 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Gondolatok a barátságról
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Matematika kompetenciaterület
A kolozsvári Báthory Líceum
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
A hit ideje, a „most” Folk Iván. Róma 10:10 Márk 5:36 A szívünkkel hiszünk.
“13 tanács egy életre".
E-learning és a multimédia
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Tibeti személyiségteszt
LP3 Tanulás.
Pólya György és én Tusnády Gábor Békéscsaba, november 19.
Dömötör Monika gyógypedagógiai tanár, szaktanácsadó április 6.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Készítette: Serly Dániel
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Bölcsességek, aforizmák
Erdei Iskola a Bejárható Magyarország Program keretében a Gémes Természetjáró Egyesület szervezésében Istenmezeje, október
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Milyen előadás legyen?1 Milyen előadást? Csink László Jogi informatika projektek 2004
Együttműködési lehetőségek a Dél-Dunántúli Környezetipari klaszterben Udud Péter Aquaprofit Zrt. vezérigazgató.
Tantra Indiából
Jegyzetkészítés 5/17.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Kezdő informatika tanár
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tanulásszervezés By the PINK csoport.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
FÖLDRAJZ 3.
FÖLDRAJZ 2.
FÖLDRAJZ 1.

Előadás másolata:

 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom  6 gyufaszálból négy szabályos háromszöget  100 cella

 Halkan beszél  Egy tanulóval beszél  Eldarálja az anyagot  Hosszú előadást tart  Folyamatosan nem ellenőriz  Nem értékel, nem dicsér  Vetélkedik a tanulóval

 Túl gyorsan halad és kifogy az anyagból  Csak néhány embernek beszél az első padokból  Kérdez és a válaszra nem reagál  Sértő dolgokat mond  Nem veszi figyelembe a hallgatóságot  Túlságosan figyelembe veszi a hallgatóságot  Aki gyors megmondja a választ  Magyarázat közben beszélnek

1. Érdekeljen a szaktárgyad. 2. Ismerd a szaktárgyadat. 3. Tudnod kell a tanulás útjairól azt, hogy a legjobb az az út, amelyet magad fedezel fel. 4. Próbálj olvasni a diákok arcáról: mit várnak, mi nehéz nekik? Képzeld magad a helyükbe! 5. Ne pusztán tárgyi tudást adj tanítványaidnak, hanem fejlesszed gondolkodási készségüket is, szoktassad megfelelő értelmi magatartásra, rendszeres munkára őket. 6. Tanítsd meg őket a találgatásra. 7. Tanítsd meg őket a bizonyításra. 8. Keresd aktuális problémákban azt, ami az elkövetkező problémák megoldására hasznos lehet – igyekezz feltárni a konkrét helyzet mögött rejlő általános megoldástípust. 9. Ne áruld el egy csapásra minden titkodat – hadd találgassanak a diákok találjanak ki annyit belőle, amennyit csak képesek. 10. Ne tömjed az anyagot tanítványaidba, hanem ösztönözzed őket értelmes tanulásra. Pólya György: Tanárok tízparancsolata

 10 perc egy órából már érdemes volt bemenni  Ha 3 tanulót meg tudsz fogni egy osztályból akkor már eredményes vagy, hiszen legalább 10-en tanítjátok az osztályt  Akire nem voltam hatással, megállapodni egy minimumba  Villanypásztorként viselkedni  Nem reagálni ha elbukik, nem az én problémám

 Pólya féle kérdések!  Készülj az órára és akkor fogsz jó órát tartani amikor nem készülsz.  Osztályzás nem kiemelt iskolákban sok kis jegy, nem lehet jeggyel tiszteletet kiharcolni, nem az értékelés a fontos, hanem a tanítás.  Osztályt nem érdemes vádolni.  Osztályfőnökség az igazi pedagógus munka.

 Napi felkészülés  Heti felkészülés  Évi felkészülés

 Jövő Háza  Kiállítások  Konferenciák  Versenyek  Pályázatok  Táborok  Vetélkedők  Program kiismerés  Ki Mit tud  Videók, DVD-k

 Mat. lapok  Belső versenyek  Pályázatok  Táborok  Gyakoroltató feladatok  Matematika programok  Előadások  Nehéz feladatok külön 5-ösért  Tanulópárok

 Van gépe?  Van programja?  Kutatás  Web lap