A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
EU alapismeretek E-Learning.
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A Bolognai oktatási rendszer
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A BME Gazdaság és Társadalomtudomány Karán működő Műszaki Pedagógia Tanszék kommunikációs módszerei Készítette: Pintér Anita.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, június 25.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
1 Üzleti Képzések Angol Nyelven Vezetés és Szervezés mesterszak Master of Sciences in Applied Management.
Az Európai Unió országaiban élő külföldi állampolgárok
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Az Európai Unió.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
REKTOR Előadó: Dr. Mészáros Tamás, rektor, egyetemi tanár Egyetemi stratégia bizonytalan környezetben.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Előadás másolata:

A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben

Felsőoktatási modellek Brit modell: Brit modell: korporatív szervezet, elit jellegű korporatív szervezet, elit jellegű Európai modell: Európai modell: állami finanszírozás, tartalmi kontroll állami finanszírozás, tartalmi kontroll Amerikai modell: Amerikai modell: verseny szemlélet, fenntartás tandíjakból verseny szemlélet, fenntartás tandíjakból

Bolognai folyamat 1988: Európai Kreditátviteli Rendszer 1988: Európai Kreditátviteli Rendszer 1989: Bolognai Magna Charta 1989: Bolognai Magna Charta 1994: Diploma kiegészítő rendszer 1994: Diploma kiegészítő rendszer 1997: Európai Keretegyezmény 1997: Európai Keretegyezmény 1998: Sorbonne Nyilatkozat 1998: Sorbonne Nyilatkozat június 19.: Bolognai Nyilatkozat június 19.: Bolognai Nyilatkozat

Bolognai Nyilatkozat Összehasonlítható fokozatok Összehasonlítható fokozatok Két ciklusú képzés Két ciklusú képzés Kreditrendszer Kreditrendszer Hallgatók, tanárok mobilitása Hallgatók, tanárok mobilitása Egységes minőségbiztosítás Egységes minőségbiztosítás Európai értékek megjelenítése Európai értékek megjelenítése

Külföldi tapasztalatok Németország: Németország: -diplomák csökkenő nemzetközi értéke, nagyfokú lemorzsolódás, tanulási idő elhúzódása -diplomák csökkenő nemzetközi értéke, nagyfokú lemorzsolódás, tanulási idő elhúzódása -Bachelor és Master képzés párhuzamos bevezetése -Bachelor és Master képzés párhuzamos bevezetése -kivételezettek: orvos képzés -kivételezettek: orvos képzés

Külföldi tapasztalatok II. Egyesült Királyság: Egyesült Királyság: -az ő oktatási modelljük volt a példa -az ő oktatási modelljük volt a példa -gyakorlatilag nem kellett változtatniuk -gyakorlatilag nem kellett változtatniuk -elfogadtatták az 1 éves mesterképzést az Unió többi tagállamával -elfogadtatták az 1 éves mesterképzést az Unió többi tagállamával -kivételek: integrált mesterképzés megtartása -kivételek: integrált mesterképzés megtartása

Külföldi tapasztalatok III. Franciaország: Franciaország: től indult a felsőoktatás átalakítása től indult a felsőoktatás átalakítása -főbb szabályokat állam határozta meg -főbb szabályokat állam határozta meg Olaszország: Olaszország: es tanévben rendeletek és törvények vezetik be kötelező jelleggel es tanévben rendeletek és törvények vezetik be kötelező jelleggel

Magyarország Képzési rendszer: éves képzés éves képzés -35% léphet tovább Master képzésre -35% léphet tovább Master képzésre -kétirányú kimenetel Master képzésről -kétirányú kimenetel Master képzésről -kivételek: orvos, fogorvos, gyógyszerész, jogász, építészmérnökök, művészeti képzések -kivételek: orvos, fogorvos, gyógyszerész, jogász, építészmérnökök, művészeti képzések

A helyzet ma MAB 130 mesterszakot akkreditált MAB 130 mesterszakot akkreditált 2007 szeptembertől 17 el is indul 2007 szeptembertől 17 el is indul -14 intézményben -14 intézményben Kiválasztás jelenleg nem megoldott Kiválasztás jelenleg nem megoldott -100 pontos rendszer -100 pontos rendszer Finanszírozás kérdése sem tisztázott Finanszírozás kérdése sem tisztázott

Köszönöm a figyelmet!

Bibliográfia Hrubos Ildikó-Szentannai Ágota- Veroszta Zsuzsanna: A bolognai folyamat, Új Mandátum, Hrubos Ildikó-Szentannai Ágota- Veroszta Zsuzsanna: A bolognai folyamat, Új Mandátum, Hvg, november 18., Spagettiwestern c. cikk Hvg, november 18., Spagettiwestern c. cikk Hvg, november 18., Továbblépéshátrány c. cikk Hvg, november 18., Továbblépéshátrány c. cikk

Bibliográfia II. Hrubos Ildikó: A felsőoktatás intézményrendszerének átalakulása, Aula, Hrubos Ildikó: A felsőoktatás intézményrendszerének átalakulása, Aula, 2006.