A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán
(Rém)hírek innen-onnan Az informatikát nem kell azoknak tanítani, akiknek van otthon számítógépe, mert azt otthon megtanulják használni Az informatika műveltségterületet törlik a NAT-ból Megszűnik az informatika, mint önálló tantárgy Az informatikát tanító kollégák vegyék elő a másik szakjukat
Nemzeti alaptanterv múltja 1993-as közoktatási törvény rendelkezett a bevezetéséről 1995 őszén a kormány elfogadta a műveltségi területeket és követelményeket 1998-tól a rendelet szerint az 1. és 7. évfolyamtól felmenő rendszerben kell bevezetni A NAT az első 10 évfolyamra határozza meg a nevelő- és oktatómunka követelményeit mindenki számára
Nemzeti alaptanterv jelene 2007-es NAT változat van érvényben Kompetenciákat, fejlesztési feladatokat tartalmaz csak Nincs konkrét közműveltségi tartalom –pl. János vitéz
Nemzeti alaptanterv átdolgozása 2010 nyara: NAT-bizottság – előkészítő munka 2010 december: műveltségterületi elnökök felkérése 2010 december – 2011 január: műveltségterületi bizottságok felkérése 2011 február: az átdolgozás kezdete 2011 március: az első változatok elkészültek 2011 nyár: szinte kész (99%-os)
Nemzeti alaptanterv átdolgozása 1. évfolyamtól az érettségiig(!) Ezen belül mindenkire vonatkozik (humán-reál) A kompetencia alapú leírást közműveltségi tartalmakkal kellett kiegészíteni A műveltségterületi arányok változtatása nem része a megrendelésnek
Informatika az új NAT verzióban A korábbi változat volt a kiindulási alap Figyelembe kellett venni –az informatika változásait –az informatikai környezet változásait –EU-s kulcskompetenciák - digitális kompetenciák
Informatika az új NAT verzióban 1. Az informatikai eszközök használata 2. Informatika- alkalmazói ismeretek 2.1 Az írásos és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása, szerkesztése 2.2 Adatkezelés, adatfeldolgozás és információmegjelenítés 3. Infotechnológia, problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel 3.1 Az adott probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása 3.2 Algoritmizálás és adatmodellezés 3.3 Egyszerűbb folyamatok modellezése 4. Infokommunikáció 4.1 Információkeresés, információközlési rendszerek 4.2 Információs technológián alapuló kommunikációs formák 4.3 Médiainformatika 5. Az információs társadalom 5.1 Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai 5.2 E-szolgáltatások szerepe és használata 6. Könyvtári informatika
Folytatás? NAT (jogszabályi) elfogadása Kerettantervek készítése ebben a tanévben –humán, reál Tankönyvek –tankönyvakreditálás Helyi tantervek
Köszönöm a figyelmet! Reményi Zoltán