Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Reklám.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
az Akasztói Szikiponty
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Reklám I lecke

A kommunikáció főbb jellemzői a marketingben Az információk növekvő mennyisége Az információáramlás fokozódó sebessége Egyre irányíthatóbb médiumok terjedése (internet) A globális marketing terjedése

A kommunikációs eszközök jellemzői Promóciós mixKommunikációs célHatás idejeElsődleges célcsoport Reklám /Hirdetés/ Értékesítésösztönzés imázsnövelés RövidFogyasztói célcsoport Értékesítés- ösztönzés Értékesítés növelésRövidPotenciális vásárlók Public Relations ImázsépítésHosszúÁltalános véleményalkotók Direkt- marketing EladásKözép/hosszúEgyéni és szervezeti fogyasztók

A REKLÁM fogalma Reklámnak nevezzük elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formáját.

Reklám hatása Növeli az eladható mennyiséget, és ezáltal csökkenti a fajlagos termelési költségeket Növeli az értékesítés hatékonyságát Csökkenti a verseny révén az árakat Növeli a fogyasztók tájékozottságát és ezáltal csökkenti a kiszolgáltatottságukat

Reklámcélok Tájékoztatás (bevezetéskor) Meggyőzés Emlékeztetés

A reklám hatásmodellek AIDA –Figyelem - Attention –Érdeklődés - Interest –Vágy - Desire –Vásárlás - Action ATR –Figyelem - Awareness –Vásárlás - Trial –Megerősítés - Repurchase

Reklámprogram kidolgozásának legfontosabb döntései (5M) Küldetés (Mission): Melyek a reklám céljai? Pénz (Money): Mennyibe kerülhet? Üzenet (Message): Mi legyen a továbbítandó üzenet? Médium (Media): Milyen médiumot alkalmazzunk? Mérés (Measurement): Milyen módon értékeljük az eredményeket?

Legmegfelelőbbnek látszó médiamix kiválasztása Milyen jellegű a termék és piaca Milyen az értékesítés formája és a terítés szélessége Mi a reklám vagy reklámkampány célja A reklámüzenet milyen érveket használhat fel A rendelkezésre álló költségkeret nagysága Az adott hordozót a konkurensek milyen mértékben veszik igénybe A hordozó szórásának milyen a mértéke A célcsoport jellege

A reklám formái Hirdetés Értékesítésösztönzés Direktmarketing Online marketing Public Relations Személyes eladás

Hirdetés Személytelen, fizetett reklámüzenet Tömegmédián keresztül zajlik Egyirányú közlés –Nyomtatott (terve a layout) –Sugárzott médiák TV (1 Spot: 30 mp) Drága, hatékony (több érzékszervre hat; terve a story-board) Rádió: Szlogen a lényeges

Az értékesítésösztönzés fogalma Minden olyan tevékenység vagy dolog, ami az áru értékét növelve vagy azt vonzóbbá téve a saját eladószemélyzet, a kereskedők vagy a fogyasztók személyében közvetlen vásárlásra ösztönöz. Értékesítésösztönzés három kulcsszava: –Ingyen –Megtakarítás –Nyeremény

Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai I. Rendelkezésre álló források: Alkalmas termék Pénzeszközök Személyek (számban, képzettségben) Infrastruktúra (technikai háttér)

Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai II. Az akciók várható hatása a fogyasztói magatartásra: Az ingyenesség a vásárlás kockázatát minimalizálja, az első kipróbálást segíti, de a márkaérték erodálódásával jár! A megtakarítások a gazdaságosabb döntési alternatívát támogatják A nyeremény a vásárlás örömét, izgalmát fokozza

Köszönöm a figyelmet!