Web site design (formatervezés) Forrás: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások. 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A bemutató készítés bemutatója
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
Hatékonyságvizsgálat, dokumentálás
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
A védés Ősz Rita.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
DPR kommunikáció alapelvei
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Honlap készítés Érdekességek.
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
GOOGLE 1998 szeptember Ma: az IN-es keresés 75%-a Webes keresés Képkeresés Usenet csoportokban Könyvtárban (hierarchikus katalógus) Egyéb szolgáltatások.
A bemutató készítés bemutatója
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Közönségkapcsolat (public relations)
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Közönségkapcsolatok (PR)
Bónácz Péter Compszerviz.hu
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék Vizuális és web programozás II. Tananyag: 2. konzultáció CSSJavaScript.
Webszerkesztés Stíluslapok (CSS).
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Vállalati arculat.
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Buris Katalin V. földrajz - informatika
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai kar Szobakerékpár Tervezése Gépészeti tervezés módszerei feladat Készítette: Pásztor Péter Pásztor.
Információ és kommunikáció Szilágyi András. Követelmények A cd-n az anyag a következő részeket fedte le: Kliensprogramok, letöltés-vezérlők Kliensprogramok,
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Weblapok elrendezésének, dizájnjának kialakítása Borsi Katalin webfejlesztő, oktató NetAcademia Oktatóközpont.
Sponsorare necesse est
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
XHTML 1. óra. Miért térjünk át HTML-ről XHTML- re? HTML-szabványban tartalom és forma összemosódott HTML 4.0 szabványban stíluslapok használatát javasolták.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
CSS A CSS bemutatása.
Honlapszerkesztés, weblapszerkesztés
A prezentációkészítés alapjai
Párizs, a fények városa Szakdolgozatom témájának azért választottam Párizst, mert világ életemben csodáltam magát a várost, mindig is nagy vágyam volt,
Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék 10. Előadás Css Tananyag:Web-programozás.
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Az NVU webszerkesztő program
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
„KULTURÁLIS HONLAPJAINK MINŐSÉGE – EURÓPAI SZEMMEL” Honlapnézőben: megyei könyvtáraink az interneten (Fejős László) Műhelykonferencia az Országos Széchényi.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Készítette: Derecskei Nikolett
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Pedagógiai Információ források
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Az üzletek operatív működtetése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Információ és kommunikáció
Cím elrendezés alcím.
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Előadás másolata:

Web site design (formatervezés) Forrás: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások. 1

A formatervezés főbb jellemzői iteratív, designer-fejlesztő-menedzser kapcsolatra épül, a változtatásokat felhasználói tesztek előzik meg, követi a szervezet általános arculatát, alá van rendelve a tartalomnak, felhasználja a hasonló témájú oldalakat, először a témák készülnek el, és ezekből építkezik, az elemek mínősége (pl. színmélység), mérete a sávszélességhez igazodik, kiemelten fontos a kezdő- és a főlap. 2

Kérdések a fejlesztés előtt mennyire fontos a szervezet számára, milyen technikával rendelkeznek a megcélzott látogatói szegmensek, rögzített vagy rugalmas odalak legyenek, flash, Javascript, speciális elemek alkalmazása, hány évig fog üzemelni a webhely, a potenciális látogatók igényei, pontosan kik a potenciális látogatók, mekkora legyen az oldalak mérete, milyen adatokat lehet kinyerni a webhelyről, mit fog először látni a látogató. 3

Arculat Az arculat kifejezés egy szervezet külső és belső környezetével folytatott kommunikációs és tevékenységprogramjának leírására szolgál. Részei: a belső közönségcsoportoknak a szervezetről és szerepléséről alkotott képe, a szervezet szavakban, tettekben és fizikai jelentésben megnyilvánuló szereplése, a szervezet struktúrális és kulturális jellemzői. 4

