Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önszerveződési folyamatok Heves megyében. Alaphelyzet A szervezetek a megyénkben önszerveződő valódi hálózatként működnek (komplex, osztott, skálafüggetlen)
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Lobbizás az egészségügyben
Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Civil szerepek és civil szereplők
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Egyéni döntések a szervezetben
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Foglalkoztatás-politika
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Közösségi munka

1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint elégtelenek azoknak a problémáknak a megoldására, amelyekkel a kliensek megjelennek a szolgálatnál Azok a problémák, amelyekkel az emberek megjelennek a szolgálatnál, rendszerint nem csak őket érintik A természetes támogató hálózatoknak kiemelt jelentősége van a mindennapi problémák megoldásában A szociális munka alapvető szemlélete az ökológiai perspektíva A közösségi erőforrások plusz forrást jelentenek A szociális munkásoknak általában van közösségi feladata

2. A közösségi munka készségei Általános szociális munkás készségek: kommunikációs készségek, közös tervezés, problémamegoldás, csoportokkal végzett munka készségei Sajátos közösségi munka tudás: Ismeretek: a közösség ismerete, a szervezet ismerete, a finanszírozási források ismerete, Készségek: csoportos döntéshozás készségei, PR, forrásteremtés, politikai szervezetekkel való együttműködés (lobbizás) Értékek: az oppressziót elutasító gyakorlat (empowerment), diszkriminációt elutasító gyakorlat

Ismeretek: I. A közösség ismerete 1.A közösség jellemzői: földrajzi, demográfiai, gazdasági, foglalkoztatási jellemzők, lakáskörülmények, nyitottság/zártság, belső szerveződés (szomszédság, egyházi közösségek, családi kapcsolatok, stb.), normák 2.Közösségi élet: belső kommunikáció, civil szervezetek, csoportok és kapcsolataik, hatalmi viszonyok, mennyire sikeresek a közös problémák megoldásában, részvételi minták 3.Önkormányzat: felépítése, a szociális bizottság munkája, munkatársak, 4.Intézményközi együttműködés 5.Programok és szolgáltatások: alapellátó intézmények, szakellátások

Ismeretek: II. A szervezet ismerete 1.A szervezet általános jellemzői: missziója, törvényi szabályozás, fenntartója, finanszírozása, 2.Sajátosságai: kapcsolatai más szervezetekkel, munkatársai, szervezeti kultúrája (pl. hogyan viszonyulnak a közösségi tevékenységhez), korábbi tapasztalatai a közösségi programokkal kapcsolatban, a változásokhoz való viszonya

Ismeretek: III. Finanszírozási források Milyen lehetséges finanszírozási források állnak a szociális szolgáltatások rendelkezésére? Milyen elvárásoknak kell eleget tennie a pályázónak? Vannak-e segítő szervezetek, amelyek támogatják a projekt kidolgozását? Érdemes-e / lehetséges-e hivatásos pályázatíró céghez fordulni? Hogyan és hol lehet megtanulni a pályázatírást?

Készségek: 1. Csoportos döntéshozás 1.Döntéshozó csoportok vezetése 2.Szükséglet-feltárás: a döntéseket megalapozó információ Felteendő kérdések: Miért van szükségünk az információra? Ki fogja használni az információt? Milyen fajta információra van szükségünk? Hol tudjuk az információt megszerezni? Kit kell még bevonni? Milyen információt kell folyamatosan gyűjteni?

Készségek: 2. PR Miért van szükség a PR-ra? A szolgáltatások lehetséges felhasználóinak elérése Hálózatfejlesztés (jelzőrendszer, intézményközi együttműködés, segítő hálók építése, forrásteremtés) A közvélemény formálása a szolgáltatások felhasználóival és a szolgáltatásokkal kapcsolatban Készségek: média megjelenés készségei

Készségek: 3. Forrásteremtés A lehetséges források feltárása: a helyi jótékonyság lehetséges formái, a lehetséges adományozók, intézményi szponzorok, ismert módszerek A módszerek kiválasztása Az együttműködők megtalálása Önkéntesek toborzása, felkészítése, a kapcsolat fenntartása Készségek: 4. Kapcsolat a politikai pártokkal, lobbizás

Értékek a közösségi munkában: I. Az elnyomás ellenes gyakorlat 1.Az elnyomás ellenes gyakorlat alapkérdése: a hatalom egyenlőtlen elosztása 2.Célja: az egyenlőtlen hatalom-megosztás megváltoztatása 3.Legfőbb módszere: az érdekérvényesítési esélyek növelése/hatalomhoz juttatás/képessé tevés (empowerment) 4.A segítő gyakorlat helyszíne a helyi vagy sorstársi közösség

Értékek a közösségi munkában: II. A diszkriminációt elutasító gyakorlat 1.A diszkriminációt elutasító gyakorlat alapkérdése: a másság elfogadása, az emberi és állampolgári jogokhoz való egyenlő hozzáférés 2.Célja: a társadalmi kirekesztés megszüntetése ill. megakadályozása az érintettekkel közös fellépéssel 3.Legfőbb módszere: az érdekérvényesítési esélyek növelése (empowerment), közvetlen politikai akció, sajátos szolgáltatáspolitikával létrejött szolgálatok létrehozása (pl. feminista szolgálatok) 4.A segítő gyakorlat helyszíne a helyi vagy sorstársi közösség

Köszönöm a figyelmeteket.