A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Teszt Eladási hely.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mi is az a Multi-Level Marketing?
Vázlat tradicionális, kézi gyártású rönkházakról, öko-házakról
Biarritz Catering A Biarritz étterem tulajdonosa Berkes Gyula, és jól képzett csapata örömmel vállalja különleges vendégei professzionális gasztronómiai.
Manhattan a sivatagban
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A disztribúciós rendszer a marketingben
FEDEZD FEL A NEXEUROPE-ot. A cég • Október • Adómentes, 7 éves cég • 2009-es terjeszkedés Oroszországba & Mexikóba • Széles piac! Németországban.
Kereskedelem Szakmacsoport
Kiskereskedelmi verseny és szolgáltatóváltás a hazai árampiacon Paizs László MTA KRTK KTI Budapest, 2012 május 29.
A logisztikai rendszer részei
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
FEDEZD FEL A NEXEUROPE-ot. A cég Október Adómentes, 7 éves cég Széles piac! Németországban példának okáért a férfiak kétharmada, a nők fele pedig.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
New York Project work by Henrietta Henczes. Times Square A városi színházi élet központjának, és New York City leghíresebb kereszteződésének tartják.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Marketing mix.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Rövid élelmiszerláncok és helyi termék rendszerek
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Minőség menedzsment 6.előadás
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Bernáth Leila Bizderi Melinda Kolonics Melinda Tujner Viktória
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Oroszlán Üzletház Április 1-jén megnyílik a Cegléd téri új üzletház. Üzletek és szolgáltatások.
Nemzetközi kereskedelem
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Nemzeti Technológiai Platform a
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
London történelme kvíz
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A reklám centruma.
Magyar Nemzeti Kereskedőház. ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A határtérség.
Stoll Gáborné 2013.április 24.
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Lineáris keresés Keresés (N,A,sorszam) i := 1
Értékesítés, kereskedelem
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM

Godiva Chocolatier

Nike Town

Esztétika a kiskereskedelemben– kiskereskedelem régen és ma Hagyományos módon a kiskereskedelem csak a hasznosságra és a célszerűségre törekedett. A ’80-as évek végére viszont egyre több kiskereskedő számára lett világos, hogy egy bolt arculatát igazán az esztétika határozza meg. Landor Associates: „a kiskereskedelemi árusítás légköre az a fizikai környezet, ahol a cég termékei, eladás céljából, ki vannak rakva és be vannak mutatva a vevőknek.”

A modern kiskereskedők azonossága 1. Univerzális (egyetemes) üzletek Multiszenzoriális környezet Laza elegancia Az árak hozzáférhetőséget sugallnak Rengeteg áru van a polcokon A középosztálynak szól Például: Bloomingdale’s, New Yorker

2. Regionális kereskedelmi központok és a megamall-ok A szociológusok szerint a mall hasonlatos az európai városok templomjai körül található üzlet-artériákhoz, csak fedett formában. Funkciója a kereskedelem mellett: társadalmi interakció, szórakozás, pihenés, játszás. Például: Mall of America, Iulius Mall

3. A városnegyedi kereskedelmi központok Esztétikai szempontból a legvisszamaradottabbnak számított kereskedelmi egységek. Olcsóságot, sokszor piszkosságot és gondatlanságot sugallnak. Például: a kolozsvári Mărăşt-i piac

4. Szupermarketek és mega- szupermarketek Általában elmondható, hogy széles sávok hálózzák be az egész üzletet, melyek a kerekes kosaraknak szolgálnak. Jól kivilágított az egész helység, finom design, termékkategóriákra való felosztása az áruknak a polcokon. Például: Cora, Carrefour.

5. Luxus üzletek (boutique) A boutique-ok az esztétika segítségével exkluszivitást, elitizmust és minőséget teremtenek meg. Itt az esztétika stratégia megegyezik a marketing stratégiával, mivel maguk a termékek mélyen esztétikusak: ékszerek, parfümök, kristályok, stb. Például: Christian Dior, Gucci, Ann Taylor, Bulgari.

6. Gyártói üzletek A kinézetük gyakran falusi üzlettérre emlékeztet: általában szabad ég alatt találhatóak, fa-panel, fa- lócák, étel-boltok mind alkotórészei. Ezek az üzletek egyszerű életmódot sugallnak, annak ellenére, hogy elit termékeket árulnak. Például: Barney’s New York, Loft (Ann Taylor cégé).

7. Tematikus üzletek A tematikus üzletek esztétikája első sorban egy mese (story, történet) megalkotására és fenntartására vagy egy tematikai motívumra alapszanak. Például: Disney, Coca- Cola, Harley Davidson Café.

8. Éttermek Az éttermek design-ja rengeteg identitás elemet foglal magába: a falak, a padló, az asztalterítők, a szalvéták, a tányérok, az evőeszközök, az uniformisok, stb. Tematikus kávézók: Planet Hollywood, Hard Rock Café.

Vásárlási ösztönzési szintek Az ösztönzés hiánya: -Fásultságot, -Ingerlékenységet okoz -Interakcióra vágyás -Ösztönzés keresése -Kevés esély a vásárlásra Túlzott öszöntzés: - Nagyobb tér igénye, túlzsúfoltság -Pihenésre, relaxálásra való vágyakozás -Kevés esély a vásárlásra