Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

IT mentor Digitális írástudás. Magyarországon ember digitális „analfabéta ”. Forrás: NSZS 2005 Lakossági felmérés (Ariosz Kft.)
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Etikai Kódex.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Lobbizás az egészségügyben
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Hogyan kell válságra szabni a céget?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Miért jó Neked az igény szerinti értékesítés?
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
A kommunikációs mix elemei
Klikkelj az egérrel a következő képért... (A saját életed értékeli)
Digitális információink védelme Borbély András, Grepton Rt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
Üzleti Etikus Cégek Fóruma! Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
A megfizethető hálózat HelpforYou! Ismersz jó üzleti lehetőséget? Sokba kerül az indulás? Magas az aktivitási elvárás? Tartasz a hálózatoktól? Nehezen.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A HR respektusa Energin Kft. Energin Kft. Megismerés Hasznosság Felhatalmazás Szakértelem Hitelesség Egyensúly.
IT mentor Digitális írástudás.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
TSZVSZ konferencia Vecsés 1 Minősített kivitelezők az építéstechnikai tűzvédelem területén Előadó: Dr. Bánky Tamás.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
Minőség menedzsment 6.előadás
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
8. Az eladásösztönzés.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Online értékesítési modellek
KÖVETELÉSKEZELÉS - SZOFTVERES MEGOLDÁSOK Dr. Sándor Csaba kereskedelmi igazgató.
Előadó: Markovich Béla, ügyvezető, Mapei Kft.. Hogyan érjem el, hogy a viszonteladóm ne akarjon megkerülni? Mit tegyek, hogy a viszonteladók az én termékeimet.
8+2 TIPP a tuti hírlevélért!
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Nemzeti Technológiai Platform a
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Ránctalanitás pénzügyi módszere "Mindig minden lehetetlennek tűnik mindaddig, amíg meg nem csináltuk" Nelson Mandela.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
Guzli László  Alakulás időpontja:2011. május 5.  Működés kezdete:2011. október 1.  Alapító tagok: 13 vállalkozás 1 felsőoktatási intézmény.
LEO GmbH bemutatkozása KÖSZÖNTÖM ÖNÖKET Peter Prettenhofer ügyvezető.
Kulcs a sikeres kivitelezéshez Előadó: Rontó Géza, Védő és dekorációs bevonatok termékfelelős, Mapei Kft.
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. Megoldás a lánc és körbetartozás problémáira, forrásnyújtása vállalkozásoknak, üzleti kockázataik csökkentésére!
copyright © P2P Money Europe Inc.
Biyovis a mi üzletünk.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Értékesítési képviselő – Food Téged keresünk, ha rendelkezel:
Országos nagykereskedelmi menedzser
Értékesítési képviselő – Food
Minőségirányítási szakértő
Értékesítési képviselő – Food
Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Előadás másolata:

Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket! 2013.05.13. Tóth Csaba Értékesítési vezető, Mapei Kft.

A gyártó élete a kereskedő ügyességétől függ.

Mit kell tenned, hogy a kereskedőid veled legyenek és téged preferáljanak? Megjegyzés: na ezt a kérdést tettük fel magunknak mi is 2010 év végén. A kereskedőink velünk vannak, szeretnek minket, úgy gondoltuk. Miben látszik meg, hogy a kereskedő, viszonteladó partnered veled van? Hát nagyon egyszerű: a vásárlásainak nagyságából, amit nálad végrehajt. Azt láttuk 2010-ben, hogy a kereskedőink szeretnek minket, de nincs meg a tudásuk ahhoz, hogy a prémium kategóriájú termékeket sikeresebben tudják értékesíteni. Végeztünk egy felmérést és megtudtuk, hogy milyen problémákkal küzdenek a kereskedők, amelyek gátolják őket abban, hogy sikeresebbek legyenek az üzleti életben. Az alábbi eredmények születtek:

A vevők csak az olcsót keresik. Csökken az üzletbe betérő vevők száma,aki bejön az is egyre kevesebbet vesz. A vevők csak az olcsót keresik. Nem tudom, hogy hol, mit és hogyan hirdessek, hogy eredménye is legyen. Az embereim nem azt csinálják, amit mondok nekik. Az eladóim nem tudják eladni a drágább termékeket. Megjegyzés: Többek között ezeket a problémákat találtuk a kereskedőinknél, amelyek olyan akadályoknak bizonyultak, hogy nem tudták őket önállóan megoldani. Még voltak egyéb pénzügyekkel, cégvezetéssel, szervezéssel kapcsolatos problémák is. A megoldásként jött a következő ötlet(következő dia)

A vevők későn fizetnek és ezért már én is pénzügyi gondokkal küzdök. Nagyon magas a lejárt kintlévőségem és nagyon nehezen tudom őket behajtani. A vevők későn fizetnek és ezért már én is pénzügyi gondokkal küzdök. Megjegyzés: Többek között ezeket a problémákat találtuk a kereskedőinknél, amelyek olyan akadályoknak bizonyultak, hogy nem tudták őket önállóan megoldani. A megoldásként jött a következő ötlet- következő dia…….

I. Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata. MÉBKER hálózat: I. Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata. Megjegyzés: Mi is ez a hálózat? egy nagyon szoros együttműködés, amelynek keretein belül a hálózati tagok kézzel fogható előnyökhöz jutnak, amely előnyök forintra válthatók. A lényeg az volt, hogy mindezt hogyan tudjuk megvalósítani. Miért ez a hálózat? A hálózatnak van néhány nagyon fontos célja-----következő diák……..

A hálózati tagok forgalmának termékek forgalmának), A hálózat célja: A hálózati tagok forgalmának (többek között a MAPEI termékek forgalmának), árrésének növelése jól működő, közös kampányok segítségével. Megjegyzés: olyan közös kampányok, amelyek eredményeképpen a vevőjelöltek bejönnek az üzletünkbe és vásárolnak is, akkor az árbevétel és a vevőszám csökkenés ellen tettünk egy nagy lépést. A kampányok természetesen tesztelt kampányok lesznek, amelyek, ha azt végigviszik teljes szándékkal, működnek is és nagyon sok bevételt hoznak.

burkolatkereskedők (A tagság) létrehozása, akik rendelkeznek A hálózat célja: A tagok vezetőinek és munkatársainak rendszeres képzésével olyan építőanyag és burkolatkereskedők (A tagság) létrehozása, akik rendelkeznek elegendő tudással, hogy a cégeiket sikerre vigyék. Megjegyzés: Nagyon sok képzést szerveztünk, de leginkább az értékesítésre és a marketingre fektettük a hangsúlyt, hiszen a legnagyobb problémákat itt tapasztaltuk. Most bemutatnék néhány olyan szolgáltatást, amelyet már a MÉBKER-es kereskedők megtapasztaltak. Csak a legfontosabbakat emelem ki!

A hálózati tagsággal járó előnyök 1. Részletesen kidolgozott, működésében és hatékonyságában letesztelt vásárlásösztönző kampányanyagok és kampányok. 2. Felmérések alapján továbbküldésre teljesen kész e-dm levelek a célcsoportok számára.

3. Eddig nem látott árakon rendszeres képzések cégvezetők számára (cégszervezés, személyzetkezelési, motivációs, pénzügyi…stb) 4. Értékesítői – eladói – és egyéb munkatársi képzések (értékesítés technológiai, kommunikációs, etikai, stb.) Megjegyzés: Ez a hálózat 2011 óta működik és azok számára, akik aktívan részt vesznek a kampányokban és a képzéseken, nagyon sok eredményt hozott a MÉBKER. Jelenleg a MÉBKER hálózatnak 91 cég a tagja 160 telephellyel. Már akkor, 2010-ben is nagy probléma volt a kereskedők számára, hogy az értékesítőik hogyan adnak el. Hogy ezt pontosabban tudjuk, hogy mi a probléma az értékesítőkkel, 2012-ben (vagy 2013-ban) több, mint 150 üzletben végeztettünk próbavásárlást, hogy lássuk, hogyan adnak el az értékesítők. A következő eredmények születtek:

A cégekben átlagosan az eredményesség az értékesítés területén:  Bolti értékesítés: 30,59 %                                                                    Megjegyzés: A próbavásárlások eredményei eléggé lesújtóak voltak egyik oldalról nézve. Másrészről viszont egy óriási lehetőséget mutattak a fejlődésre, hiszen van hely, hova fejlődni!!! Jött az újabb ötlet és létrehoztuk a--------következő dia……….                                          

MÉBKER Értékesítési Akadémia Megjegyzés: Létrehoztuk ezt az eddigiektől teljes mértékben eltérő értékesítők képzési rendszerét. Azért tettük ezt, mert azt láttuk, hogy bármennyi képzésen is vesznek részt az eladók, sokat sajnos nem javulnak az eredményeik. Nagyon figyeltünk arra, hogy ez a képzés olyan legyen, amilyet a bolti eladók, az értékesítők szeretnének. Mit csináltunk: Megkérdeztük őket, hogy az eddigi képzésekkel mi volt a bajuk és milyen képzést szeretnének. A válaszok nagyon sokat segítettek nekünk: a tréningen felhozott példák legyenek életszerűek, szóljanak az építőiparról, az építőanyag-kereskedésről. Kevesebb elmélet és nagyon sok gyakorlat legyen. Na ezeket mi megfogadtuk és így alakítottunk ki egy háromnapos, bentlakásos tréninget, aminek, mint célt, a következőt tűztük ki:

Olyan értékesítő, eladó, aki teljesen tisztában van azzal, hogyan kell értékesíteni és miért, és ezt a gyakorlatban tudatosan is képes megcsinálni. Megjegyzés: Egy ilyen képzést megtartottunk 13 fő számára. A képzés egyébként fizetős volt. Az első 3 napos tréninget megtartottuk, de ezzel nincs még vége. A következő lépés, hogy ezt a 13 eladót próba vásároltatjuk olyan próbavásárlókkal, akik valódi vásárlók. Így megtudjuk, hogy mit és hogyan alkalmaznak a tanultakból. A próbavásárlások tapasztalatai alapján a 13 főt egy egynapos gyakorlásra hívjuk be, ahol személyre szabottan gyakorolják azt, a részt, amiben gyengébbek.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!