A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai dokumentumok
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Könyvtárhasználati verseny
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Informatika tanítása ea.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
Informatika Reményi Zoltán
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tantárgyi tanév-előkészítő informatika Szűcs Gergely
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A digitális kompetencia fejlesztése
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán

(Rém)hírek innen-onnan Az informatikát nem kell azoknak tanítani, akiknek van otthon számítógépe, mert azt otthon megtanulják használni Az informatika műveltségterületet törlik a NAT-ból Megszűnik az informatika, mint önálló tantárgy Az informatikát tanító kollégák vegyék elő a másik szakjukat

Nemzeti alaptanterv múltja 1993-as közoktatási törvény rendelkezett a bevezetéséről 1995 őszén a kormány elfogadta a műveltségi területeket és követelményeket 1998-tól a rendelet szerint az 1. és 7. évfolyamtól felmenő rendszerben kell bevezetni A NAT az első 10 évfolyamra határozza meg a nevelő- és oktatómunka követelményeit mindenki számára

Nemzeti alaptanterv jelene 2007-es NAT változat van érvényben Kompetenciákat, fejlesztési feladatokat tartalmaz csak Nincs konkrét közműveltségi tartalom –pl. János vitéz

Nemzeti alaptanterv átdolgozása 2010 nyara: NAT-bizottság – előkészítő munka 2010 december: műveltségterületi elnökök felkérése 2010 december – 2011 január: műveltségterületi bizottságok felkérése 2011 február: az átdolgozás kezdete 2011 március: az első változatok elkészültek 2011 nyár: szinte kész (99%-os)

Nemzeti alaptanterv átdolgozása 1. évfolyamtól az érettségiig(!) Ezen belül mindenkire vonatkozik (humán-reál) A kompetencia alapú leírást közműveltségi tartalmakkal kellett kiegészíteni A műveltségterületi arányok változtatása nem része a megrendelésnek

Informatika az új NAT verzióban A korábbi változat volt a kiindulási alap Figyelembe kellett venni –az informatika változásait –az informatikai környezet változásait –EU-s kulcskompetenciák - digitális kompetenciák

Informatika az új NAT verzióban 1. Az informatikai eszközök használata 2. Informatika- alkalmazói ismeretek 2.1 Az írásos és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása, szerkesztése 2.2 Adatkezelés, adatfeldolgozás és információmegjelenítés 3. Infotechnológia, problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel 3.1 Az adott probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása 3.2 Algoritmizálás és adatmodellezés 3.3 Egyszerűbb folyamatok modellezése 4. Infokommunikáció 4.1 Információkeresés, információközlési rendszerek 4.2 Információs technológián alapuló kommunikációs formák 4.3 Médiainformatika 5. Az információs társadalom 5.1 Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai 5.2 E-szolgáltatások szerepe és használata 6. Könyvtári informatika

Folytatás? NAT (jogszabályi) elfogadása Kerettantervek készítése ebben a tanévben –humán, reál Tankönyvek –tankönyvakreditálás Helyi tantervek

Köszönöm a figyelmet! Reményi Zoltán