Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla
Kooperatív tanulás Együttműködés (kölcsönös segítség, udvariasság, tudunk dicsérni, a tanárral közös az érdekünk) Egyéni felelősség Közös produktum - csoportfelelősség Fejlődés számít
Nehéz kémiai fogalmak gyakorlása Képletszerkesztés Egyenletrendezés (pl. oxidációs számmal) Számítási feladatok A tanár elmagyarázza a tevékenységet, begyakorlás heterogén csoportban
Diákkvartett A négy fős csoport tagjainak megjelölése Feladatmegadás: 1.Salétromsav képlete: 2.Reakciója ammóniával: 3.Jelöld a részecskeátmenet irányát! 4.Mi a termékhétköznapi jelentősége?
Ellenőrzés X. csoport „A” embere a táblára írja X. csoport „A” embere megmondja Kivetítjük a megoldást Kiosztjuk a megoldást Megbeszéljük a megoldást stb.
Ellenőrzés párban Mit nevezünk indikátoroknak? Az indikátorok olyan anyagok, amelyek a vizsgált anyagokkal való kölcsönhatás során a színüket változtatják. Milyen problémát okozhat a gyomornedv túltermelődése és hogyan lehet ezt orvosolni? Gyomorsavtúl-tengést okozhat, és gyengén lúgos szerekkel lehet a problémát orvosolni, amelyek a gyomorsavat közömbösítik. „A” tanuló„B” tanuló
Villámkártya az egyik oldalon a fogalom, a másik oldalon a meghatározás Pl. anyagmennyiség-koncentráció
Könyvtárhasználat Vitus B. Dröscher: Gyengéd akár a krokodil Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében – csoportos feldolgozás (galván elemek) Ismertetik a cikket Kérdés hozzá: Milyen műszaki problémákat old meg testében „mérnöki tudást” igénylő eszközökkel a villamos angolna?
Internethasználat Házi feladat sdt pl. galvánelem működése a kősó ionrácsának és a HCl molekularácsának összehasonlítása /atom.htm
Tanároknak kompetencia alapú feladatok Látványos, jól használható biológia és kémia tananyagok (is) találhatók a oldalon Leckék elérése nem regisztrált felhasználóként
Lefényképeztek egy molekulát efenykepeztek_egy_molekulat/ efenykepeztek_egy_molekulat/ pentacénmolekula
Beszámoló forgóban A tanár annyi témát ír fel egy-egy géppapírra, ahány csoport van. Minden csoport egy percet kap a téma írásos kifejtésére, majd forgószerűen minden csoport elolvassa az előző csoport kérdését és válaszát. Más színnel javít, kiegészít, kérdez
Feladat Gyűjtsünk egy adott anyagrészhez 9 csoportnak, egy-egy témát, amit egy- három perc alatt meg tudnak válaszolni!