MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
DOKUMENTUMKEZELÉS.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Divizionális (divíziós) szervezet
MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Logisztikai kontrolling
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Minőségdíjak.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Controlling a gyakorlatban
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Akkreditáció, BSc, MSc az ISO 9001 (9004)-es rendszer támogatásával
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2014

A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás Mit kell szabályozni az üzleti sikerességhez? Milyen legyen a szabályozás? Érzékenyen kövesse a változó vállalati célokat, a célok prioritását, támaszkodjon objektív tényekre, a vezetők és munkatársak széles körére terjedjen ki (motiválás!), a megvalósítás költségkímélő módon és hatékonyan menjen végbe. A minőségügyi rendszer továbbfejlesztéséhez a rendszerben összegyűjtött adatok adják az alapot.

A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás (folytatás_1) A gyűjtött adatokból képezzük a minőségmutatókat! Használatuk során lényeges, hogy az adatok rendszeresen és egyszerűen elérhetők legyenek, a mutatók meghatározása egyértelmű legyen, a mutatók támogassák a beavatkozást, legyenek alkalmasak a szabályozás sikerességének visszamérésére. A minőségmutatók számszerűsítve tükrözik a kitűzött minőségcélok teljesülését.

Milyen mutatókra van szükség? Vigyázat! Ezek nem gazdasági, hatékonysági mutatók, még ha szorosan kapcsolódnak is néha ezen fogalmakhoz. Összvállalati minőségmutatók (kulcsmutatók) A vállalati működés egészét mérik. Elsősorban a felső vezetés igényeit elégítik ki. A beavatkozásokat támogató mutatók (akciócentrikus mutatók) A vállalat belső tevékenységét mérik.

Minőségmutatók használata A minőségmutatók használata akkor hatékony, ha célértékekhez lehet őket hasonlítani! Célértékek származhatnak: folyamatképességből (lásd később), vevői igényekből, minőségtervek kiértékeléséből, vevői elégedettség vizsgálatokból, stb. A minőségmutatókhoz sokszor segédmutatók kapcsolódnak! Céljuk a folyamat működésének figyelemmel kísérése (a szükséges beavatkozás miatt!)

Köszönöm a figyelmet!