Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyílt napok látogatottsága
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Az ammónia 8. osztály.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
E-learning és a multimédia
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
E-learning alapú távoktatásos képzés
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Tanítsunk színesebben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Projektmunka.
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Savak és bázisok.
A sósav és a kloridok 8. osztály.
ELEMÉR
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
TIOK IKT – tesztelés Pihelevicsné Oberländer Melinda kémia-informatika szakos tanár.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A kémiai egyenlet.
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla

Kooperatív tanulás Együttműködés (kölcsönös segítség, udvariasság, tudunk dicsérni, a tanárral közös az érdekünk) Egyéni felelősség Közös produktum - csoportfelelősség Fejlődés számít

Nehéz kémiai fogalmak gyakorlása Képletszerkesztés Egyenletrendezés (pl. oxidációs számmal) Számítási feladatok A tanár elmagyarázza a tevékenységet, begyakorlás heterogén csoportban

Diákkvartett A négy fős csoport tagjainak megjelölése Feladatmegadás: 1.Salétromsav képlete: 2.Reakciója ammóniával: 3.Jelöld a részecskeátmenet irányát! 4.Mi a termékhétköznapi jelentősége?

Ellenőrzés X. csoport „A” embere a táblára írja X. csoport „A” embere megmondja Kivetítjük a megoldást Kiosztjuk a megoldást Megbeszéljük a megoldást stb.

Ellenőrzés párban Mit nevezünk indikátoroknak? Az indikátorok olyan anyagok, amelyek a vizsgált anyagokkal való kölcsönhatás során a színüket változtatják. Milyen problémát okozhat a gyomornedv túltermelődése és hogyan lehet ezt orvosolni? Gyomorsavtúl-tengést okozhat, és gyengén lúgos szerekkel lehet a problémát orvosolni, amelyek a gyomorsavat közömbösítik. „A” tanuló„B” tanuló

Villámkártya az egyik oldalon a fogalom, a másik oldalon a meghatározás Pl. anyagmennyiség-koncentráció

Könyvtárhasználat Vitus B. Dröscher: Gyengéd akár a krokodil Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében – csoportos feldolgozás (galván elemek) Ismertetik a cikket Kérdés hozzá: Milyen műszaki problémákat old meg testében „mérnöki tudást” igénylő eszközökkel a villamos angolna?

Internethasználat Házi feladat sdt pl. galvánelem működése a kősó ionrácsának és a HCl molekularácsának összehasonlítása /atom.htm

Tanároknak kompetencia alapú feladatok Látványos, jól használható biológia és kémia tananyagok (is) találhatók a oldalon Leckék elérése nem regisztrált felhasználóként

Lefényképeztek egy molekulát efenykepeztek_egy_molekulat/ efenykepeztek_egy_molekulat/ pentacénmolekula

Beszámoló forgóban A tanár annyi témát ír fel egy-egy géppapírra, ahány csoport van. Minden csoport egy percet kap a téma írásos kifejtésére, majd forgószerűen minden csoport elolvassa az előző csoport kérdését és válaszát. Más színnel javít, kiegészít, kérdez

Feladat Gyűjtsünk egy adott anyagrészhez 9 csoportnak, egy-egy témát, amit egy- három perc alatt meg tudnak válaszolni!