4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
Advertisements

Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
DPR kommunikáció alapelvei
Közösségi részvétel a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A tételek eljuttatása az iskolákba
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A háború és a modern fegyveres erő
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Figyelő Top 200 Üzleti etika és korrupció Alexa Noémi október 11.
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Alapfogalmak, definíciók
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
-A vidékfejlesztési miniszter 11/2013. (III. 5.) VM rendelete az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a LEADER térségek közötti együttműködés.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
Bodor Ágnes-Réka Lőrincz Emőke Bakos Beáta Farkas Melinda PR III Egy őszinte mosolyért !
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Hatalom és szervezeti politika
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
A civil szervezetek hatásméréséről
Előadás másolata:

4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.

Nyilvánosság-fogalmak Nyilvánosság-meghatározások

Közvélemény 1. Hivatkozási alap (,,népakarat”), amikor a saját véleményt akarjuk a hatalmi harcban legitimként mutatni. 2. Közvélemény-kutatások eredménye –de CSAKIS azokkal a kérdésekkel kapcsolatban, amelyeket feltettek, és abban a pillanatban, amikor feltették.

3. A közvélemény mindig több, mint az egyes emberek véleménye. Közvélemény akkor jön létre, ha az emberek 1. megosztják egymással véleményüket, és 2. láthatóvá is teszik azt a közélet, különösen a politikai döntéshozók számára.

Közvélemény: viszonyok, kapcsolatok összessége. A kapcsolatok a polgárok és az intézmények között épülnek ki: kapcsolat a közhivatalokkal, iskolákkal, egyházakkal, egyesületekkel, pártokkal, szakszervezetekkel és mindenekelőtt egymással. A polgárok véleménye és a döntéshozó politikusok véleménye (és érdeke) gyakran nem esik egybe – de a közvélemény kinyílvánításáról nem szabad lemondani. A hatalomról szóló nyilvános beszéd növeli az elszámoltathatóság esélyeit.

Civil szervezetekben fennáll a lehetősége annak, hogy egy-egy közéleti kérdést alaposan körüljárva, megvitatva az emberek mint közösség határozzák meg magukat. Haszon: a tanulás, a személyes tapasztalatszerzés. Haszon: felkészülés a jövőben adódó fontos döntésekre. Politikai véleménynyilvánítás, nyomásgyakorlás -- a,,politikai akarat” érvényesítése.

McCann Erickson: felmérés a non-profit szektor kommunikációs gyakorlatáról :42 [Médiainfó - A civil szféra szerint fontos a marketing, de ritkán fordulnak reklámügynökségekhez. A McCann Erickson Budapest Reklámügynökség 1000 Hang Alapítványa 2006-ban negyedik alkalommal rendezte meg Az Ember Napja konferenciát. A rendezvényen, amely ezúttal a forrásszerzés és adománygyűjtés kérdéseire fókuszált, 54 non-profit szervezet vett részt.

A konferencián végzett felméréséből kiderült, hogy a hazai civil szféra nagy része (63%) egyértelműen fontosnak tartja a marketing tevékenységet, ugyanakkor csak elvétve veszi igénybe reklámügynökségek szolgáltatásait. A reklámügynökség felmérése szerint a hazai civil szervezetek több mint 94%-a küzd szponzorációs gondokkal. A magyar non profit szféra vezetői úgy érzik, kevesebb pénzhez jutnak, mint amennyi a piacon reálisan elérhető lenne, legfőképpen a támogatói oldal közömbössége (36%), illetve a nem megfelelő marketing tevékenység miatt (36%).

A kutatásból az is kiderül, hogy a civil szervezetek fontosnak tartják a marketing tevékenységet (63%), és 76%-uk önálló, kidolgozott arculattal is rendelkezik. Arra a kérdésre viszont, hogy rendelkeznek-e bármikor kiküldhető és vállalható bemutatkozó anyaggal, már csak 61%-uk mondott igent, és a résztvevők 9%-a szeretne a jelenleginél színvonalasabb anyaggal megjelenni a potenciális támogató cégek előtt. Mindezek ellenére a válaszadók csupán 3%-a állította, hogy folyamatos munkakapcsolatban áll egy kommunikációs ügynökséggel, 33% a pénzhiányt jelölte meg akadályként.

Meghatározó ellenérvként hangzott el az is, hogy a szervezeteknek ilyen téren nincs kapcsolatuk (21%), és inkább házon belül oldják meg kampányaik tervezését, kivitelezését. A megkérdezettek 42%-a még nem hallott arról, hogy egy kommunikációs ügynökségtől szakmai segítség formájában is kérhető hozzájárulás vagy adomány. A felmérésből kiderül, 4%-uk már élt ilyen lehetőséggel.

A McCann Erickson kutatása arra is rávilágít, hogy a hazai non-profit szervezetek hasonló mértékben kedvelik a televízió (33%), a sajtó (33%) médiafelületeit és a direkt marketing (32%) eszközeit. Kommunikációs stratégiájuk meghatározó eleme a merészség: a válaszadók 72%-a vallotta, hogy a reklám "minél merészebb, annál jobb". Megtekinthető itt: