FONTOS FOGALMAK AZ INTERJÚZÁS ÉS A KÉRDŐÍVEZÉS MÓDSZEREIHEZ A politikai szocializáció kutatás (1990) példáján Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Professzionális iskolai kutatások
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
A Lisszaboni Szerződés nemzeti parlamenteket érintő rendelkezései Sinka László OGY KH EU Budapest, February 10 & 11, 2009.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Műveletek logaritmussal
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Szocializáció2. Boreczky Ágnes. Szocializáció2. Boreczky Ágnes.
12.4 A választási rendszer. A helyi önkormányzatok feladatai, szervezetei és működésük. Középszint A választójog: az általános, egyenlő, közvetlen és titkos.
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Statisztika Érettségi feladatok
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
A társadalomtudományi kutatás módszerei
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Államszervezet és közigazgatás
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
A neveltségi szint mérése
Borbély Tibor Bors- Pecze Mariann
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
Fiatalok az új magyar demokráciában a politikai magatartás és részvétel aspektusából Készítette: Kovács Tamás PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MA.
Sós Ildikó OTDK Megosztott szavazat a magyar országgyűlési választásokon.
Átalakulás – Az európai zöld pártok és struktúrájuk viszonya a klasszikus bázisdemokratikus elvekhez Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Budapest,
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
Választási rendszerek
Politológia 6.előadás Politikai intézmények I. A törvényhozás működése.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Konfliktus és társadalmi innováció a Magyar Szociológiai Társaság konferenciája Budapest, november 5–7. Vallásosság és politikai érdeklődés Csákó.
Az intolerancia különbségei a fiatalok lakóhelyi csoportjai között Csákó Mihály WJLF/ELTE TáTK Konfliktus és társadalmi innováció a.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A politikai képviselettel és a bal-jobb dimenzióval kapcsolatok attitűdök Enyedi Zsolt (CEU) Részvétel és demokrácia, Politikai Viselkedés Szakosztály,
Iskola a határokon A magyar-szlovák-ukrán hármashatáron végzett kvalitatív kutatás eredményei, Sik Dorka és Szécsi Judit ELTE TáTK A projekt.
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
Az IKT-metria mérőeszköz
A társadalom környezetvédelmi aktivitása Humánökológia 10. előadás.
Történelem – középszintű témakörök
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás Arapovics Mária PhD Kutatásvezető egyetemi adjunktus ELTE PPK Andragógia Tanszék Az egyetemisták és főiskolások.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
2005. március 24.Politika és iskola - az Eötvös Károly Intézet konferenciája ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ Csákó Mihály ELTE TáTK.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
2013. február Kócsújfalu 3 Coaching kutatás évi mini kutatás megismétlése Összehasonlíthatóság + néhány új kérdés 354 kitöltő 24%
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Boltvezetői Jelentkezési lap
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Bevezetés a tudományos kutatás és írás gyakorlatába 3. alkalom október 21.
Országgyűlési választások Magyarországon. A választásokat szabályozza: az1989. évi XXXIV. törvény Ideje: négy évente tavasszal A köztársasági elnök írja.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ
Iszlámellenesség ellen-narratívái – kvalitatív kutatás
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Regisztrálás nemzetiségi szavazáshoz
Előadás másolata:

FONTOS FOGALMAK AZ INTERJÚZÁS ÉS A KÉRDŐÍVEZÉS MÓDSZEREIHEZ A politikai szocializáció kutatás (1990) példáján Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe Csákó Mihály WJLF, 2011/2012 (4. előadás, április 14.)

2 FONTOS FOGALMAK Elméleti változók Dimenziók Operacionalizálás Empirikus (operacionális) változók Kérdések

3 1.ELMÉLETI VÁLTOZÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializáció

4 1.ELMÉLETI VÁLTOZÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializáció Társas kapcsolatok

5 2. DIMENZIÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializációIsmeretek Társas kapcsolatok

6 2. DIMENZIÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializációIsmeretek Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatok

7 2. DIMENZIÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializációIsmeretek Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatokKortárscsoport

8 2. DIMENZIÓK Elméleti változókDimenziók Politikai szocializációIsmeretek Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatokKortárscsoport Család

9 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elméleti változók DimenziókOperacionális változók Politikai szocializáció Ismeretek Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatok Kortárs- csoport Család