Az arculat felépítése, részei 1. az arculat mint szerkezet, az arculat mint stratégia, az arculat mint folyamat, az arculat mint eredmény. Az arculat tartalmi elemei: ön-image, szavak, tettek, fizikai jelenlét, szervezeti struktúra és kultúra. 5

Az arculat felépítése, részei 2. Az arculat formai elemei: a szervezeti kultúra vizuális vetületei, szavak, tettek, fizikai jelenlét vizuális szerepei. Az arculat két oldala, a tartalom és a forma dialektikus egységet alkotnak, vagyis folytonosan fejlődnek, változnak, megújulnak és az egymáshoz képesti megfelelés állandóan új szinten és minőségben kell, hogy létrejöjjön. 6

Az arculat fejlesztés módozatai az arculat-elemek egy részének módosítása, az arculat-elemek közötti arányok, súlypontok áthelyezése, új arculat-elemek bevonása. 7

Az arculattervezés lépései kutatás, alkotás, építés, piaci bevezetés, ellenőrzés. Az arculat két oldalának viszonyában a tartalomé a meghatározó szerep. 8

Az arculat tartalmi tényezői Közvetlen tényezők: alaptevékenység, pozíció, termékek, szolgáltatások, kommunikáció, nyomtatott és on-line kiadványok. Közvetett tényezők: struktúra, kultúra, filozófia, jövőkép, azonosság (ön-image), stílus és magatartás. 9

A web site fontosabb oldalai 1. kezdőoldal (homepage), testreszabás(customization), főoldal (mainpage), webtérkép (sitemap), hírek, információk (news), ismertető (about), karrier (carrier), termékek, szolgáltatások (products, services), fejlesztés (research), felhasználói oldalak (user pages), 10

A web site fontosabb oldalai 2. Kitekintés, sajtóvisszhang (press), Keresés (search), Letöltés (download), Hivatkozások. 11

A design szerepe a szervezet jellegének, tevékenységi körének bemutatása, utalás a szervezeti stílusra, megkülönböztetés a versenytársaktól, a szervezeti struktúra logikájának közvetítése, a változás, fejlődés kommunikálása. A jó design értéknövelő hatásai. Az image szerepe. 12

A webdesign kialakításának stratégiája tervezés, kivitelezés, tesztelés, karbantartás, piackövetés, reklám. 13

Weblapok felépítése 1. Alapelemek: háttér, szöveg, képek, logók, hivatkozások, visszacsatolások. Prezentációs technikák: táblázat, diagram, grafikon, szervezeti felépítés, 14

Weblapok felépítése 2. folyamatábrák, idősorok, grafika, színek. Állandóság és változékonyság. Kliensoldali kiterjesztések: ActiveX, applet, cookie, Cascading Style Sheets, Macromedia Flash, Realaudio, Realvideo, script-ek (Javascript, VBscript), VRML (Virtual Reality Modelling Language), stb. 15

A webhely elkészítését gyorsító módszerek stílusok (styles, Cascading Style Sheets), sablonok (templates), modellek, szöveg és kiadványszerkesztők, weblap tervező szoftverek, professzionális programok, egyéb programok. 16

Webhely kialakítási szempontok letöltési idő, célközönségek elvárásai, tartalomorientált külső, versenytársak szemmel tartása, hangsúlyozás, kiemelés, következetesség, áttekinthetőség, megfelelő méretű lapok. 17

Gyakori design hibák 1. rövid szöveg hosszú sorokban, határozatlan címek, nem megfelelő betűtípus, túl nagy / kicsi fehér felületek, túlméretezett iniciálék, címsorok, alcímek hiánya, nem egyértelmű elrendezések, tartalmilag azonos rangú, de eltérő formátumú szövegrészek, 18

Gyakori design hibák 2. túlszínezettség, egymást ütő színek, rossz mínőségű képek, hasonló színű háttér és szöveg, kontrasztos háttérkép, szétszórt, vagy sérült linkek. 19