egy gesztus, a kapcsolat sűrűsége, hogy érintsen, felcsendüljön bennünk a mélyen búvó harmónia.” (André Louf)

XXI. SZÁZADI PROFESSZIÓK A SEGÍTŐ, TÁMOGATÓ, PEDAGÓGIAI SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TERÜLETÉN Szervezetfejlesztés Vezetésfejlesztés Személyzetfejlesztés Tartalomfejlesztés Értékelés,- és minőségfejlesztés

„Segítők” és a változás jövőbeli állapot 1. ELUTASÍTÁS -tájékoztatás -világos célok -világos feladatok -világos kritériumok 5. INTERIORIZÁCIÓ -enyém, tied, mienk -szociális , érzelmi intellgencia -tudatosság -örömérzés jelenlegi állapot 4. ELFOGADÁS -bevonás -együttműködés -közös stratégia -individuális haszon 2. ELLENÁLLÁS -kulcsemberanalízis -figyelem -empátia -kommunikáció 3. FORDULÓPONT -megegyezések -kölcsönös előnyök -nincsen vesztes

„Segítők” és a változás A változás menedzselés fázisai: a kezdeményezés a bevezetés az elsajátítás A kezdeményezés tanácsadói funkciói: mediátori motivátori facilitátori operátori

„Segítők” és a változás A bevezetés tanácsadói funkciói: implementátori interpretátori animáló megerősítő kontroll katalizáló modell Az elsajátítás tanácsadói funkciói: korrektív involvációs

A „segítők” szerepei coach kísérő tanácsadó kutató mentor kezdéssegítő gondozó A „segítők” szerepei szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

Szerepek és módszerek konkrét szituációkban TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Cselekvő ember

Szerepek és módszerek konkrét szituációkban TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban Cselekvő ember coach tanácsadó kísérő kutató ÉLET MUNKA TANULÁS mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

Szerepek és módszerek személyes szituációkban TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek személyes szituációkban tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Fejlődő ember

Szerepek és módszerek személyes szituációkban TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek személyes szituációkban Fejlődő ember coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő SZEMÉLYES FEJLŐDÉSE szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

Folyamatbeli segítség TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Folyamatbeli segítség tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó

Folyamatbeli segítség TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Folyamatbeli segítség Rövid távú, folyamatorientált coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Tartalmi vonatkozás tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó

TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Tartalmi vonatkozás coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár Hosszabb távú, tartalmi irányultság tréner szupervizor terapeuta

MÓDSZERTANI SOKSZÍNŰSÉG TANÁCSADÁS FOLYAMATÁBAN

EGYMÁST KIEGÉSZÍTŐ SZEREPEK tanácsadó mentor gondozó tanár szupervizor terapeuta tréner szponzor kezdéssegítő kutató kísérő coach coach kísérő tanácsadó kutató mentor kezdéssegítő gondozó szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS „Ha elhiszed, hogy legyőztek – legyőztek. Ha elhiszed, hogy nem mered – nem mered. Ha győzni akarsz, de nem hiszed nem győzhetsz, Csaknem biztos, hogy nem te leszel a győztes. Az élet csatáit nem mindig Az erősebb, gyorsabb nyeri, És előbb utóbb az győz, Aki hogy győzhet, elhiszi.” (Arnold Palmer)

A „segítők” személyisége Magas szintű: Kognitív intelligencia Érzelmi intelligencia Szociális intelligencia Akarati intelligencia Rendszerező intelligencia Hitelesség Professzió Élet-, ember-, munkaszeretet

A SZAKTANÁCSADÁS, A SZAKÉRTÉS TELJESÉRTÉKŰ HIVATÁS SZAKMA FOGLALKOZÁS

„….. a tanács csak a megtörtént dolgokon nem segít.” Lessing

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!