10 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK „33. Mit jelentenek szerinted a következő kifejezések: -- szavazólap? Az a lap, amivel szavazni hívják az embert. Az a lap, amin meg kell jelölni, hogy kire szavaz valaki. Az a lap, amit a pártok gyűjtenek a szavazás előtt. -- mandátum? Képviselői megbízatás. A képviselői nyilatkozat latin neve. A választás dátuma. -- parlamenti küszöb? Annyi szavazat, amennyivel a parlament elfogad egy törvényt. A parlament főbejáratának küszöbe (az oroszlános kapunál). Annyi szavazat, amennyivel egy párt bejut a parlamentbe.” (ELTE. TáTK, 2002)

11 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK „20. Felsorolunk néhány jelet, amellyel elég gyakran találkozhatsz. Jelöld meg soronként, hogy politikai jellegűnek tartod-e őket vagy nem, esetleg ilyen is, olyan is lehet. Ha tudod, írd oda melléjük azt is, melyik mit jelent! JelPolitikai jellegű-e?Mit jelent?  igen nem is-is ………………………… igen nem is-is …………………………  igen nem is-is …………………………  igen nem is-is…………………………  igen nem is-is…………………………” (ELTE. TáTK, 2006)

12 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elméleti változók DimenziókOperacionális változók Politikai szocializáció IsmeretekDemokrácia Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatok Kortárs- csoport Család

13 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elméleti változók DimenziókOperacionális változók Politikai szocializáció IsmeretekDemokrácia Politika Attitűdök Aktivitás Társas kapcsolatok Kortárs- csoport Család

14 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elméleti változókDimenziókOperacionális változók Politikai szocializáció IsmeretekDemokrácia Politika AttitűdökPolitika iránti érdeklődés AktivitásRészvétel tüntetésen Kampányaktivitás Társas kapcsolatokKortárscsoport Család

15 2. DIMENZIÓK KIEGÉSZÍTÉSE Elméleti változók DimenziókDimenziók 2.Operacionális változók Politikai szocializáció IsmeretekDemokrácia Politika AttitűdökPolitika iránti érdeklődés AktivitásRészvétel tüntetésen Kampányaktivitás Társas kapcsKortárscsopIskola/osztály Iskolán kívüli CsaládStruktúra Légkör

16 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elméleti változók DimenziókDim.2.Operacionális változók Politikai szocializáció IsmeretekDemokrácia Politika AttitűdökPolitika iránti érdeklődés AktivitásRészvétel tüntetésen Kampányaktivitás Társas kapcsKortárscsop.IskolaiSzociometria Kommunikáció Isk.kívüliKommunikáció CsaládStruktúraEgyüttélők LégkörKapcsolat gyakorisága Kapcsolat minősége

17 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elm.vált.DimenziókDim.2.Operacionális változók Kérdések Pol. szocial.IsmeretekDemokrácia Mi a demokrácia? Politika Szerinted mi az, hogy politika? AttitűdökPolitika iránti érdeklődés Mennyire érdekel téged a politika? AktivitásRészvétel tüntetésen Vettél már részt tüntetésen? Kampányaktivitás Téptél-e le választási plakátot? Társ. kapcsKortárscsopIskolaiSzociometria [Legközelebb részletesen] Kommunikáció Isk.kívüliKommunikáció CsaládStruktúraEgyüttélők LégkörKapcsolat gyakorisága Kapcsolat minősége

18 3. OPERACIONÁLIS VÁLTOZÓK Elm.vált.DimenziókDim.2.Operacionális változókKérdések Pol. szocial.IsmeretekDemokrácia Mi a demokrácia? Politika Szerinted mi az, hogy politika? AttitűdökPolitika iránti érdeklődés Mennyire érdekel téged a politika? AktivitásRészvétel tüntetésen Vettél már részt tüntetésen? Kampányaktivitás Téptél-e le választási plakátot? Társ. kapcsKortárscsopIskolaiSzociometria [Legközelebb részletesen] Kommunikáció Kikkel beszélgetsz a következő témákról? Isk.kívüliKommunikáció Kikkel beszélgetsz a következő témákról? CsaládStruktúraEgyüttélők Kikkel laksz együtt a felsoroltak közül: …….. ? LégkörKapcsolat gyakorisága Milyen gyakran étkezik együtt a család? Kapcsolat minősége Mennyi esélyed van érdemi választ kapni… Ebből az oszlopból lesz: NYERS ADATOK

19 A KÉRDEZÉSEK FAJTÁIRÓL KÉRDEZÉS FAJTÁJA Elméleti Változók DimenziókDim.2.Operac. változók Kérdések Mélyinterjúvan lehethelybenHelyben: nyitott Strukturált interjú van lehetvan: nyitottnincs Narratív interjú nincs Kérdőívvan lehetvan